Вторият отбор, който показа колата си за сезон 2021 във Формула 1 е AlphaTauri. Болидът AT02 е с минимални промени, заради замразените шасита. Промени има и в пилотския състав. Победителят от Монца за Гран при на Италия Пиер Гасли остава в отбора. на мястото на Даниил Квят ще бъде заменен от протежето на Honda Юки Цунода.
Откакто дебютира с отбора през 2017 г., Гасли спечели два подиума, включително и първата си победа на Монца миналата година. Опитът му с тима ще му позволи да премине към ролята на лидер. Към французина се присъединява 20-годишният Цунода. Той е първият японски пилот, който се състезава във Формула 1 от 2014 г. насам. Цуонда спечели японското първенство във Формула 4 през 2018 г. и завърши на трето място в шампионата на ФИА във Формула 2 през 2020 г.
Шефът на тима Франц Тост казва: „Решението да отидем за Пиер и Юки през 2021 г. беше взето, защото философията на Scuderia AlphaTauri все още е да се даде възможност на талантливи млади пилоти от младежката програма на Red Bull да се изкачат до Формула 1 и да се обучат. Ето защо Юки сега получава своята шанс. С Пиер до Юки, имаме опитен пилот, който може да помогне на нашия японски новак да се развива по-бързо, но в същото време можем да се стремим към добри резултати. Мисля, че тази двойка е най-добрият възможен сценарий за постигане както на нашите цели, така и Също така съм уверен, че това ще бъде успешно. “
Техническият директор Джоди Егинтън говори за промените по колата АТ02: .„Работата, която свършихме при развитието на автомобила си за 2021 г. е голяма. Тя е над задължителните промени, които правилникът изисква. Почти всички повърхности, които оказват влияние на аеродинамиката са променени. За да го постигнем, развивахме и променяхме голяма част от компонентите, които остават скрити. Инвестирахме много, за да наваксаме загубите в аеродинамично отношение заради промяната в правилника. Това ще продължи и през сезона, като ще разпределим ресурсите между колата за 2021 и за 2022 г. Ще се опитаме да вземем максимума и от двата проекта.“
Правилникът позволяваше на AlphaTauri да заимства окачването на Red Bull от 2020 г. В тима обаче решиха да запазят своята версия от миналия сезон. Двете развойни възможности са използвани за нов нос и за външни елементи на предното окачване.
Доставчиците на двигатели на Honda ускориха развитието на задвижващата система заради предстоящото си оттегляне. Модифициран е двигател с вътрешно горене и ERS, които се очаква да имат по-добри резултати.