февруари 2, 2023

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

BMW S1000RR с първата голяма актуализация от 2019 г. насам

Машината е с нова аеродинамика, повече мощност и интелигентна технология за управление на крилото

BMW показа своя супербайк S1000RR от 2023 г., който се основава на текущата машина, представена през 2019 г.. Мотоциклетът е с повече мощност, по-модерна електроника, актуализирано шаси и крила, предоставени от M1000RR.

Облечен в три нови ливреи, новият RR веднага се отличава от стария  мотоциклет с двойните си предни крила. Те са увити около намръщените предни LED светлини, за които се твърди, че дават на колелата на пистата с до 10 кг допълнителна притискаща сила.

Има и по-висок преден екран и заявена по-лека, фино преоформена задна част. Промените са много повече от дълбоки. Като начало, оборудваният с ShiftCam 999-кубиков редови четирицилиндров двигател се изкачи до предлаганите 207 к.с. – с около 2,7 к.с. повече от предишния. Това е постигнато благодарение на фини ревизии като преработени всмукателни отвори, базирани на M1000RR.

Задното зъбно колело също е с един зъб по-малко, до 45. Така се осигурява повече сцепление (тракшънконтрол) на задното колело, с бърз превключвател нагоре/надолу. Той е програмируем за шосейна или състезателна смяна, помагайки за подаване на мощност към колелото.

Също така поддържа контрола на водача чрез по-усъвършенствана електроника. Използването на сензора за ъгъл на завиване за осигуряване на контролирано плъзгане както на дросела, така и при спиране – за използване на състезателната писта.

Започвайки с ускорението, функцията „Контрол на плъзгане“ се добавя към пакета за контрол на сцеплението на мотоциклета и позволява на водача да избере два предварително зададени ъгъла на дрейф. До този ъгъл мотоциклетът умело ще позволи на задното колело да се плъзга и да извършва контролирани дрифтове, без да следва нежелан хайсайд в стил 500GP.

Намалявайки скоростта, режимите „Brake Slide Assist“ и „Slick“ ABS отново използват сензорите за ъгъл на завиване, за да ви позволят да го върнете в завои по контролиран начин. Много яко.

Но не всичко е в електрониката. Поставянето на двигателя с течно охлаждане като напрегнат елемент е в актуализираната алуминиева двойна рамка „Flex Frame“, която надгражда стария дизайн с няколко отвора отстрани за по-голяма странична гъвкавост.

Теглото на мотора е 197 кг. Височината на седалката е 824 мм.

BMW също са променили ъгъла на кормилната глава с 0,5° – намалявайки го до 66,4° от предишните 66,9°. Те намалиха отместването на тройната скоба с 3 мм и разшириха междуосието до 1457 мм – от 1441 мм. Това трябва да подобри управлението и да добави стабилност при скорост.

Отдалечавайки се от предния край, долният заден въртящ се лост сега също получава регулируем шарнир като стандарт. Той ще помогне на отборите от състезанията и ентусиастите на пистата да направят необходимите промени в геометрията на задната част и височината на возене.

Функция, която преди беше налична само във версията M Sport, другите характеристики на новия RR включват лека батерия, USB порт за зареждане, контрол на задържането при наклон, режими на каране както за писта, така и за шосе, ограничител за скоростта в питлейна, ревизирани 45 мм обърнати вилки и 6,5-инчов цветен TFT с актуализирани дисплеи.