Емоционален външен вид на роудстър, съчетан със суперспортна динамика на каране – това е новият BMW S 1000 R. Произведен директно от суперспортния S 1000 RR в ключовите области двигател и шаси, динамичният роудстър предлага същата иновативна технология.
Близкото родство с “RR” може да се види от всеки ъгъл. С намаляването си до най-важното, новият S 1000 R предлага безпрецедентна динамична реакция. Благодарение на оптимизираната мощност 121 кВт (165 к.с.), с която се подобрява ускорението, комбинирана с ненадминатата ниска маса от 199 кг, както и ABS Pro, динамичен контрол на сцеплението (DTC), пълномащабно LED осветление и много повече като стандарт, новият S 1000 R отново служи като еталон в динамичния сегмент на родстърите.
Задвижването е новоразработено, с 5 кг по-леко задвижване на базата на S 1000 RR с адаптирани предавателни числа.
Редовият четирицилиндров двигател е базиран на двигателя на S 1000 RR и генерира 121 кВт (165 к.с.) при 11 000 об/мин. Максималният въртящ момент от 114 Нм се предлага при 9250 об / мин. Диапазонът на оборотите на двигателя е направен още по-широк, по-пълен и по-хармоничен от гледна точка на постигане на още по-подобрена управляемост благодарение на особено линейната крива на въртящия момент.
За да се намалят нивата на шум и разход на гориво, както и нивото на оборотите на двигателя, особено при крейсерски скорости, 4-та, 5-та и 6-та предавки вече имат по-дълги предавателни числа. В допълнение към по-плавния, самоусилващ се съединител против подскачане, новият S 1000 R е оборудван за първи път с контрол на въртящия момент на двигателя (MSR) като допълнителна опция. Контролът на въртящия момент на двигателя предотвратява плъзгането на задното колело в резултат на рязко ускорение или превключване на предавките надолу, благодарение на електронен контрол.
Шасито също беше подложено на значително намаляване на теглото, точно както целият мотоциклет.
Рамата и люлеещото се рамо са базирани на S 1000 RR и са направени значително по-леки от предшественика си. В същото време двигателят в така наречената Flex Frame поема много по-голяма поддържаща функция от преди. Новата рамка предлага допълнителни предимства поради много тесния си дизайн. Това значително намалява ширината на мотоциклета в зоната на контактната област на коляното. По този начин се предлага по-спокойна позиция за каране с още по-голяма свобода на движение.
Регулируема скоба на кормилото позволява на ездача да прави ергономични адаптации. Вече се предлагат две позиции като стандарт: 0 мм / +10 мм отпред. В допълнение, като опция се предлагат 10-милиметрови стойки на ръкохватката, които също могат да се завъртят в посока на движение с 0 мм / +10 мм.
Люлеещото се рамо е ниско и е от S 1000 RR, а пружинната опора с кинематика Full Floater Pro вече е разположена значително по-далеч от оста на рамото и двигателя.
Три режима на каране, Dynamic Traction Control (DTC) и ABS Pro са стандартни в новия мотоциклет. Опционално е оборудването Riding Modes Pro с режим на каране Dynamic Pro, динамичен контрол на спирачките (DBC), контрол на въртящия момент на съпротивлението на двигателя (MSR, Engine Brake и Power Wheelie).
Новият S 1000 R е оборудван стандартно с Dynamic Traction Control DTC, ABS Pro с оптимизация на ъгъла на наклона и трите режима на каране “Rain”, “Road” и “Dynamic”. Режимът Dynamic Pro може напълно да се конфигурира. Предлага се с широк набор от опции за настройка като част от опцията Riding Modes Pro. С Riding Modes Pro, новият S 1000 R разполага също и с функцията “Engine Brake“ (Спирачка на двигателя), заедно с контрола на въртящия момент на двигателя (MSR) и функцията “Power Wheelie”. Като част от опцията “Riding Modes Pro”, Dynamic Brake Control (DBC) допълнително поддържа ездача по време на маневри за аварийно спиране.
BMW G 310 R – глътка свеж въздух за динамичния роудстър
BMW G 310 R се появи през 2015 г. и с динамичния се едноцилиндров мотор, отвори света към динамичните роудстъри на BMW Motorrad за сегмента с обем под 500 куб. см. Бърз и пъргав в града, уверен и мощен по широкия път, този Dynamic Roadster зарадва много клиенти от цял свят. За да поддържа „огъня“ и интереса, BMW Motorrad направи BMW G 310 R устремен към бъдещето, като му направи редица подобрения.
Сърцето на новото BMW G 310 R все още е надеждният 313-кубиков едноцилиндров двигател с течно охлаждане и с четири клапана. Той е с два горни разпределителни вала и електронно впръскване на горивото. Наклонът на цилиндъра назад и завъртяната на 180 градуса глава на цилиндъра с всмукване отпред и изпускателна система отзад остават конструктивните характеристики. Тази схема следва логиката на оптималния въздуховод и води до особено компактна архитектура на мотора.
С мощност от 25 кВт (34 к.с.) при 9500 об/мин. и максимален въртящ момент от 28 Нм при 7500 об/мин., едноцилиндровият двигател на новото BMW G 310 R е идеален за динамиката при управления на роудстера. Той вече отговаря на хомологацията Euro5.
Двигателят на новото BMW G 310 R е оборудван с така наречения “electronic throttle grip” (електромоторен регулатор на дроселната клапа).
Сега предлага още по-чувствителна реакция на дросела. Автоматичното увеличаване на оборотите на празен ход при стартиране също предотвратява възможно внезапно спиране на двигателя. Саморегулиращият се съединител също е нов. Той намалява въртящия момент, особено по време на спиране или смяна на предавките надолу. Предлага значително намалена сила при работа с лоста.
BMW G 310 R вече беше оборудван със спирачни светлини в LED технология. При новият G 310 R вече има LED фар за още по-добра видимост през нощта и LED мигачи. Новият LED фар осигурява особено ярко и хомогенно осветяване на пътя. Трите функции на дългите и късите светлини, както и дневната светлина могат да се управляват от левия контролер на кормилото.
И двата лоста на съединителя и лоста на ръчната спирачка вече се регулират на четири позиции. По този начин се осигурява ергономично предимство. Особено за хора с малки ръце. Позиция 3 на регулирането на спирачния лост съответства на ширината на захвата досега. В 1-во положение спирачният лост е с 6 мм по-близо до кормилото.
ДРУГИ
Естетични актуализации за Honda CRF1100L Africa Twin
Husqvarna Motorcycles разкрива вълнуващата нова визия на FS 450 за 2024 г.
Husqvarna Mobility разкрива новото поколение TC 85 за 2025 г.
МОТО СПОРТ
Оливейра потвърди, че “Портимао” може да изпадне от MotoGP
STUDIO LINSON MOTO в Кортен
Община Перник и StroyRent помагат за реализирането на мотокрос състезанието в миньорския град
Победоносното трио VMXDN Foxhill ще представи отбора на Англия във Farleigh Castle Vets MX
Перник ще бъде домакин на шестия кръг от Държавното първенство по мотокрос
АВТО СПОРТ
Грандиозна сделка в падока: Астън Мартин обявява Ейдриън Нюи до дни
Ред Бул иска ФИА да провери предните крила на Макларън и Мерцедес
Никола Цолов приключи сезон 2024 във Формула 3 с три победи
Льоклер и “Ферари” триумфираха на “Монца”
Живко Иванов е републикански шампион в клас S3 на супермото