
Citroën представи новия си флагман C5 X, който вдъхва нов живот на големия автомобилен сегмент с оригинален дизайн, който съчетава седан и комби, в духа на най-чистата традиция на автомобили Citroën – иновацията. Моделът, който ще бъде наличен както в бензинови, така и в хибридни версии, изразява модерност, статус и иновации, е създаден като отговор на високите очаквания на клиентите в големия автомобил, както и в SUV сегментите.

C5 X е първият моделът, с който Citroen прави световната премиера на новото активно окачване Citroën Advanced Comfort. То допълнително засилва усещането за гладко пътуване, сякаш се носите на „вълшебно килимче“. Актовното окачване е иновация, с дълбоки корени в историята на Citroën. Това е истинска покана за пътуване, с вътрешно пространство, подобно на салон, предлагащо познатия комфорт на седалките Advanced Comfort и несравнима просторност, особено на ред 2. Багажникът с вместимост 545 л и перфектно отговаря на нужди на клиентите на комби автомобилите. Plug-in хибридната версия, с ë-Comfort, съчетава с ежедневно шофиране в електрически режим, засилва усещането за спокойствие на борда.
Приятното на борда се засилва и от усъвършенстваните технологии, които опростяват използването на автомобила. Например разширеният дисплей Head Up, както и набор от функции за подпомагане на шофирането, които намаляват умственото натоварване на водача, като Highway Driver Assist, или новият инфоразвлекателен интерфейс с централен 12 “HD сензорен екран, естествено разпознаване на глас и персонализируем дисплей с джаджи, точно като на таблет.
Citroën C5 X се надява да „вдъхне повече живот“ с в нестандартния нов флагмански модел на френския производител. Със силует, който привлича с линии на кросоувър , комби и седан , C5X пресича няколко основни пазарни сегмента.
Добавката „X“ на модела се отнася до позиционирането му на пазара на „кръстопътя на нуждите на клиентите“, според Citroën, и предлага повишената височина на возене на SUV, удължената задна част на комби и „елегантността“ на седан .
Някои реплики за оформяне – най-вече дизайнът на LED светлините – са вдъхновени от радикалния концепт CXperience, показан през 2016 г. и с който C5X също споделя своя т. нар. „Advanced Comfort“ дизайн.
Новият модел е замислен, за да възпроизведе стила на шофиране на „магическо килимче“ на историческите седани на Citroën като DS и CX. Той използва система за окачване на хидравлична възглавница, както е монтирана на C5 Aircross, за пътуване, което има за цел да „преодолее всички препятствия, дупки, бордюри, неравности и други пътни връзки“.
Плъгин хибридната версия е оборудвана стандартен предавателен лост, даващ избор от три настройки на окачването. Дизайнът на Advanced Comfort е най-разпространен в салона, който е съсредоточен върху пространството, луксозната привлекателност и усъвършенстваните технологии и се отличава с новия дизайн на седалките Advanced Comfort в стил матрак на Citroën.
12-инчов сензорен екран управлява изцяло нова информационно-развлекателна система с гласово управление, огледално отразяване на смартфони, ефирни актуализации и персонализиран начален екран в стил таблет, докато стандартното оборудване включва четири USB гнезда и пълноцветен хедъп дисплей.
Наред с въвеждането на нова технология, вътрешното пространство и практичността са приоритет за дизайнерския екип, като Citroën подчертава 2785-милиметровото междуосие, което позволява „отлично“ пространство на задните седалки и 545-литров багажник – достъпен чрез електронен капак на багажника с нисък праг и равен под за лесно товарене.
Панорамният покрив и големи прозорци подобряват яркостта, а акустичното ламиниране на предните и задните прозорци помага да се задържи шумът от пътя в кабината. Предложението за двигатели с вътрешно горене все още не е официално подробно разкрити , но вероятно ще включва бензиновите двигатели Puretech 130 и 180, предлагани в други модели, като всеки задвижва предните колела през осемстепенна автоматична скоростна кутия и е на цена от около 27 000 британски лири.
Предно задвижваната хибридна версия, която ще струва около 35 000 лили, използва задвижване, споделено с други електрифицирани модели на PSA, използващи платформата EMP2 на C5X. 1,6-литров турбо бензинов двигател работи в комбинация с електрически мотор със сумарна мощност 222 к.с. Пълните данни за ефективността и икономията ще бъдат подробно описани през следващите месеци.
Citroën очаква изкушаващите купувачи на C5X да се отдалечат от по-конвенционалните модели в други сегменти. Очаква се около 25% от купувачите да преминат от комби, докато 21% ще дойдат от седани и 15% от малки SUV модели.


ДРУГИ
Ново дигитално ръководство за употреба за собствениците на автомобили Opel
Специални премиери за юбилея 100 години BMW Motorrad на MOTO EXPO 2023
Jeep представя специални серии Compass и Renegade