За поредна година финал на българския рали шампионат ще бъде на рали Сърбия. Състезанието е този уикенд във Врънячка Баня, а за българското първенство е трети кръг след Твърдица-Елена и Стари столици. Сръбския старт е много популярен след българските пилоти и заявки са подали 14 наши екипажа. Това е близо една трета от общите заявки, които са общо 46.
След двете ралита до момента, лидер в класирането е двукратният шампион Мирослав Ангелов (Мегапорт) с Skoda Fabia R5 Evo.
Миро и навигаторът му Георги Гаджев ще имат за конкуренти още три R5-ици. Две са румънски на Дан Гиртъфан и сина му Андрей, и една сръбска на Душан Боркович. Най-сериозният конкурент за нашия шампионат за Миро обаче е вицешампиона Йордан Атанасов с навигатор Ангел Башкехайов (АРТ Моторспорт) с Mitsubishi Lancer Evo 9. Според неофициалното класиране на сайта RallyXpress, Миро води със 17.6 т. Нещата могат да се обърнат във Върнячка Баня, защото сръбското рали е с най-високия коефициент за годината. Точките се умножават по 1.6.
Другото българско Mitsubishi Lancer Evo 9 е на Георги Василев и Стефан Добрев (Дианел). Те са традиционни участници в състезанието, а в нашия шампионат се борят за топ 3.
За това обаче трябва да се сборят с Дилян Станков и Йордан Йорданов (Булсим) с Peugeot 208 R2. Тук интрига за титлата има и в клас R4, където с нескрити мераци е Денис Станчовски и навигаторът му Явор Бранков (Авгтоцар) със същия автомобил.
Третата наша R2 е на Никола Мишев и Янаки Янакиев (АРТ Моторспорт). Друг ветеран – Емил Денев – Прокурора и навигаторът му Богомил Ненов (Мегаропт) с Renault Clio RS ще се борят за победа в клас R3.
Сред българските 14 екипажа е най-уважавания и почитан българин в това рали – Николай Кортелов със Citroen C2.
Пилотът от Добрич и навигаторът му Наско Цонев са VIP-ове в това състезание и се ползват със специално отношение и от организатори, и от фенове. Останалите наши пилоти, които ще застанат на старт са Левент Ризов, Георги Радев, Петър Йорданов, Виторио Попов, Роман Георгиев и Мирослав Маринов.
Трасето на ралито е с дължина 531,14 км изцяло на асфалт, като от тях 150,20 км са състезателни, разпределени в 12 специални етапа. Първия ден се карат 92,7 км, а във втория – 57,50 км.
Снимки Курти Куртев
ДРУГИ
Готвят алтернативни отсечки за рали „Швеция“
М-Спорт търси пилоти с ограничена програма
Тойота: Очакваме Кале да се бори за титлата
МОТО СПОРТ
Чейс Секстън доминира в началото на суперкроса в Анахайм
Календар на Европейския шампионат по мотокрос FIM Europe 2025
Без промяна в цветовете на номерата за новите класове в BG X-Enduro Championship
Mотокрос 2025 стартира с високи скорости и зрелищни трасета
MotoGP: Honda разчита Мир да запази мотивацията си
АВТО СПОРТ
Верстапен с наказание в първия си старт за 2025
Сена все още е пилот №1 на дъжд във Формула 1
Готвят алтернативни отсечки за рали „Швеция“
М-Спорт търси пилоти с ограничена програма
Алпин Рио Хиракава ще кара в тренировките за Гран при на Япония