
Беше неизбежно: триредовият всъдеход X7 на BMW ще породи нова версия, обозначена с купе X8, за да завърши линията на кросоувърите на немския автомобилен производител. Джипът ще се присъедини към малкия X2, компактния X4 и моделите X6 със среден размер и ще се продава през 2022 година. Въпреки че покривът му ще бъде с по-агресивен наклон, все още очакваме X8 да използва същата платформа и задвижващи агрегати като конвенционално оформения SUV X7, който трябва да включва турбокомпресор с редови шест и двойно турбо V8 двигател. Потенциален модел с производителност X8M може да бъде задвижван от познатия 4.0-литровия V8 с 617 к.с. на марката.
Засега можем само да спекулираме с наличните комплекти и задвижващи механизми на X8, но едно е сигурно, той ще бъде с впечатляващи размери. Прогнозира се X8 да включва хибриден задвижващ механизъм, но очакваме двете нехибридни задвижвания от квадратния X7 да се пренесат и върху X8. Това би означавало турбокомпресорни вградени шестици със стандартно наличен 4.0-литров V8 с двойно турбо произвеждащ 335к.с. и 523 к.с. под капака на модела M50i.
Има голяма вероятност X8 в крайна сметка да бъде предложен и като пълен пакет X8M Competition с мощност от 617 к.с. на същия V8 двигател. Ако наистина има включен хибриден вариант за северноамериканския пазар, BMW биха могли лесно да засилят силовия агрегат от луксозния седан 745e, който се задвижва от турбо 3.0-литров редови шестцилиндров двигател с електрически мотор и комбинира мощност то 389 к.с. позволявайки изцяло ел. шофиране от 20 мили.
Няма очаквания за промяна в кабината при прехода от X7 към X8. Интериорът на X7 е украсен с много луксозни функции, фини материали, добре подбрана облицовка и удобни седалки. Докато X7 е триредов SUV, очакваме X8 да се откаже от тези допълнителни седалки за да освободи място за своята неравномерна линия на покрива и спортен стил. Ако BMW успее да притисне трети ред седалки, не очаквайте да намерите същото количество пътническо пространство, както в боксовия X7. Цената и визията не са потвърдени окончателно към момента, но ще варира около 80 000 долара за базовия модел.
ДРУГИ
Тест: Старопланински екшън с Ford Focus ST
Мото-Пфое подкрепя Планинската спасителна служба с два автомобила Ford – Transit и Ranger
Тест: Volkswagen Amarok – да съчетаеш работата с удоволствието
МОТО СПОРТ
В Самоков „подгряха“ за Републиканския шампионат с огнено шоу
Звезди и професионални пилоти в състезанието за издържливост “ЕКО 24 часа на България”
Марко Бедзеки триумфира в Гран при на Индия в MotoGP, драматични обрати белязоха състезанието
Педро Акоста спечели Гран при на Индия и направи нова крачка към титлата в Мото 2
Хауме Масия спечели първото състезание на Мото 3 в Индия
АВТО СПОРТ
Верстапен печели титлата преди състезанието в Катар?
Джесика Хоукинс стана първата жена от пет години насам, която тества болид от Формула 1
Статистика от Гран при на Япония във Формула 1
В юбилейното 35-то издание на рали крос “Ловеч” участваха 27 автомобилисти; Иван Живков от Криводол защити титлата си от миналата година
Макс Верстапен победи и в Япония, Ред Бул с титлата при конструкторите