март 26, 2023

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

AMA Supercross: Чейс Секстън с Honda печели трилъра за Тройната корона в Анахайм 2

Чейс Секстън от отбора на Honda HRC спечели победата в четвъртия кръг на сезон 2023 на Monster Energy AMA Supercross на Енджъл Стедиъм в Анахайм. Джейсън Андерсън от Monster Energy Kawasaki, шампионът по суперкрос за 2018 г., спечели второто място на второто състезание, проведено в залата на Анахайм. Кен Росен от Progressive Insurance ECSTAR Suzuki спечели последното място на подиума и беше най-постоянен сред най-добрите състезатели.

Пилотът на на Monster Energy Yamaha Star Racing Леви Китчън спечели първата си победа в клас Western Regional 250SX. Това бе едва петото му състезание по суперкрос.

Първото от трите състезания на Тройната корона през 2023 г. осигури екшън с три основни събития във всеки клас. Позициите за завършване на основното се комбинират, за да спечелят точки от сезона от 17 кръга на Monster Energy AMA Supercross, както и към първата серия от 31 кръга на световния шампионат по Супермотокрос.

Чейс Секстън грабна лидерството в клас 450SX на първия старт пред Адам Сиансиаруло от Monster Energy Kawasaki, Кен Росен и Дилън Ферандис от Monster Energy Yamaha Star Racing. Роксен бързо излезе на второ място. Секстън и Росен дръпнаха с прилична разлика на  останалите в началото на 12-минутното състезание плюс една обиколка.

Илай Томак от Monster Energy Yamaha Star Racing беше шести в старта и продължи напред. Отне му пет минути и половина, за да стигне след това до Синсиаруло. омак задържа третото място до финала. Имаше вълнуваща битка около Купър Уеб с Red Bull KTM през по-голямата част от първото състезание. Докато той и Ферандис хванаха и подминаха Синсиаруло, Джейсън Андерсън настигна лидерите. В последната обиколка Андерсън догони Уеб в завоя след старта. Уеб падна и Андерсън отиде 5-и, а Синсиаруло зае шесто място пред Уеб –  7-и.

Във втори старт на 450SX Томак и Уеб се блъснаха точно след бариерата. Андерсън взе холшота пред Роксен, Синсиаруло и Секстън. Последния бе много бърз, но ранна грешка го свали от четвърто на осмо място. Три минути и половина след началото, първите трима –  Андерсън, Росен и Арън Плесинджър от Red Bull KTM бяха събрани заедно и дръпнаха на останалите.

Плесинджър стана втори, но Роксен веднага контраатакува и си върна мястото. Половин обиколка по-късно Плесинджър падна, а Томак зае третото място и притисна Роксен. Германецът се държеше, докато не отвори първия завой на излизане, като даде възможност на Томак да го изпревари лесно.

Първите три изглеждаха подредени, докато Купър Уеб не достигна до задния калник на Роксен. Пилотът на Suzuki проведе третата си интензивна битка в състезанието, като успешно удържа Уеб до края.

Финалният ред беше Андерсън, Томак, Роксен и Уеб.

Едно състезание в клас 450SX преди края, Томак и Роксен бяха изравнени с пет точки. Андерсън и Секстън държаха по шест точки. Победата в надпреварата беше реална за всеки от четиримата състезатели.

Джейсън Андерсън грабна холшота от Основната надпревара 3 пред Уеб, Секстън и Томак. Роксен беше девети на холшота. Секстън бързо излезе на второ място и победата за вечерта като цяло изглеждаше между Андерсън и Секстън.

Две минути и половина след началото на състезанието Томак направи скок, за да заобиколи Уеб. Грешка на Томак в една от основните ритъм секции на пистата позволи на Уеб да задържи позицията. Две обиколки по-късно Томак изскочи от линията и катастрофира тежко в същата ритъм секция. Той се качи отново на 14-о.

Напред Секстън и Андерсън размениха позициите си. Секстън най-накрая направи аванс. Андерсън щеше да се изправи срещу Уеб в последните обиколки, отстъпвайки второто място на пилота на KTM, след като почти се разби на хлъзгавата земя. Секстън спечели Главното събитие и взе общата победа за вечерта. Това беше първата победа на Секстън в Тройната корона и втората му победа в клас 450SX.

Главно събитие 1 на клас Western Regional 250SX даде отличен старт На Ар.Джей. Хемпшиър от Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing. Той взе холшота. Леви Китчън, Стайлс Робертсън от Monster Energy Yamaha Star Racing и Мичъл Олденбърг от Smartop MotoConcepts Racing Honda бяха веднага след тях.

По средата на началната обиколка на състезанието от 10 минути плюс една обиколка Джет Лоурънс от отбора на Honda HRC беше трети и искаше да хване Хемпшир и Китчън. За по-малко от две минути Лорънс заобиколи Китчън. Водеше се битка за лидерството, когато Лорънс внезапно излезе от завой и беше изхвърлен от мотора си. Той се качи отново на осмо място и успя да се върне на трето място след Пиърс Браун от Troy Lee Designs Red Bull GASGAS Factory Racing. Претендентът за титлата Monster Energy Pro Circuit Камерън Макаду от Kawasaki завърши първото състезание на осмо място, след тежка катастрофа в квалификацията.

Главно състезание 2 в клас 250SX беше изпълнено с драми. Точно при падането на бариерата, Лоурънс засече Хемпшиър, поставяйки победителя в първия старт последен в първия завой. Фил Николети от Muc-Off FXR ClubMX Yamaha грабна холшота и даде бързо темпо. Лоурънс падна в първата обиколка и Хемпшър беше застигнат от катастрофата, губейки няколко места, които беше заел по-рано. Николети поведе на Китчън, Робъртсън и Макс Воланд от Red Bull KTM.

Три минути след началото на състезанието Николети имаше преднина от 5,6 секунди. След това Хемпшър падна тежко, когато ръката му се отдели от кормилото, докато пробиваше през пясъчната секция. Той се върна на трасето, но караше бавно и в крайна сметка се оттегли от състезанието.

Малко след това Пиърс Браун се разби, но отново се включи в бягането, за да 13-и. Три минути преди края Лорънс достигна 10-о място, а после догони Макаду, но загуби позицията си.

Робъртсън спечели победата, следван от своя съотборник Леви Китчън, а Николети беше трети. Лорънс пресече линията на 6-и. След две състезания общите позиции водеха Китчън пред Робъртсън, като Олденбърг и Лорънс бяха трети.

Джет Лоурънс грабна холшота в главното състезание 3, а Китчън остана на второ място. Това му беше достатъчно, за да вземе първата си победа в суперкроса. До средата Лорънс все още водеше, а Китчън остана на второ място с комфортна разлика от Джошуа Вариз от AEO Powersports KTM Racing на трето място. Китчън запази стабилно темпо и спечели второ място в надпреварата, за да спечели победата в Анахайм. Лорънс спечели точки за второ място, а Стайлс Робъртсън бе трети.

Следващият старт е в тази събота вечер в петия кръг на стадион NRG в Хюстън, Тексас. Западният регионален клас 250SX си взема почивка от два уикенда. В Хюстън ще е първи кръг от източния регионален клас 250SX. Състезанието в Хюстън носи точки за тази регионална серия, както и за Световния шампионат по супермотокрос клас 250.