В осмия кръг на AMA National Enduro Стюард Бейлър най-накрая спря серията от победи на Джош Тот, с победа на Flying W Ranch National.
Над 350 състезатели по ендуро пристигнаха на ново място в Черивил, щата Мисури, за Wiseco Flying W National – ново събитие от националните серии по ендуро на AMA Redline Oil, представено от MSR и Beta Motorcycles, и първото по рода си ендуро, което се провежда на това място.
Осмият кръг представи на състезателите прашно 55-милно трасе с три шестмилни теста, последвани от по-кратък участък от 4,5 мили, преди да завърши с още два шестмилни теста.
Джош Тот от Enduro Engineering доминира през сезона с шест победи в генералното класиране, но Стюард Бейлър младши нямаше да позволи на Тот да увеличи броя на победите си в Мисури.
Бейлър младши започна деня с трето място в първите два теста. Състезателят от NE Pro1 продължи да печели три победи в тестовете и завърши деня с второ място в последния тест на борда на своя Red Bear Racing Kawasaki. Това бе първата му победа за сезона.
„След първия тест разбрах, че ще трябва малко късмет, за да хвана хората на правилните места“, каза Бейлър младши. „Беше просто един от онези дни, в които условията на игра бяха равни, тъй като беше прашно. Определено беше трудно да се види и трудно да се предвиди с насипните търкалящи се камъни.
„Но пистите в Мисури и Оклахома се отнасят добре към мен. Те отговарят на стила ми на каране. Като цяло денят беше добър. Мислех, че го изхвърлих в началото на последната секция с доста добра катастрофа. След това карах добре и заковах маркировките си.
„Измина почти една година [откакто спечелих]. Беше малко разочароващо да гледам как Джош [Тот] си тръгва с всички тези. Той беше на мисия.“
Джош Тот от Enduro Engineering едва не спечели седмата си поредна победа за годината. Само на 3,396 секунди зад Бейлър младши, Тот не се отказа лесно от победата. Той зае четвърто място в четири от тестовете, като в същото време зае трето място в други два теста през деня.
„Състезанието не мина толкова добре, колкото се надявах, но не беше лошо“, каза Тот. „Теренът там беше толкова безпощаден. Много големи, насипни скали, които плуваха наоколо. Те могат да те хванат неподготвен. А при толкова силния прах беше трудно да се премине чисто и безопасно”
Еван Смит, пилот на Max Motorsports Husqvarna, зае третото място на подиума, но не без да се бори с болката през целия ден. Той изкълчи глезена си преди състезанието и трябваше да се бори с този дискомфорт.
„Излязох от фургона тази сутрин, преди да се облека, и си изкълчих глезена“, каза Смит. „Мислех, че съм си счупил глезена и щях да се прибера вкъщи преди началото на състезанието. В момента глезенът ми е много подут в обувката.”
След контузия на рамото в предишния кръг, която сложи край на деня му, Грант Дейвис беше мотивиран за този кръг. Състезателят на КТМ започна деня, като спечели победа в тестовете NE Pro2 в първите две секции.
Той се подхлъзна малко, за да заеме пето и четвърто място през следващите два теста, но се бори упорито, за да спечели второ и трето място в последните два теста. Второто място за деня му донесе седмото място на подиума за сезона. Лидерът в точките има преднина от 16 точки пред Натаниел Таша, който се отправя към деветия кръг.
Джак Уокър от Beta не завърши по-зле от пето място през всичките шест теста в ранчото Flying W. През целия ден той водеше близка битка с Уил Севънпайпър. Но в крайна сметка Уокър беше този, който зае последното стъпало на подиума.
Подиум при жените Elite
Рейчъл Гутиш се завърна на върха на подиума. . Това е втората победа на състезателката с мотоциклет Sherco за тази година.
Рейчъл Арчър от Red Bear Racing откри деня с победа в теста, последвана от втори места в следващите два теста. В тест 4 тя отново спечели победата. Денят ѝ завърши с второ място в последния тест. Тя все още продължава да води в точковото класиране на Women’s Elite на борда на своя Kawasaki.
Шелби Търнър, на борда на своя Enduro Engineering GasGas, продължи серията си от подиуми. С няколко трети места в тестовете и приземяване на три четвърти резултата в тестовете, тя си тръгна с трето място в Мисури.
Топ любители
Пилотът от клас 250А Чейс Ландърс завърши на впечатляващото 12-о място в генералното класиране и оглави клас 250А във всичките осем ендуро състезания през 2024 г. Състезателят на KTM грабна всяка победа в тестовете. Той успя да финишира с 1 минута и 23 секунди пред следващия състезател в своя клас. Забележителното му представяне през този сезон му позволи да се окичи с титлата в клас 250Ашампионата и шампионата в генералното класиране на клас А предсрочно. Той ще премине към състезанията в клас NE Pro2 в последните кръгове от сезона.
В клас АА Холдън Олмън взе победата на своята Yamaha. Той грабна три победи в тестовете през деня, в допълнение към две трети места и едно второ място в последния тест.
ДРУГИ
Кабакчиев ще гони поредно добро класиране в Турция
Полша ще бъде домакин на “FIM Enduro Vintage Trophy” през 2025 г.
Феноменален сезон за Джош Тот
МОТО СПОРТ
Главиница приема поредния старт от Отворения календар по мотокрос
Кабакчиев ще гони поредно добро класиране в Турция
Пълно класиране при пилотите в MotoGP след Гран При на Япония
Полша ще бъде домакин на “FIM Enduro Vintage Trophy” през 2025 г.
Веселин Велинов и Христо Димитров на гости на STUDIO LINSON MOTO в Перник
АВТО СПОРТ
Предстои зрелищен финален кръг от шампионата по Драг Рейсинг за мотори
Toyota преговаря за завръщане във Формула 1
Враца ще е домакин на рали за ентусиасти
Нова вело писта в Казанлък
Нов състав от трима пилоти в KTM Rally Team – Husqvarna и GASGAS вече не съществуват