октомври 4, 2022

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

24 часа на Дайтона: Победа на WTR Acura, гръмнала гума проваля Ganassi Racing

Кола Acura с №10 на екипа на Wayne Taylor Racing спечели четвъртата победа в 24 часа на Дайтона в последните пет години. Преследвачите им от Chip Ganassi Racing Cadillac се провалиха заради гръмнала гума седем минути преди края на надпреварата.

Acura на WTR бе в ръцете на Филипе Албакърки, Рики Тейлър, Александър Роси и Елио Кастроневес. Тимът спечели само с 4,7 сек. пред Cadillac с № 48 на Action Express Racing. Прототипът профуча покрая Mazda на Хари Тинкнел четири минути преди края. След като си осигури преднината рано сутринта благодарение на Роси, който изпревари Кевин Магнусен в 01 Ganassi Cadillac, екипът на WTR поведе и си осигури първата победа с автомобила Acura ARX-05 DPi.

Последните 2-3 часа бяха драматични. Тимът загуби преднината си в питлейна от отбора на Meyer Shank № 60 по време на периода на жълто знаме. То бе показано след спукана гума на Скот Диксън 2:30 часа преди финала на състезанието.  Рики Тейлър успя да вземе инициативата на Дийн Камерън от MSR, за да си върне контрола на състезанието.

Диксън излезе от бокса на пето място и след това отново спря при жълт флаг, заедно с всички останали прототипи. Колата сложи нови гуми и да бъде заменен в пилотската кабина от Ренгер ван дер Занде.

Оливър Джарвис с Mazda и Камуи Кобаяши с AXR бяха на половин обиколка от Тейлър.

Acura, Mazda и Cadillac продължават да трупат преднина пред Камерън, като се бяха събрали само в 1,5 сек. Тогава, за 12-и път бе показан жълт флаг заради парчета на пистата.  Първите трима запазиха позиция на рестарта, но Ван дер Занде с Ganassi Cadillac мина покрай MSR Acura на Камерън на 4-ото място.

В следващите стопове Ван дер Занде излезе пред Кобаяши и Хари Тинкнел, който беше взел волана на Mazda № 55 и притисна Филипе Албакърки от WTR.  Тинкнел с Ganassi Cadillac 80 минути преди края бе втори, на 3 сек. от Албакърки. Преднината на WTR Acura остана непокътната.

Ван дер Занде и Кобаяши направиха своите последни питове 33 минути преди края с по четири нови гуми. Албакърки сложи само две нови, когато той и Тинкнел направиха последните стопове. С по-топлите си гуми Ван дер Занде изпревари Тинкел и  все още изоставаше на пет секунди от лидера Албакърки.

15 минути преди финала Ван дер Занде намали преднината на WTR Acura.

Шест минути преди края спукана задна дясна гума принуди нидерландеца да се тътри до бокса и да излезе пети. Кобаяши от Ally Cadillac Racing бе спечелил време при последния пит и изпревари Тинкел за второто място. Пилотът на Mazda не можа да отвърне на удара и остана на 1,8 сек. трети за Mazda Motorsports. Хуан-Пабло Монтоа с Acura заврши надпреварата за Майер Шанк на четвърто място. На 13 минути остана нещастният ван дер Занде.

В LMP2 Era Motorsport победи Tower Motorsport от екипа на Starworks, благодарение на Габриел Обри.

Райън Далзиел държеше преднина за отбора на Еra през последните три часа само с 5 сек. пред Матийо Ваксивиер в автомобила на Tower Motorsport. На 12-ия рестарт Ваксивиер поведе, но получи наказание заради фал при рестарта. Това намали наполовина дефицита на Era Motorsport до 45 сек, а Дализел си върна преднината, когато Ваксивиер  спря 1.24 часа преди края, за да го смени Габриел Обри, който се върна начело.

Riley Motorsports доминираха на LMP3. Спенсър Пигот финишира три обиколки пред Жоао Барбоса с автомобила на Sean Creech Motorsport. Екипът на Muehlner Motorsports бе 3-и, на още четири обиколки.

Corvette Racing бе на първо и второ място в GT Le Mans. Така отбеляза първата си победа в 24 часа на Дайтона от 2016 г. насам. №3 на Ник Катсбург, Антонио Гарсия и Джордан Тейлър победиха Томи Милнър, Александър Симс и Ник Танди с №4. Малко след финала Антонио Гарсиа бе диагностициран с положителен резултат за Covid-19.

Winward Racing и SunEnergy1 отбелязаха първо и второ място за Mercedes-Benz AMG GT3 в клас GT Daytona.

Резултати от 24 часа на Дайтона

Pos Class Driver Team Car Laps Gap
1 DPi R.Taylor, F.Albuquerque, A.Rossi, H.Castroneves Konica Minolta Acura Acura 807 24h00m14.673s
2 DPi J.Johnson, K.Kobayashi, S.Pagenaud, M.Rockenfeller Ally Cadillac Racing Cadillac 807 4.704s
3 DPi O.Jarvis, H.Tincknell, J.Bomarito Mazda Motorsports Mazda 807 6.562s
4 DPi D.Cameron, O.Pla, J.P.Montoya, A.Allmendinger Meyer Shank Racing with Curb-Agajanian Acura 807 54.418s
5 DPi R.van der Zande, K.Magnussen, S.Dixon Cadillac Chip Ganassi Racing Cadillac 807 1m07.744s
6 LMP2 D.Merriman, K.Tilley, R.Dalziel, P-L.Chatin Era Motorsport ORECA/Gibson 787 20 Laps
7 LMP2 J.Farano, G.Aubry, T.Buret, M.Vaxiviere Tower Motorsport by Starworks ORECA/Gibson 787 20 Laps
8 DPi F.Nasr, M.Conway, P.Derani, C.Elliott Whelen Engineering Racing Cadillac 783 24 Laps
9 LMP2 E.Lux, D.Defrancesco, F.Schiller, C.Mies Dragonspeed USA ORECA/Gibson 783 24 Laps
10 LMP2 C.Ware, S.Yoluc, A.Dillon, S.Muller RWR Eurasia Ligier/Gibson 778 29 Laps

Снимки IMSA