Кола Acura с №10 на екипа на Wayne Taylor Racing спечели четвъртата победа в 24 часа на Дайтона в последните пет години. Преследвачите им от Chip Ganassi Racing Cadillac се провалиха заради гръмнала гума седем минути преди края на надпреварата.
Acura на WTR бе в ръцете на Филипе Албакърки, Рики Тейлър, Александър Роси и Елио Кастроневес. Тимът спечели само с 4,7 сек. пред Cadillac с № 48 на Action Express Racing. Прототипът профуча покрая Mazda на Хари Тинкнел четири минути преди края. След като си осигури преднината рано сутринта благодарение на Роси, който изпревари Кевин Магнусен в 01 Ganassi Cadillac, екипът на WTR поведе и си осигури първата победа с автомобила Acura ARX-05 DPi.
Последните 2-3 часа бяха драматични. Тимът загуби преднината си в питлейна от отбора на Meyer Shank № 60 по време на периода на жълто знаме. То бе показано след спукана гума на Скот Диксън 2:30 часа преди финала на състезанието. Рики Тейлър успя да вземе инициативата на Дийн Камерън от MSR, за да си върне контрола на състезанието.
Диксън излезе от бокса на пето място и след това отново спря при жълт флаг, заедно с всички останали прототипи. Колата сложи нови гуми и да бъде заменен в пилотската кабина от Ренгер ван дер Занде.
Оливър Джарвис с Mazda и Камуи Кобаяши с AXR бяха на половин обиколка от Тейлър.
Acura, Mazda и Cadillac продължават да трупат преднина пред Камерън, като се бяха събрали само в 1,5 сек. Тогава, за 12-и път бе показан жълт флаг заради парчета на пистата. Първите трима запазиха позиция на рестарта, но Ван дер Занде с Ganassi Cadillac мина покрай MSR Acura на Камерън на 4-ото място.
В следващите стопове Ван дер Занде излезе пред Кобаяши и Хари Тинкнел, който беше взел волана на Mazda № 55 и притисна Филипе Албакърки от WTR. Тинкнел с Ganassi Cadillac 80 минути преди края бе втори, на 3 сек. от Албакърки. Преднината на WTR Acura остана непокътната.
Ван дер Занде и Кобаяши направиха своите последни питове 33 минути преди края с по четири нови гуми. Албакърки сложи само две нови, когато той и Тинкнел направиха последните стопове. С по-топлите си гуми Ван дер Занде изпревари Тинкел и все още изоставаше на пет секунди от лидера Албакърки.
15 минути преди финала Ван дер Занде намали преднината на WTR Acura.
Шест минути преди края спукана задна дясна гума принуди нидерландеца да се тътри до бокса и да излезе пети. Кобаяши от Ally Cadillac Racing бе спечелил време при последния пит и изпревари Тинкел за второто място. Пилотът на Mazda не можа да отвърне на удара и остана на 1,8 сек. трети за Mazda Motorsports. Хуан-Пабло Монтоа с Acura заврши надпреварата за Майер Шанк на четвърто място. На 13 минути остана нещастният ван дер Занде.
В LMP2 Era Motorsport победи Tower Motorsport от екипа на Starworks, благодарение на Габриел Обри.
Райън Далзиел държеше преднина за отбора на Еra през последните три часа само с 5 сек. пред Матийо Ваксивиер в автомобила на Tower Motorsport. На 12-ия рестарт Ваксивиер поведе, но получи наказание заради фал при рестарта. Това намали наполовина дефицита на Era Motorsport до 45 сек, а Дализел си върна преднината, когато Ваксивиер спря 1.24 часа преди края, за да го смени Габриел Обри, който се върна начело.
Riley Motorsports доминираха на LMP3. Спенсър Пигот финишира три обиколки пред Жоао Барбоса с автомобила на Sean Creech Motorsport. Екипът на Muehlner Motorsports бе 3-и, на още четири обиколки.
Corvette Racing бе на първо и второ място в GT Le Mans. Така отбеляза първата си победа в 24 часа на Дайтона от 2016 г. насам. №3 на Ник Катсбург, Антонио Гарсия и Джордан Тейлър победиха Томи Милнър, Александър Симс и Ник Танди с №4. Малко след финала Антонио Гарсиа бе диагностициран с положителен резултат за Covid-19.
Winward Racing и SunEnergy1 отбелязаха първо и второ място за Mercedes-Benz AMG GT3 в клас GT Daytona.
Резултати от 24 часа на Дайтона
Pos | Class | Driver | Team | Car | Laps | Gap |
1 | DPi | R.Taylor, F.Albuquerque, A.Rossi, H.Castroneves | Konica Minolta Acura | Acura | 807 | 24h00m14.673s |
2 | DPi | J.Johnson, K.Kobayashi, S.Pagenaud, M.Rockenfeller | Ally Cadillac Racing | Cadillac | 807 | 4.704s |
3 | DPi | O.Jarvis, H.Tincknell, J.Bomarito | Mazda Motorsports | Mazda | 807 | 6.562s |
4 | DPi | D.Cameron, O.Pla, J.P.Montoya, A.Allmendinger | Meyer Shank Racing with Curb-Agajanian | Acura | 807 | 54.418s |
5 | DPi | R.van der Zande, K.Magnussen, S.Dixon | Cadillac Chip Ganassi Racing | Cadillac | 807 | 1m07.744s |
6 | LMP2 | D.Merriman, K.Tilley, R.Dalziel, P-L.Chatin | Era Motorsport | ORECA/Gibson | 787 | 20 Laps |
7 | LMP2 | J.Farano, G.Aubry, T.Buret, M.Vaxiviere | Tower Motorsport by Starworks | ORECA/Gibson | 787 | 20 Laps |
8 | DPi | F.Nasr, M.Conway, P.Derani, C.Elliott | Whelen Engineering Racing | Cadillac | 783 | 24 Laps |
9 | LMP2 | E.Lux, D.Defrancesco, F.Schiller, C.Mies | Dragonspeed USA | ORECA/Gibson | 783 | 24 Laps |
10 | LMP2 | C.Ware, S.Yoluc, A.Dillon, S.Muller | RWR Eurasia | Ligier/Gibson | 778 | 29 Laps |
Снимки IMSA
ДРУГИ
Iron Dames включва изцяло женски екипаж в Световния рали шампионат догодина
ATV състезание в Ямбол
Lamborghini слага участието си във FIA WEC на пауза
МОТО СПОРТ
Готов е календарът на 2025, актуализира се с връщането на Португалия и Великобритания
AIT Racing Team търси механици за 2025
Успешна среща на организаторите на MXGP в Палма де Майорка за подготовката на 2025 година
Британският шампионат Kawasaki Superteen се завръща през 2025
Официално: Алфредо Гомес в екипа на Beta Factory
АВТО СПОРТ
Iron Dames включва изцяло женски екипаж в Световния рали шампионат догодина
Екипът на Monster Energy Honda 2025 Рали Дакар е потвърден
Тото Волф ще подкрепя Хамилтън и във Ферари
В тима на „Ферари“ се надяват, че пристигането на Люис Хамилтън ще им помогне да спечелят отново титлите във Формула 1
Испанецът Карлос Сайнс: „Не беше лесен уикенд за мен, знаейки, че е последен с „Ферари“