
За поредна година финал на българския рали шампионат ще бъде на рали Сърбия. Състезанието е този уикенд във Врънячка Баня, а за българското първенство е трети кръг след Твърдица-Елена и Стари столици. Сръбския старт е много популярен след българските пилоти и заявки са подали 14 наши екипажа. Това е близо една трета от общите заявки, които са общо 46.
След двете ралита до момента, лидер в класирането е двукратният шампион Мирослав Ангелов (Мегапорт) с Skoda Fabia R5 Evo.
Миро и навигаторът му Георги Гаджев ще имат за конкуренти още три R5-ици. Две са румънски на Дан Гиртъфан и сина му Андрей, и една сръбска на Душан Боркович. Най-сериозният конкурент за нашия шампионат за Миро обаче е вицешампиона Йордан Атанасов с навигатор Ангел Башкехайов (АРТ Моторспорт) с Mitsubishi Lancer Evo 9. Според неофициалното класиране на сайта RallyXpress, Миро води със 17.6 т. Нещата могат да се обърнат във Върнячка Баня, защото сръбското рали е с най-високия коефициент за годината. Точките се умножават по 1.6.
Другото българско Mitsubishi Lancer Evo 9 е на Георги Василев и Стефан Добрев (Дианел). Те са традиционни участници в състезанието, а в нашия шампионат се борят за топ 3.
За това обаче трябва да се сборят с Дилян Станков и Йордан Йорданов (Булсим) с Peugeot 208 R2. Тук интрига за титлата има и в клас R4, където с нескрити мераци е Денис Станчовски и навигаторът му Явор Бранков (Авгтоцар) със същия автомобил.
Третата наша R2 е на Никола Мишев и Янаки Янакиев (АРТ Моторспорт). Друг ветеран – Емил Денев – Прокурора и навигаторът му Богомил Ненов (Мегаропт) с Renault Clio RS ще се борят за победа в клас R3.
Сред българските 14 екипажа е най-уважавания и почитан българин в това рали – Николай Кортелов със Citroen C2.
Пилотът от Добрич и навигаторът му Наско Цонев са VIP-ове в това състезание и се ползват със специално отношение и от организатори, и от фенове. Останалите наши пилоти, които ще застанат на старт са Левент Ризов, Георги Радев, Петър Йорданов, Виторио Попов, Роман Георгиев и Мирослав Маринов.
Трасето на ралито е с дължина 531,14 км изцяло на асфалт, като от тях 150,20 км са състезателни, разпределени в 12 специални етапа. Първия ден се карат 92,7 км, а във втория – 57,50 км.
Снимки Курти Куртев
ДРУГИ
Верстапен печели титлата преди състезанието в Катар?
В юбилейното 35-то издание на рали крос “Ловеч” участваха 27 автомобилисти; Иван Живков от Криводол защити титлата си от миналата година
Два подиума за Никола Цолов в Еврокупа-3 на “Херес”
МОТО СПОРТ
Отново драг и високи скорости край Сливен
EnduroX Alba-Damascena 2023 стартира в събота
В Самоков „подгряха“ за Републиканския шампионат с огнено шоу
Звезди и професионални пилоти в състезанието за издържливост “ЕКО 24 часа на България”
Марко Бедзеки триумфира в Гран при на Индия в MotoGP, драматични обрати белязоха състезанието
АВТО СПОРТ
Верстапен печели титлата преди състезанието в Катар?
Джесика Хоукинс стана първата жена от пет години насам, която тества болид от Формула 1
Статистика от Гран при на Япония във Формула 1
В юбилейното 35-то издание на рали крос “Ловеч” участваха 27 автомобилисти; Иван Живков от Криводол защити титлата си от миналата година
Макс Верстапен победи и в Япония, Ред Бул с титлата при конструкторите