септември 13, 2024

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Швейцарски победи за Гайзер и де Волф в MXGP на Швейцария

Горещата събота се превърна в сиво небе и дъжд на пистата Schweizer Zucker преди днешното състезание MXGP of Switzerland, представено от iXS. Справяйки се с напълно различни условия на пистата от тези на квалификационните състезания RAM, елитът на Световния шампионат все пак показа невероятно шоу на умения и решителност.

След няколко трудни кръга от Световния шампионат по мотокрос на ФИМ, притежателят на червената табела Тим Гайзер сякаш отново пое контрола над сериите днес с две блестящи победи в състезанията за Team HRC, за да възстанови преднината си в точките и да утвърди авторитета си над преследвачите.

Подобна беше историята и в МХ2, където Кей де Волф взе седмата си победа в GP за сезона, а съотборникът му от Nestaan Husqvarna Factory Racing Лукас Коенен завърши едва седми в генералното класиране. Симон Лаенгенфелдер отпразнува спечелването на втората състезателна победа за Red Bull GASGAS Factory Racing и завърши на второ място в генералното класиране за деня.

Както и във всички тренировъчни сесии през уикенда, Гайзер отново бе най-бърз в загряващата тренировка и изглеждаше решителен. Въпреки това завърналата се звезда от Monster Energy Yamaha Factory MXGP Максим Рено направи зашеметяващ дупс, първият му от първия кръг в Аржентина преди влошаването на контузията на крака му!

Действащият шампион и победител в съботната квалификационна надпревара на RAM Хорхе Прадо стартира от втора позиция за Red Bull GASGAS Factory Racing, а Джош Гилбърт за кратко бе трети за Gabriel SS24 KTM. Гайсер обаче явно имаше мисия и заобиколи двамата, за да заеме второто място в третия завой! Малко след средата на обиколката словенецът си проби път от вътрешната страна на французина, за да излезе начело и оттам просто нямаше как да бъде застигнат.

Атмосферата на швейцарската писта беше осезаема, когато червеният дим от факлите на феновете започна да се разсейва, но тя достигна гореща точка, когато техният домашен герой Джереми Сийвър, който стартира за 200-и пореден път в кариерата си в Гран при и изглеждаше бърз за Kawasaki Racing Team, оказа натиск върху Прадо, който не успя да си проправи път пред Рено. Швейцарският ветеран накара публиката да изпадне във възторг, когато в шестата обиколка се гмурна в шампиона, който изненадващо излезе от пистата!

През цялото време обаче Джефри Херлингс, който през целия уикенд се бореше с проблемите на Ред Бул КТМ Фабрик Рейсинг, започваше да се усеща, докато се придвижваше напред с познатия си устрем през групата. В края на осмата обиколка той показа вълшебна скорост и в рамките на три завоя успя да изпревари първо Прадо, а след това и Зеевер! Две обиколки по-късно той настигна Рено и бързо се справи с него, преди да се вгледа в близо 15-секундната разлика до лидера.

На 14-ата обиколка Прадо сякаш осъзна, че има опасност да загуби сериозни точки от съперниците си за титлата, и с умели движения по задната права на пистата изпревари и Сийвър, и Рено в последователни обиколки, за да сведе щетите до минимум и да завърши на трето място. Зеевер зарадва феновете, като напредна до четвъртото място с помощта на грешка на Рено преди таблото за две обиколки, и така завърши челната петица.

Зад тях Ромен Фебр се задържа шести за Kawasaki Racing Team почти през цялото състезание, пред Глен Колденхоф от Fantic Factory Racing, друг местен любимец Валентин Гийод на осмо място за Team Ship To Cycle Honda Motoblouz SR, а след това Алберто Форато, който се придвижи до девето място за Standing Construct Honda пред словенеца Ян Панкар, взел прекрасен резултат в челната десетка за собствения си TEM JP253 KTM Racing Team.

Гайсер успя да запази предимството си пред Херлингс до флага, а когато пистата изсъхна за второто състезание, конкурентите му може би се притесняваха от неговата скорост, която се върна с пълна сила този уикенд.

Рено имаше един възможен отговор – да стартира по най-добрия възможен начин! Направил чиста серия от дупки на Yamaha за деня (предупреждение за спойлер – и в двата класа!), французинът ни даде представа за това, което може да предложи през 2025 г., като поведе първите шест обиколки с темпо, с което преследващите го Прадо и Февр не можаха да се справят.

Гайсер обаче не искаше да се откаже и след като стартира от десето място, си проби път до петото място след първата половина на обиколката, а Херлингс все още се бавеше на деветото място на този етап. Холандецът вървеше безмилостно напред, като в последователни обиколки измести Рубен Фернандес, Форато и Колденхоф от Team HRC, преди да заобиколи Зеевер в шестата обиколка. Точно тогава Прадо затвори Рено и отне лидерството на французина, като испанецът вече се намираше в стабилна позиция да спечели GP в генералното класиране.

