Беше неизбежно: триредовият всъдеход X7 на BMW ще породи нова версия, обозначена с купе X8, за да завърши линията на кросоувърите на немския автомобилен производител. Джипът ще се присъедини към малкия X2, компактния X4 и моделите X6 със среден размер и ще се продава през 2022 година. Въпреки че покривът му ще бъде с по-агресивен наклон, все още очакваме X8 да използва същата платформа и задвижващи агрегати като конвенционално оформения SUV X7, който трябва да включва турбокомпресор с редови шест и двойно турбо V8 двигател. Потенциален модел с производителност X8M може да бъде задвижван от познатия 4.0-литровия V8 с 617 к.с. на марката.
Засега можем само да спекулираме с наличните комплекти и задвижващи механизми на X8, но едно е сигурно, той ще бъде с впечатляващи размери. Прогнозира се X8 да включва хибриден задвижващ механизъм, но очакваме двете нехибридни задвижвания от квадратния X7 да се пренесат и върху X8. Това би означавало турбокомпресорни вградени шестици със стандартно наличен 4.0-литров V8 с двойно турбо произвеждащ 335к.с. и 523 к.с. под капака на модела M50i.
Има голяма вероятност X8 в крайна сметка да бъде предложен и като пълен пакет X8M Competition с мощност от 617 к.с. на същия V8 двигател. Ако наистина има включен хибриден вариант за северноамериканския пазар, BMW биха могли лесно да засилят силовия агрегат от луксозния седан 745e, който се задвижва от турбо 3.0-литров редови шестцилиндров двигател с електрически мотор и комбинира мощност то 389 к.с. позволявайки изцяло ел. шофиране от 20 мили.
Няма очаквания за промяна в кабината при прехода от X7 към X8. Интериорът на X7 е украсен с много луксозни функции, фини материали, добре подбрана облицовка и удобни седалки. Докато X7 е триредов SUV, очакваме X8 да се откаже от тези допълнителни седалки за да освободи място за своята неравномерна линия на покрива и спортен стил. Ако BMW успее да притисне трети ред седалки, не очаквайте да намерите същото количество пътническо пространство, както в боксовия X7. Цената и визията не са потвърдени окончателно към момента, но ще варира около 80 000 долара за базовия модел.
ДРУГИ
Ferrari Purosangue беше превърнато в машина за офроуд
Японски премиери в „Интер Експо Център”
Показаха наследника на Lamborghini Huracán
МОТО СПОРТ
Гран При на Валенсия е под въпрос, сезонът в MotoGP може да завърши този уикенд
Кметът на Сопот награди състезатели по офроуд
Дани Луис с победа в състезанието Fallen Timbers AMA Hard Enduro East
Жоел Сметс поема ръководството на Red Bull KTM Factory Racing за сезон 2025
Кирково е домакин на BG X Enduro Championship
АВТО СПОРТ
Наказват Верстапен за Гран при на Бразилия
Карлос Сайнц спечели в Мексико втора победа за сезона
Сайнц изненада Верстапен и Норис и ще стартира първи в Мексико
Формула 1: Първа тренировка за Голяма награда на Мексико
KTM X-BOW GT2: историята на носителя на титлата