Определено, въпреки пандемията на Covid-19, у нас има ръст на продажбите на нови мотоциклети, мотопеди и скутери за 2020 г. От януари до юли, т.е. за първите 7 месеца за тази година у нас са продадени 730 нови машини. Това са данните, които успяхме да съберем, макар и трудно от вносителите на мотоциклети у нас.
В сравнение с миналата 2019 г. има ръст. Но тогава са отчетени данни за първите 6 месеца – 588 броя. Това са данните на ААП (Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България) за миналата година.
Учудващо е, но при почти всички марки има нарастване на продажбите. Самите фирми вносителки отчитат ръст, въпреки пандемията. Може би в края на година ще има макар и малък, нов ръст нагоре в продажбите. Това обаче е са предположения. Освен това вече има и нов играч на пазара при тежките машини – Indian. Влизането на пазара на тази марка бе ознаменувано това лято.
Има разместване на лидерите на пазара по марки. Новите лидери са Vespa със 110 броя и 15,1% пазарен дял. Миналата година за първите 6 месеца Vespa бяха на второ място със 70 скутера или 11,9%, На втора позиция до юли включително са Honda със 102 машини и 14% пазарен дял. Те скачат от 4-о място със 67 машини за 2019 г. лидерите за същия период през 2019 г. от КТМ (106 мотора), сега са 3-и с 97 машини и 13,3 пазарен дял. Четвърти са Peugeot с 88 скутера и 12,1%. След тях – 5-и са BMW със 70 мотора и 9,6%. Германската марка бе на 3-о място за 6-месечието на 2019 г. В топ 6 влизат и Yamaha с 66 машини и 9% пазарен дял.
Традицията при продажбите в кубатурен диапазон отново е спазена. От споменатите 730 машини, най-много са от 251 до 500 куб. см. Това са 260 бройки или 35,6%. Това е по-голяма бройка от 6-месечието за 2019 г. – 211 машини или 35,9% пазарен дял. Лидер са Vespa с 49 машини, следвани от Honda с 29 и Husqvarna с 26 броя.
Градската мобилност и желанието за бързо придвижване в трафика явно е надделяла над тежките машини от 501 до 1000 куб. см. Става дума за това, че на второ място излизат мотопеди и скутери до 50 куб. см. Те са 140 с 19,2% пазарен дял. Peugeot си върна лидерските позиции при малките кубатури, като надвива Vespa с почти два пъти повече продадени бройки. Италианската класика е с 47 реализирани машини. Други италианци – Aprilia/Scarabeo държат трета позиция с 9 броя.
Трета вече е споменатата категория от 501 до 1000 куб. см със 129 броя или 17,7%. И тук има ръст спрямо миналата година, когато резултатът бе 108 броя или 18,4%. Естествено, доминират японците с три от „Big Four“. Лидери на пазара остават Kawasaki с 40 машини, вместо 26 мотора за миналата година. Yamaha са втори с 22 броя, а след тях са Honda с 18. Миналата година двете марки имаха по 16 реализации. Четвърти вече са BMW със 17 мотоциклета.
На 4-о място е категорията от 51 до 125 куб. см със 107 машини и 14,5%. Тук лидери са Honda с 42 машини, следвани от Peugeot – 15 и Vespa – 13. Пет в класацията по обем са моторите над 1000 куб. см – 63 с 8,6% пазарен дял. Безспорни лидери тук са BMW с 30 броя, следвани от Ducati – 9 и КТМ с 5. Най-малко търсени машини на българския пазар са от 126 до 250 куб. см. те са само 31 или 4,2%. Тук лидери са Yamaha с 9, следвани от Honda с 8 и КТМ с 4.
В другата класация, по видове мотори, с най-много продажби – 354 или 48,5% пазарен дял са т.нар. Fun bikes. Това са повече от половината мотоциклети – спортни, туръри, нейкид, къстъм, on-off и офроуд мотори, подлежащи на регистрация. Те отново са повече от 6-те месеца за миналата година – 314 или 53,49%. С най-много продажби са КТМ – 85, следвани от BMW – 60 и Honda 51. И при трите марки в челото има ръст.
В другата категория при скутерите от 125 куб. см нагоре. Отново има ръст в продажбите – 203 или 27,8%. Това е с повече от 50 бройки повече спрямо 2019 г. – 149 или 25,39%. В топ 3 са Vespa с 63, Honda 46 и Piaggio с 21.
При 50-кубиковите скутери са продадени 134 броя или 18,4%. Пак има увеличение на бройките – 92 машини или 15,69%. Начело е Peugeot със 71, втори са Vespa – 47 и 3-и Aprilia с 8. При мотоциклетите офроуд, които не подлежат на регистрация са продадени 30 машини с 4,1%. Водещи са Yamaha с 10 мотора, КТМ с 9 и Husqvarna 8. Продадени са само 9 ATV-та, като от тях 6 са на Kawasaki и 3 на Honda.
ДРУГИ
Показаха наследника на Lamborghini Huracán
Естетични актуализации за Honda CRF1100L Africa Twin
Husqvarna Motorcycles разкрива вълнуващата нова визия на FS 450 за 2024 г.
МОТО СПОРТ
Андреа Досоли е назначен за мениджър на подразделението за моторни спортове на Yamaha Motor Europe
Gold Wing трефен край Китен събра над 130 участници, Красимир Божинов разказва за мото срещата
КТМ обяви, че разширява академията си
AMA National Enduro: Първа победа за 2024 г. за Стюард Бейлър в “Wiseco Flying W National”
Ендуро Екстрийм Ботевград дадоха информация за състезанието на 21-22 септември
АВТО СПОРТ
Нови четири рекорда на драга във Видин по време на Третия кръг от Републиканския шампионат по драг рейсинг
Кърджали и Джебел стават арена на офроуд състезание в края нa септември
Белгиец спечели Рали Акрополис
Грандиозна сделка в падока: Астън Мартин обявява Ейдриън Нюи до дни
Ред Бул иска ФИА да провери предните крила на Макларън и Мерцедес