През лятото на 1976 г. на пазара излиза GTI – спортен вариант на Volkswagen Golf с изключително динамични характеристики. По онова време никой в компанията не предполага, че Golf GTI ще се превърне в най-успешния в света компактен спортен автомобил. Но става точно това.
От планираните 5000 екземпляра, обемът на производството на GTI към днешна дата надхвърля 2,3 милиона. Сега Volkswagen отбелязва 45-ия рожден ден на своя емблематичен модел с юбилейния вариант GTI Clubsport 45 – изключително издание на Golf GTI Clubsport с мощност 221 кВт или кръгло 300 к.с.
Богатата гама от индивидуално оборудване още сега превръща Clubsport 45 в жива класика, която със сигурност ще заинтересува колекционерите. Предварителните продажби на пазарите в избрани европейски държави ще започнат на 1 март.
Дори „стандартният“ Golf GTI Clubsport се отличава значително в техническо отношение от класическия Golf GTI със своите изключителни характеристики, включващи двигател със система за принудително пълнене с турбокомпресор (TSI) и повишена с 55 к.с. максимална мощност и специален режим Special за използване на състезателни трасета. Акцентите във външното оформление на версията Clubsport включват по-големи предни въздушни отвори (осигуряващи по-интензивен поток от свеж въздух към TSI), специално проектиран спойлер в задната част на покрива, който гарантира по-добра обтекаемост и по-голяма аеродинамична сисла на притискане, както и отделно разработена спортна изпускателна система.
Clubsport 45 на свой ред предлага по-богата от когато и да било гама от индивидуално оборудване. Външният дизайн впечатлява с изключителното черно лаково покритие на покрива, съчетано с черен спойлер в задната част, напомнящи и отдаващи почит на рамкираното в черно задно стъкло на първия Golf GTI. Пакетът оборудване Race, който е неразделна част от юбилейния Golf GTI Clubsport 45 и се предлага ексклузивно само при него, включва 19-цолови алуминиеви джанти Scottsdale с черно гланцово лаково покритие и тънка декоративна ивица в Tornado Red по диаметъра.
Пакетът Race включва също спортна изпускателна система и премахване на електронното ограничение на максималната скорост (максималната скорост на версията Clubsport е ограничена до 250 км/ч). Надписът върху праговете и добавеното към обозначението на модела върху задния капак число „45“ засилват впечатлението за изключителност и динамика. Серията Clubsport 45 включва и матрична система IQ.Light на предните LED светлини с червената декоративна лента, която отдавна се е превърнала в характерна черта на всички версии на GTI.
С новия Golf GTI Clubsport 45, Volkswagen добавя нова глава към славната хронология на спортните GTI версии. Оригиналното издание на Golf GTI Clubsport дебютира през 2016 г., за да отбележи кръглата 40-годишнина от рождението на култовия спортен автомобил.
Пионерът в серията Clubsport развиваше максимална мощност от 195 кВт (265 к.с.), а с функцията boost бе в състояние да осигури на пилота мощност от внушителните 213 кВт (290 к.с.) за кратък период от време. През същата година на пазара излезе и Golf GTI Clubsport S, при който максималната мощност достигна постоянно ниво от 228 кВт (310 к.с.).
През есента на 2020 година Volkswagen лансира и новия Golf GTI Clubsport – първият в историята GTI, оборудван стандартно с електромеханичен самоблокиращ диференциал на предния мост. Управлението на диференциала е в неразривна интелигентна връзка със системата Driving Dynamics Manager и предоставя изключително предимство по отношение на динамиката на пътя, което не липсва и при новия новия Clubsport 45.
ДРУГИ
Ferrari Purosangue беше превърнато в машина за офроуд
Японски премиери в „Интер Експо Център”
Husqvarna Mobility разкрива лимитирана серия модели
МОТО СПОРТ
Главиница приема поредния старт от Отворения календар по мотокрос
Кабакчиев ще гони поредно добро класиране в Турция
Пълно класиране при пилотите в MotoGP след Гран При на Япония
Полша ще бъде домакин на “FIM Enduro Vintage Trophy” през 2025 г.
Веселин Велинов и Христо Димитров на гости на STUDIO LINSON MOTO в Перник
АВТО СПОРТ
Предстои зрелищен финален кръг от шампионата по Драг Рейсинг за мотори
Toyota преговаря за завръщане във Формула 1
Враца ще е домакин на рали за ентусиасти
Нова вело писта в Казанлък
Нов състав от трима пилоти в KTM Rally Team – Husqvarna и GASGAS вече не съществуват