Всеки шампион казва, че спечелването на титла е трудно, но нейната защита е още по-трудна. Въпреки допълнителния натиск през изминалия тежък сезон, Тим Гайсер – звездата на Team HRC успя да се справи доста добре. Той зашити успешно короната си от 2019 г. в шампионата в MXGP този сезон. Така той стана за четвърти път световен шампион по мотокрос.
Виждали сме го по нашите трасета и като дете, и вече като шампион.
Тим Гайсер започва кариерата си в мотокроса доста млад. Получава от баща си първия си мотор на тригодишна възраст. Когато става на 7 години, през 2006 г., влиза в шампионата EMX65, където завършва 3-ти. Следващата година хлапето Гайсер претендира за титлата и я печели. След това преминава в горния клас и повтори успеха си през 2009 г. в категорията EMX85.
През 2010 г. Тим дебютира в шампионата EMX125 и до 2012 г., на петнадесетгодишна възраст, доминира в класа. Печели титлата в EMX125 с КТМ, става юношески световен шампион по мотокрос на ФИМ в клас 125 куб. см, а също и шампион на Италия.
На следващата година Гайсер дебютира в световното първенство MX2 с КТМ, като става 20-и в класирането. През 2014 г. той бе избран от Honda Gariboldi, който после става Team HRC. Лека полека се качва по стълбичката и има много по-добра година. Завърши шампионата на 5-то място , с 9 финала в топ 5 и 6 подиума.
През сезон 2015 г. словенецът печели първата си световна титла.
Триумфира в клас MX2. Въпреки че началото на сезона за Гайсер беше трудно, той успя да обърне нещата. Когато шампионатът се завърна в Европа, Тим спечели първата си победа в MX2 и първо място в Гран при на Трентино, Италия. След това той се бори с контузия по време на няколко състезания, но да се върне силен и бърз, като триумфира с титлата в края на сезона.
През 2016 г. Гайсер се премина във висшия клас MXGP. За него обаче това не беше нещо шокиращо и необикновено. Словенецът спечели общо 15 състезания, 7 Гран При и взе общо 15 от възможните 17 подиума. След като показа зрялост и сила през целия сезон, Гайсер написа история. Взе две поредни титли MX2 и MXGP, като стана шампион за 2016 г.
Сезон 2017 беше труден за Гайсер. Той се нареди на първия кръг в Катар за защита на титлата. Това обаче бе година, пълна с катастрофи и контузии. Таса словенеца се затрудни да даде отпор и остана 5-ти. През 2018 г. беше нов удар върху пилота. Той започна сезона с голяма контузия. Трябваше да пропусне първия кръг, за да се възстанови. Същата година Гайсер завърши без никакви победи, въпреки че все пак успя да постигне 4-то място в класирането на шампионата.
На следващата 2019 г. Гайсер отново избухна. Възвърна силата си и именно постоянството му помогна да спечели третата си титла след сезон, в който той спечели 16 състезания, 9 Гран при и 15 пъти се качи на подиума. Открояващият се момент за мнозина от този сезон несъмнено беше епичната битка между Гайсер и Антонио Кайроли по време на MXGP на Трентино. Всъщност това беше повратна точка в шампионата и огромен залог за възхода на словенеца.
През 2020 г. Гайсер се нареди на първия кръг в Матърли Бейзин като пилот, защищаващ титлата на световен шампион още веднъж.
Короната е тежка. Първият манш във Великобритания не даде резултата, който мотоциклетистът на Honda би искал. Той успя да се реваншира във втория с победа и си осигури второ място на подиума. За Тим последваха поредни подиуми в Холандия и в Латвия, въпреки че вторият и третият кръг по време на латвийския троен старт на Кегумс се оказаха трудни за словенеца. Той се бореше с технически проблеми, както и с грешки.
Гайсер успя да се отърси от лошия късмет, за да се върне на подиума по време на MXGP на Фаенца и на Емилия Романя в Италия, където отново се класира на второ място.
Керванът се отправи към Мантова за поредното трио състезания. В първия кръг – MXGP на Ломбардия, Гайсер най-накрая да вземе червеният плакет на лидер във временното класиране. После добави и две победи, преди да спечели MXGP на Европа. На следващите 7 кръга Тим беше неизменно на подиума. Спечели Гран при на Ломел в белгия и последните два кръга в Пиетрамурата. През този сезон Gajser се доказа като най-силният състезател и достоен победител в клас MXGP. Той сложи короната кръг преди края на шампионата, по време на MXGP на Пиетрамурата.
2021 г. ще бъде поредната голяма година за словенеца, който без съмнение отново ще се възползва от случая да защити титлата си и да продължи напред за корона номер 5!
ДРУГИ
Радостин Присадов балкански шампион в клас МХ 50 след състезанието в Гърция
Отборът на HRC ще се състезава с байка за триал RTL ELECTRIC
TrialGP: Победа за Боу и второ място за Марчели в Рипол
МОТО СПОРТ
Пълно класиране при пилотите в MotoGP след Гран При на Япония
Полша ще бъде домакин на “FIM Enduro Vintage Trophy” през 2025 г.
Веселин Велинов и Христо Димитров на гости на STUDIO LINSON MOTO в Перник
Неудържимият Хорхе Прадо спечели четвъртата си световна титла по мотокрос
Самоков приема 7-ия кръг от шампионата по мотокрос
АВТО СПОРТ
Предстои зрелищен финален кръг от шампионата по Драг Рейсинг за мотори
Toyota преговаря за завръщане във Формула 1
Враца ще е домакин на рали за ентусиасти
Нова вело писта в Казанлък
Нов състав от трима пилоти в KTM Rally Team – Husqvarna и GASGAS вече не съществуват