декември 2, 2022

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Ямаха дава на Кръчлоу 3 старта през 2023 година

За първи път от началото на MotoGP ерата през 2002 година Ямаха няма да разполага със сателитен отбор на стартовата решетка в кралския клас през сезон 2023. До тази ситуация се стигна след като малайзийския екип на РНФ реши да подпише с Априлия, след като през последните 4 години отговаряше за сателитната програма на Ямаха, първоначално като Петронас Рейсинг (2019-2021), а в последствие като РНФ.

Преди това от 2002 до 2018 френският екип на Тех3 бе основен партньор на производителя от Ивата и отговаряше за неговата сателитна програма. През 2019 обаче екипът на Ерве Поншарал започна да работи с КТМ.

При липсата на сателитен отбор догодина развитието на М1 ще бъде доста затруднено. Именно поради тази причина екипът на Ямаха планира да даде цели три старта с „уайлд кард“ на своя тестови пилот Кал Кръчлоу в хода на сезона, това бе потвърдено от мениджърът на тима Масимо Мерегали.

„Когато Кал дойде да замести Андреа (Довициозо) той ни помогна много, защото той вършеше много неща. Той учатваше в състезания, както и в тестовете. Той беше на „Херес“ преди да дойде за състезанието във Валенсия, той е страхотен слуцител. Неговият опит е много богат и виждаме, че коментарите ми почти винаги съответстват на показаното от данните.

„Догодина няма да имаме сателитен отбор, което прави участията с „уайлд кард“ доста важни. Съвсем скоро ще дискутираме това, но се вижда, че неговата работа е важна, така че ще е важно да имаме трети пилот в поне три старта догодина“, обясни Мерегали.

През изминалия сезон 2022 Ямаха бе един от само двата производителя, които не използваха нито един път „уайлд кард“ пилот. Освен тях и в КТМ не решиха да се възползват от тази възможност. В същото време Дукати използва на три пъти Микеле Пиро, Хонда веднъж Щефан Брадъл и веднъж Тецута Нагашима, Априлия даде пет старта на Лоренцо Савадори. При Сузуки имаше планирано участие с „уайлд кард“ за Такуя Цуда в Япония, но заради отсъствието на Жоан Мир от „Мотеги“ японецът се водеше заместник на световния шампион за 2020, а не допълнителен пилот.

Догодина всички пет производителя ще имат правото на по три участия на допълнителен пилот с „уайлд кард“. През тази само Априлия имаше правото на до шест старта с „уайлд кард“, но заради силното си представяне през годината италианският производител губи тази привилегия за следващия сезон.