Още по-агресивен, още по-спортен, още по-ефективен. Това е оптимизираният Audi SQ5 TDI – комбиниран разход на гориво 7,0 л/100 км и комбинирани емисии CO2 185 г/км. Сега сега автомобилът се представя в още по-уверена форма.
Неговият трилитров дизелов V6-двигател, който генерира мощност 251 кВт (341 к.с.), разгръща своята мощ по хармоничен и впечатляващ начин. По-агресивният дизайн подчертава динамичния характер на този спортен SUV. Като опция за топмодела в гамата на Q5 се предлагат задни светлини, направени по дигитална OLED-технология.
Първото поколение SQ5 TDI се появи на бял свят през 2012 г. и се превърна в сериозен пазарен успех. Тогава това беше първият S-модел на Audi, използващ дизелов двигател за своето задвижване.
В своето най-ново изпълнение трилитровият дизелов V6-двигател разполага с 251 кВт (341 к.с.) мощност и 700 Нм максимален въртящ момент. Максималната стойност на въртящия момент е константна в широкия оборотен диапазон между 1750 и 3250 об./мин. 3.0 TDI разгръща мощността си по-рано и по-впечатляващо, отколкото досега. Той ускорява топмодела за 5,1 сек. от 0 до 100 км/ч, а максималната скорост е ограничена по електронен път на 250 км/ч. Интеригриран в изпускателната система актуатор, с какъвто разполагаше първото поколение на SQ5 TDI, придава допълнителна плътност към звука на V6-двигателя.
3.0 TDI разполага с две технологии, които едновременно намаляват разхода на гориво и подобряват реакциите при подаване на газ. 48-волтовата Mild-Hybrid-System (MHEV) интегрира ремъчен стартер-генератор (RSG), литиево-йонна акумулаторна батерия и преобразувател 48/12 V. Когато автомобилът намалява скоростта на движение MHEV-системата рекуперира електрическа енергия с мощност до 8 кВт. Спортният SUV** е в състояние да се движи по инерция с изключен двигател в продължение на до 40 секунди – след което RSG бързо и неусетно отново стартира задвижващия агрегат. MEHV-системата има реален потенциал да намали разхода на гориво с до 0,7 литра на 100 километра в условия на стандартна всекидневна употреба.
Вторият ключов технологичен елемент е електрическият компресор (EAV). Той подпомага турбокомпресора винаги, когато енергията от отработилите газове не е достатъчна, за да обезпечи изцяло неговата работа. Компактен електромотор, който също използва 48-волтовата бордна мрежа, задвижва турбинното колело на EAV в рамките на 300 милисекунди до 65.000 оборота в минута. Сега EAV се намесва по-често и в по-широки работни режими на двигателя. Той осигурява по-спонтанна реакция на двигателя при потегляне и при ускоряване от ниски обороти. Оптимизираното взаимодействие между EAV, MHEV, турбокомпресора, самия двигател и предавателната кутия tiptronic носи със себе си значително подобряване на ефективността