Екипът на Aprilia Racing Team Gresini представи отбора за сезон 2021 в MotoGP в Катар, директно на пистата Лосаил. Това стана непосредствено преди шейкдауна, само часове преди мотоциклетите да излязат на трасето.
Aprilia Racing Team Gresini показа новото оръжие от Ноале – преработен RS-GP. Всички отдадоха почит с искрени и емоционални мисли за покойния Фаусто Грезини, който беше част от този проект от дебюта му през 2015 г. Грезини почина миналана седмица след дълго борба с Covid-19.
При разкриването на новия V4 бяха двамата пилоти Алейш Еспаргаро и Лоренцо Савадори. Те ще се състезават с машините на италианската марка. Еспаргаро е опитен пилот в MotoGP. Савадори има доста успехи в световните шампионати в Суперспорт и Супербайк.
Прототипът RS-GP представлява естествената еволюция на проекта от 2020 г. Той обаче е ново начало, обусловено от избухването на пандемията Covid-19 миналата година. Това затрудни първоначалната, основна фаза на развитие.
Но през зимата инженерите и техниците в състезателния отдел имаха шанса да работят усилено, с цел да запазят силните страни на мотоциклета, показани през миналия сезон. Същевременно имаха възможност да внедрят нови и важни иновации. Някои от тях са очевидни, като преработената и по-ефективна аеродинамика или карбоновото подвижно рамо. Други, както е обичайно, са скрити „под кожата“.
Романо Албесиано – технически директор на Aprilia каза: „Благодарение на работата, извършена през зимата и големите усилия на състезателния отдел, ние знаем, че направихме голяма крачка напред. Сега сме нетърпеливи да видим как ще се противопоставим на нашите съперници. Нашият растеж е ясен и това дава на всички увереност.
Нашите инженери доведоха до по-нататъшното развитие на проект, който има голям потенциал. Той все още трябва да бъде развит. Направихме промени във всеки аспект, от видимите области, като новата аеродинамика или карбоновото подвижно рамо, чак до задълбочени промени в архитектурата на шасито, двигателя и електрониката. Пакетът, с който ще излезем на пистата в този начален етап на сезона, ще бъде разработен още, на базата на работната програма, която по същество вече е дефинирана. “
Масимо Ривола – СЕО на Aprilia Racing допълни: „В първия етап на шампионата не искаме да гледаме останалите, а само себе си. Искаме да засилим нашата несъмнено положителна тенденция на развитие. Алекс ще има изключително важна работа, като ръководи екипа и няма да се разсейва от непосредствените резултати. Последователността и упоритата работа ще му доставят удовлетворението, което заслужава.
Лоренцо ще трябва да расте и да научи много, като започне от пистите. Необикновеният откривател на таланти, Фаусто вярваше много в него. Затова съм уверен, че той ще даде всичко от себе си, за да се отплати за това доверие. Екипът е солиден, амбициозен и реалистичен. Всички знаят, че единственият начин да продължиш да растеш е да продължиш курса, набелязан от Aprilia. Трябва в максимална степен да се борим за позициите, които са важни в MotoGP. “
№41 Алеиш Еспаргаро (Испания)
Роден в Гранолерс на 30 юли 1989 г., тежи 66 кг, висок 180 см. Първа GP – Валенсия 2004 г. Стартове 249 – 165 в MotoGP, 17 в Moto2, 44 в 250 сс, 23 в 125 сс. Победи – няма. Подиуми 2 – 1 в MotoGP, 1 в Moto2, първи 2011 в Каталуня, Moto2. Първи позиции 2 – в MotoGP, първа 2014 в Нидерландия. Няма НБО и титли.
Алеиш Еспаргаро: „Може да изглежда банално, но винаги съм емоционален в началото на нов сезон. На път съм да започна петия си сезон с Aprilia, екип, който се превърна във второто ми семейство. Всъщност нямам търпение да се върна на работа с тях. Първият контакт с новия RS-GP беше положителен. Момчетата работиха усилено през зимата, но все още ни предстои дълъг път. Предстои ни взискателно и много натоварено първенство, където физическата и психическа подготовка ще трябва да бъдат на най-високите нива. По-подготвен съм от всякога. “
№32 Лоренцо Савадори (Италия)
Роден в Чезена на 4 април 1995 г., тежи 67 кг, висок 177 см. Първа GP – Италия 2008 г. в 125 сс. Стартове 40 – 3 в MotoGP, 6 в MotoЕ, 31 в 125 сс. Няма победи, подиуми, първи позиции и най-бързи обиколки.
Лоренцо Савадори: „Бих искал да благодаря на Aprilia за тази чудесна възможност. Знам, че имам много да уча. Това е взискателна категория и все още нова за мен. Тестовете и състезанията миналата година ми дадоха шанс да започна да изграждам увереност с този мотор и с тези гуми. Това обаче е само отправна точка, а има многто широко поле за подобрение. Ще се опитам да трансформирам болката, породена от смъртта на Фаусто, човек, който много ми вярваше, в положителна енергия. Неговата решителност и нещата, на които ме научи, ще ме съпътстват в този нов етап от кариерата ми. “
ДРУГИ
Оливейра потвърди, че “Портимао” може да изпадне от MotoGP
Завръщането на Чехия в MotoGP се хареса на пилотите в кралския клас
LCR Хонда обяви наследника на Накагами
МОТО СПОРТ
Оливейра потвърди, че “Портимао” може да изпадне от MotoGP
STUDIO LINSON MOTO в Кортен
Община Перник и StroyRent помагат за реализирането на мотокрос състезанието в миньорския град
Победоносното трио VMXDN Foxhill ще представи отбора на Англия във Farleigh Castle Vets MX
Перник ще бъде домакин на шестия кръг от Държавното първенство по мотокрос
АВТО СПОРТ
Грандиозна сделка в падока: Астън Мартин обявява Ейдриън Нюи до дни
Ред Бул иска ФИА да провери предните крила на Макларън и Мерцедес
Никола Цолов приключи сезон 2024 във Формула 3 с три победи
Льоклер и “Ферари” триумфираха на “Монца”
Живко Иванов е републикански шампион в клас S3 на супермото