октомври 4, 2022

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

BMW Motorrad представи новите S 1000 R и G 310 R

Емоционален външен вид на роудстър, съчетан със суперспортна динамика на каране – това е новият BMW S 1000 R. Произведен директно от суперспортния  S 1000 RR в ключовите области двигател и шаси, динамичният роудстър предлага същата иновативна технология.

Близкото родство с “RR” може да се види от всеки ъгъл. С намаляването си до най-важното, новият S 1000 R предлага безпрецедентна динамична реакция. Благодарение на оптимизираната мощност 121 кВт (165 к.с.), с която се подобрява ускорението, комбинирана с ненадминатата ниска маса от 199 кг, както и ABS Pro, динамичен контрол на сцеплението (DTC), пълномащабно LED осветление и много повече като стандарт, новият S 1000 R отново служи като еталон в динамичния сегмент на родстърите.

Задвижването е новоразработено, с 5 кг по-леко задвижване на базата на S 1000 RR с адаптирани предавателни числа.

Редовият четирицилиндров двигател е базиран на двигателя на S 1000 RR и генерира 121 кВт (165 к.с.) при 11 000 об/мин. Максималният въртящ момент от 114 Нм се предлага при 9250 об / мин. Диапазонът на оборотите на двигателя е направен още по-широк, по-пълен и по-хармоничен от гледна точка на постигане на още по-подобрена управляемост благодарение на особено линейната крива на въртящия момент.

За да се намалят нивата на шум и разход на гориво, както и нивото на оборотите на двигателя, особено при крейсерски скорости, 4-та, 5-та и 6-та предавки вече имат по-дълги предавателни числа. В допълнение към по-плавния, самоусилващ се съединител против подскачане, новият S 1000 R е оборудван за първи път с контрол на въртящия момент на двигателя (MSR) като допълнителна опция. Контролът на въртящия момент на двигателя предотвратява плъзгането на задното колело в резултат на рязко ускорение или превключване на предавките надолу, благодарение на електронен контрол.

Шасито също беше подложено на значително намаляване на теглото, точно както целият мотоциклет.

Рамата и люлеещото се рамо са базирани на S 1000 RR и са направени значително по-леки от предшественика си. В същото време двигателят в така наречената Flex Frame поема много по-голяма поддържаща функция от преди. Новата рамка предлага допълнителни предимства поради много тесния си дизайн. Това значително намалява ширината на мотоциклета в зоната на контактната област на коляното. По този начин се предлага по-спокойна позиция за каране с още по-голяма свобода на движение.

Регулируема скоба на кормилото позволява на ездача да прави ергономични адаптации. Вече се предлагат две позиции като стандарт: 0 мм / +10 мм отпред. В допълнение, като опция се предлагат 10-милиметрови стойки на ръкохватката, които също могат да се завъртят в посока на движение с 0 мм / +10 мм.

Люлеещото се рамо е ниско и е от S 1000 RR, а пружинната опора с кинематика Full Floater Pro вече е разположена значително по-далеч от оста на рамото и двигателя.

Три режима на каране, Dynamic Traction Control (DTC) и ABS Pro са стандартни в новия мотоциклет. Опционално е оборудването Riding Modes Pro с режим на каране Dynamic Pro, динамичен контрол на спирачките (DBC), контрол на въртящия момент на съпротивлението на двигателя (MSR, Engine Brake и Power Wheelie).

Новият S 1000 R е оборудван стандартно с Dynamic Traction Control DTC, ABS Pro с оптимизация на ъгъла на наклона и трите режима на каране “Rain”, “Road” и “Dynamic”. Режимът Dynamic Pro може напълно да се конфигурира. Предлага се с широк набор от опции за настройка като част от опцията Riding Modes Pro. С Riding Modes Pro, новият S 1000 R разполага също и с функцията “Engine Brake“ (Спирачка на двигателя), заедно с контрола на въртящия момент на двигателя (MSR) и функцията “Power Wheelie”. Като част от опцията “Riding Modes Pro”, Dynamic Brake Control (DBC) допълнително поддържа ездача по време на маневри за аварийно спиране.

BMW G 310 R – глътка свеж въздух за динамичния роудстър

BMW G 310 R  се появи през 2015 г. и с динамичния се едноцилиндров мотор, отвори света към динамичните роудстъри на BMW Motorrad за сегмента с обем под 500 куб. см. Бърз и пъргав в града, уверен и мощен по широкия път, този Dynamic Roadster зарадва много клиенти от цял ​​свят. За да поддържа „огъня“ и интереса, BMW Motorrad направи BMW G 310 R устремен към бъдещето, като му направи редица подобрения.

Сърцето на новото BMW G 310 R все още е надеждният 313-кубиков едноцилиндров двигател с течно охлаждане и с четири клапана. Той е с два горни разпределителни вала и електронно впръскване на горивото. Наклонът на цилиндъра назад и завъртяната на 180 градуса глава на цилиндъра с всмукване отпред и изпускателна система отзад остават конструктивните характеристики. Тази схема следва логиката на оптималния въздуховод и води до особено компактна архитектура на мотора.

С мощност от 25 кВт (34 к.с.) при 9500 об/мин. и максимален въртящ момент от 28 Нм при 7500 об/мин., едноцилиндровият двигател на новото BMW G 310 R е идеален за динамиката при управления на роудстера. Той вече  отговаря на хомологацията Euro5.

Двигателят на новото BMW G 310 R е оборудван с така наречения “electronic throttle grip” (електромоторен регулатор на дроселната клапа).

Сега предлага още по-чувствителна реакция на дросела. Автоматичното увеличаване на оборотите на празен ход при стартиране също предотвратява възможно внезапно спиране на двигателя. Саморегулиращият се съединител също е нов. Той намалява въртящия момент, особено по време на спиране или смяна на предавките надолу. Предлага значително намалена  сила при работа с лоста.

BMW G 310 R вече беше оборудван със спирачни светлини в LED технология. При новият G 310 R вече има LED фар за още по-добра видимост през нощта и LED мигачи. Новият LED фар осигурява особено ярко и хомогенно осветяване на пътя. Трите функции на дългите и късите светлини, както и дневната светлина могат да се управляват от левия контролер на кормилото.

И двата лоста на съединителя и лоста на ръчната спирачка вече се регулират на четири позиции. По този начин се осигурява ергономично предимство. Особено за хора с малки ръце. Позиция 3 на регулирането на спирачния лост съответства на ширината на захвата досега. В 1-во положение спирачният лост е с 6 мм по-близо до кормилото.