Когато Фебр, а след това и Гайсер минаха покрай Рено, дойде ред на Гайсер да се вкопчи, да атакува Фебр и да се изкачи на второ място в деветата обиколка, точно когато Херлингс също бе минал покрай Рено и изглеждаше като истинска заплаха. Точно както „Куршумът“ губеше време в опитите си да го изпревари, така и Гайсер направи своя ход, скачайки вълнуващо заедно с Прадо над скока на финалната линия в началото на 12-ата обиколка и избухвайки от външната страна на следващия завой! Словенският пилот контролираше ситуацията и никой нямаше отговор за него.

По-назад в челната десетка имаше впечатляващи обиколки. Андреа Бонакорси се придвижи напред и зае десета позиция за Monster Energy Yamaha Factory MXGP зад Фернандес, който зае девета позиция при завръщането си от контузия. Осми стана съотборникът на Гийод – Кевин Хоргмо, а Форато се нахвърли върху уморения Рено, за да му отнеме шестото място в последната обиколка.

Колденхоф затъна в калта край трасето и не завърши, а Сийвър стана пети и завърши четвърти в генералното класиране пред очите на щастливите си местни привърженици. В последните четири обиколки Херлингс демонстрира вълнуващо поведение, като най-накрая заобиколи Февр за третото място, а след това направи всичко възможно, за да изпревари Прадо и да заеме второто място с преминаване през силно изровен десен завой на 180 градуса!

Когато Фебр, а след това и Гайсер минаха покрай Рено, дойде ред на Гайсер да се вкопчи, да атакува Фебр и да се изкачи на второ място в деветата обиколка, точно когато Херлингс също бе минал покрай Рено и изглеждаше като истинска заплаха. Точно както „Куршумът“ губеше време в опитите си да го изпревари, така и Гайсер направи своя ход, скачайки вълнуващо заедно с Прадо над скока на финалната линия в началото на 12-ата обиколка и избухвайки от външната страна на следващия завой! Словенският пилот контролираше ситуацията и никой нямаше отговор за него.

По-назад в челната десетка имаше впечатляващи обиколки. Андреа Бонакорси се придвижи напред и зае десета позиция за Monster Energy Yamaha Factory MXGP зад Фернандес, който зае девета позиция при завръщането си от контузия. Осми стана съотборникът на Гийод – Кевин Хоргмо, а Форато се нахвърли върху уморения Рено, за да му отнеме шестото място в последната обиколка.

Колденхоф затъна в калта край трасето и не завърши, а Сийвър стана пети и завърши четвърти в генералното класиране пред очите на щастливите си местни привърженици. В последните четири обиколки Херлингс демонстрира вълнуващо поведение, като най-накрая заобиколи Февр за третото място, а след това направи всичко възможно, за да изпревари Прадо и да заеме второто място с преминаване през силно изровен десен завой на 180 градуса!

Тим Гайзер: „Започва да става решаващо, знаете, че се приближаваме към края на шампионата, остават само три кръга. Загубих малко позиции в Ломел, а също и в Арнем. Но както и да е, наистина очаквам с нетърпение пистите, на които ще се състезаваме сега. Но днес се чувствах наистина добре, два солидни старта, бързи минавания, да речем, да направя малка разлика и след това да контролирам състезанието. Наистина се наслаждавах там. Пистата не беше лесна, така че трябва да си умен, а и да избираш правилните линии. Но да, всички сме супер щастливи. Искам да изкажа огромни благодарности на целия ми екип, на всички около мен, на всички фенове. Много ви благодаря!

Джефри Херлингс: „И двата пъти, когато хванах втория, птицата изчезна. Имах скоростта, имах скоростта през целия ден, за да спечеля, но тя не ми носи нищо, знаете ли! Така че, както и да е, двама-двама на писта, която бих казал, че не ми харесва толкова много, не е твърде лоша. Така че, не, искам да кажа, че това е пистата, на която миналата година се борих най-много, а сега тази година чувствах, че настройките на мотора ми са много по-добри карането ми беше добро бях наистина на добра скорост, така че да, просто не можах да изляза от старта, както почти винаги, така че знаете, че е така, но очаквам с нетърпение Турция и Китай, мисля, че тези писти за вътрешните врати ще ми паснат малко повече, така че ги очаквам с нетърпение“

Хорхе Прадо: „Беше труден ден за мен. Борех се със здравето си в състезание 1 и очевидно състезание 2 беше малко по-добро, да кажем здравословно, борейки се все още с крака, който ме болеше и в състезание 1. Не знам, днес просто всичко беше трудно за мен, просто се борих със себе си. А ако трябва да се боря с тези момчета и не съм на 100%, е трудно да ги победя. Така че е жалко, че загубихме няколко точки, но остават три кръга. Нека се върнем към 100% здраве и да спечелим шампионата.“