Чейс Секстън печели финала на Суперкрос, Джет Лорънс взима титлата в годината на дебютанта

Стадион „Райс Екълс“ бе домакин на финала на Monster Energy AMA Supercross за пета поредна година. Забавяне на времето временно спря състезанията, но бурята отмина и пистата осигури страхотни състезания, за да се увенчаят с корона четири шампионата по Суперкрос. Снимка: Feld Motor Sports, Inc.

Джъстин Купър от Monster Energy Yamaha Star Racing показа най-доброто си представяне за сезона в дебютната си година и зае второто място на стадион „Райс Екълс“ в Солт Лейк Сити, Юта. Купър Уеб от Monster Energy Yamaha Star Racing, който кара контузен, но има математически шанс за шампионата, завърши на трето място, което му осигури второ място в генералното класиране за сезона. Джет Лоурънс от Team Honda HRC, след като натрупа осем победи в дебютантския си сезон в клас 450SX Supercross, караше близо до челото в началото, но се оказа, че се е оттеглил, за да завърши на сигурно седмо място и да си осигури първия шампионат Monster Energy AMA Supercross в клас 450SX. Лоурънс стана едва третият състезател в историята на спорта, който взима титлата в своя дебютен сезон.

В клас 250SX двата регионални шампионата се бориха в състезанието „Изток/Запад“ на Дейв Кумбс старши. Хейдън Дийгън от Monster Energy Yamaha Star Racing грабна стартовата позиция и защити лидерството си срещу няколко предизвикателства, за да спечели победата – трета в кариерата му и първа в East/West Showdown.

„Това определено означава много. Трябваше да се върна на мястото, където се чувствах добре. Беше трудно пътуване. Екипът и аз положихме много труд. Отне ни около, не знам, 16 кръга, за да го постигнем, но сега сме на добро място. Днес беше важен ден за мен. Чувствам, че имах наистина добра скорост и наистина добър старт в главното състезание. Опитах втора предавка [на вратата] за първи път през целия ден и това се отплати. Имах нужда от добър старт и просто изкарах солидно състезание. Но като цяло очаквам с нетърпение състезанието на открито. Правих много каране и тестове на открито и [съм] готов да започна нов шампионат. Това е добър начин да приключим този и да се насочим към новия сезон.“ – Чейс Секстън

„Цяла година се стремях към този подиум и той просто дойде в последния кръг. Запазихме най-доброто за края. Просто трябва да отдам заслуженото на целия отбор. Yamaha, те ми дадоха шанс тази година и наистина ме взеха под крилото си и работиха усилено с мен. Имах страхотни съотборници тази година и те ме бутаха през цялото време. Радвам се, че ще завърша с висока оценка. Просто трябва да го отдам на целия екип на Star Racing Yamaha, Monster Energy, Alpinestars, Oakley, Dunlop, Toyota of Escondido – там загубихме страхотен човек, Дамян, това е за него.“ – Джъстин Купър

„Това беше страхотна година. Второто място в шампионата не е това, което искаш, но както виждаме, Джет е човек, който се появява веднъж в едно поколение, и е истинска работа. Гордея се с годината си, гордея се с отбора си, гордея се със семейството си. Наистина знам с какво се занимавахме през последните няколко състезания и кръга, не знам дали има много момчета, които щяха да завършат този сезон, така че мога да окача главата си високо заради това. И знам, че догодина ще се върна по-силен и с борбеност, а и знаем върху какво трябва да работим. Поздравления за Джет и целия [този] отбор, те го убиха тази година. Искам само да го отдам на екипа си; те наистина инвестираха много в мен през цялата година и вярваха в мен от самото начало, а аз се върнах към шампионската си форма тази година и вероятно към най-добрата версия на себе си. Така че съм супер горд от това, супер горд от начина, по който се държах през цялата година. И ще бъде страхотно, в понеделник ще оперираме този палец и ще се наслаждавам на идването на второто ми бебе и на известно време за почивка. Така че да, ще се върнем догодина, знам, че това е адски сигурно“. – Купър Уеб, по повод на травмата си на палеца.

„Мисля, че все още не е потънало напълно, но имах предвид, че тази година имахме моменти, в които бяхме много зле, а след това и моменти, в които не бяхме много зле, така че, не, [аз] съм много щастлив за отбора и го правя за тях. Те бяха страхотни. Вече са семейство и да им дам още една титла е просто най-голямото „благодаря“ за тях, струва ми се. Така че благодаря на тях, на всички около мен… Не бих могъл да го направя без екипа около мен, просто съм супер щастлив… [когато е помолен да погледне назад към това, което е било необходимо, за да се стигне до този момент] Има толкова много трудни моменти, които сме имали, че дори не можеш да ги опишеш в интервю, просто са толкова дълги. Не, просто съм супер щастлива само заради семейството ми и отбора и да, просто ще го оставя така, защото е прекалено много.“ – Джет Лоурънс

Западният регионален клас 250SX и източният регионален клас 250SX завършиха сезоните си с изложението „Изток/Запад“ на Дейв Кумбс старши. Хейдън Дийгън грабна Holeshot и водеше във всяка обиколка, за да завърши сезона с третата си победа. RJ Hampshire от Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing пресече линията втори и си осигури първия шампионат по суперкрос, като взе титлата в западния регионален клас 250SX. Джордън Смит от Monster Energy Yamaha Star Racing катастрофира в края на състезанието, опитвайки се да поеме лидерството, но се качи отново и се приземи на подиума в Юта на трето място. Леви Китчън от Monster Energy Pro Circuit Kawasaki зае пето място, след като влезе в Юта с равен брой точки начело в Западния клас. Том Виале от Red Bull KTM Factory Racing, който влезе в състезанието с преднина от 15 точки, стигна до осмото място, за да вземе първия си шампионат по суперкрос с титлата в източния регионален клас 250SX.

„Това беше гадно. Това беше първата ми победа в East/West Shootout. Дойдох в това състезание и си казах: „Знаеш ли какво, нямам какво да губя. Просто ще изляза на терена и ще изпълня това, което правя“ и точно това направих днес. През целия ден бях на върха на таблицата, така че това беше перфектно. Чувствам се така, сякаш вече съм се оправил. В началото на сезона очевидно [имаше] няколко неща [контузия], нямам извинения обаче, поздравления за Том, поздравления за RJ, това е супер. И да, получих Дъб, това е страхотно.“ – Хейдън Дийгън

„Аз съм просто толкова благодарен. От самото начало, като баща ми, Грондалови, Кевин Кийн, просто толкова много хора ми помогнаха да стигна до този момент и просто вярваха в мен. Така че [съм] благодарен на съпругата ми, на дъщерите ми, това е наистина специално. На целия този екип на Rockstar Energy Factory Husqvarna Racing – от Нейт до Мърф, на механика ми Амос, на Олдън, на Дросела, на всички момчета у дома. Те знаят колко много влагам в това, така че е наистина специално. Просто едно огромно благодаря на Солт Лейк. Човече, вие, момчетата, ще бъдете едни от тези, които винаги ще помня. Тази вечер е наистина специална. Благодаря ви.“ – RJ Hampshire

„Беше неприятно да се случи това [с катастрофата]. Чувствах се добре през цялата нощ, усещах, че имам скоростта да спечеля и да, започнахме да си играем [с Дийгън] около средата на състезанието. Аз просто се опитвах да бъда умен. Оттеглих се за няколко обиколки. Знаех, че съм по-бърз в обръчите и го догонвам по малко навсякъде, така че просто се опитах да бъда умен и го изпреварих в обръчите. [Просто се опитвах да остана ниско [в следващия завой], а той се появи насреща и мисля, че предпазителят на вилката ми се закачи за мотора му. Почти ни събори и двамата. Беше неприятно, [не съм] много развълнуван от това как се случи, но живеем, за да се борим още един ден. Щастлив съм да се върна в бокса. Благодаря на целия екип на Monster Energy Yamaha Star Racing. Toyota of Escondido, голям вик за тези момчета. През изминалата седмица загубихме Дамян. Той беше огромен поддръжник на този спорт и на нас, състезателите, от дълго време и този подиум е посветен на него…“ – Джордън Смит

„Имах лошо състезание в Heat. Денят беше наистина труден. Всъщност [преди Основното състезание] си казах: „Добре, това е моментът, в който трябва да направя старта. Всъщност имах страхотен старт. Последните пет обиколки бях наистина нервен, но се справих. Наистина съм щастлив. Знаете ли: идвам от Европа, премествам се тук, в САЩ, и вече имам титла в Суперкроса през втората си година. Това е невероятно, така че съм много щастлив. Искам да благодаря на всички в отбора, които вярваха в мен, на семейството ми и съм наистина щастлив от този ден. Благодаря ви.“ – Том Виале

След четири квалификационни кръга през сезона, за които не се плащаха точки, националният шампионат Supercross Futures AMA приключи с едно състезание в Юта. Коул Дейвис от Troy Lee Designs GASGAS, който спечели откриващия кръг на SX Futures, взе победата в Юта и титлата. След като водеше през по-голямата част от състезанието, Дрю Адамс от Monster Energy Kawasaki Team Green катастрофира на излизане от завой. Той се върна в състезанието, но трябваше да се задоволи с второто място в шампионата. Гавин Тауърс от Monster Energy Yamaha Star Racing допълни подиума за сезона с трето място на стадион „Райс Екълс“.

„Определено е страхотно да спечелиш това състезание. Пистата е ужасна в момента. Успях да направя доста добър старт. Направих някои грешки на старта, но Дрю [Адамс] направи грешка и аз успях да се възползвам от това и да, зареден съм.“ – Коул Дейвис

„Сезонът на 2024 г. на AMA Supercross беше един от най-великите в последно време, с продължителни сезонни битки за трите титли“, заяви президентът и главен изпълнителен директор на AMA Роб Дингман. „Ние от AMA поднасяме своите поздравления на Джет Лоурънс, Ар Джей Хемпшир и Том Виале и сме вдъхновени от решителността и упоритостта, които те показаха през целия сезон. АМА оценява и усилията на Feld Motor Sports, партньорите на сериите, състезателите и отборите, които заедно с АМА работиха неуморно, за да осигурят невероятни състезания седмица след седмица.“

With the 17-round Monster Energy Supercross indoor stadium season concluded, the racers now start the 11-round outdoor season of Pro Motocross, Sanctioned by AMA Pro Racing. In August, combined points from the Monster Energy Supercross season and the Pro Motocross season will seed the top 20 riders into the SuperMotocross League’s post-season racing. Riders in positions 21-30 will gain a spot on the starting line of the Last Chance Qualifier for a chance to fill-out the 22-rider gate at each of the three post-season races. Riders who earned a Main Event win in Supercross or a Moto win in Motocross in 2024 will also earn a spot on the LCQ line. The SuperMotocross World Championship will consist of two Playoff Rounds and one Final to determine an overall SuperMotocross World Champion in the 450SMX and 250SMX classes.