![](https://www.motosport.bg/wp-content/uploads/2021/04/1618235658_5.jpg)
![](https://www.motosport.bg/wp-content/uploads/2021/01/oneal-2.jpg)
![](https://www.motosport.bg/wp-content/uploads/2024/02/masla-maxima.jpg)
Citroën представи новия си флагман C5 X, който вдъхва нов живот на големия автомобилен сегмент с оригинален дизайн, който съчетава седан и комби, в духа на най-чистата традиция на автомобили Citroën – иновацията. Моделът, който ще бъде наличен както в бензинови, така и в хибридни версии, изразява модерност, статус и иновации, е създаден като отговор на високите очаквания на клиентите в големия автомобил, както и в SUV сегментите.
![](https://www.motosport.bg/wp-content/uploads/2021/04/1618235658_5-1024x576.jpg)
C5 X е първият моделът, с който Citroen прави световната премиера на новото активно окачване Citroën Advanced Comfort. То допълнително засилва усещането за гладко пътуване, сякаш се носите на „вълшебно килимче“. Актовното окачване е иновация, с дълбоки корени в историята на Citroën. Това е истинска покана за пътуване, с вътрешно пространство, подобно на салон, предлагащо познатия комфорт на седалките Advanced Comfort и несравнима просторност, особено на ред 2. Багажникът с вместимост 545 л и перфектно отговаря на нужди на клиентите на комби автомобилите. Plug-in хибридната версия, с ë-Comfort, съчетава с ежедневно шофиране в електрически режим, засилва усещането за спокойствие на борда.
Приятното на борда се засилва и от усъвършенстваните технологии, които опростяват използването на автомобила. Например разширеният дисплей Head Up, както и набор от функции за подпомагане на шофирането, които намаляват умственото натоварване на водача, като Highway Driver Assist, или новият инфоразвлекателен интерфейс с централен 12 „HD сензорен екран, естествено разпознаване на глас и персонализируем дисплей с джаджи, точно като на таблет.
Citroën C5 X се надява да „вдъхне повече живот“ с в нестандартния нов флагмански модел на френския производител. Със силует, който привлича с линии на кросоувър , комби и седан , C5X пресича няколко основни пазарни сегмента.
Добавката „X“ на модела се отнася до позиционирането му на пазара на „кръстопътя на нуждите на клиентите“, според Citroën, и предлага повишената височина на возене на SUV, удължената задна част на комби и „елегантността“ на седан .
Някои реплики за оформяне – най-вече дизайнът на LED светлините – са вдъхновени от радикалния концепт CXperience, показан през 2016 г. и с който C5X също споделя своя т. нар. „Advanced Comfort“ дизайн.
Новият модел е замислен, за да възпроизведе стила на шофиране на „магическо килимче“ на историческите седани на Citroën като DS и CX. Той използва система за окачване на хидравлична възглавница, както е монтирана на C5 Aircross, за пътуване, което има за цел да „преодолее всички препятствия, дупки, бордюри, неравности и други пътни връзки“.
Плъгин хибридната версия е оборудвана стандартен предавателен лост, даващ избор от три настройки на окачването. Дизайнът на Advanced Comfort е най-разпространен в салона, който е съсредоточен върху пространството, луксозната привлекателност и усъвършенстваните технологии и се отличава с новия дизайн на седалките Advanced Comfort в стил матрак на Citroën.
12-инчов сензорен екран управлява изцяло нова информационно-развлекателна система с гласово управление, огледално отразяване на смартфони, ефирни актуализации и персонализиран начален екран в стил таблет, докато стандартното оборудване включва четири USB гнезда и пълноцветен хедъп дисплей.
Наред с въвеждането на нова технология, вътрешното пространство и практичността са приоритет за дизайнерския екип, като Citroën подчертава 2785-милиметровото междуосие, което позволява „отлично“ пространство на задните седалки и 545-литров багажник – достъпен чрез електронен капак на багажника с нисък праг и равен под за лесно товарене.
Панорамният покрив и големи прозорци подобряват яркостта, а акустичното ламиниране на предните и задните прозорци помага да се задържи шумът от пътя в кабината. Предложението за двигатели с вътрешно горене все още не е официално подробно разкрити , но вероятно ще включва бензиновите двигатели Puretech 130 и 180, предлагани в други модели, като всеки задвижва предните колела през осемстепенна автоматична скоростна кутия и е на цена от около 27 000 британски лири.
Предно задвижваната хибридна версия, която ще струва около 35 000 лили, използва задвижване, споделено с други електрифицирани модели на PSA, използващи платформата EMP2 на C5X. 1,6-литров турбо бензинов двигател работи в комбинация с електрически мотор със сумарна мощност 222 к.с. Пълните данни за ефективността и икономията ще бъдат подробно описани през следващите месеци.
Citroën очаква изкушаващите купувачи на C5X да се отдалечат от по-конвенционалните модели в други сегменти. Очаква се около 25% от купувачите да преминат от комби, докато 21% ще дойдат от седани и 15% от малки SUV модели.
ДРУГИ
Световните шампиони от KTM Pro Racing обявиха отбора си за 2025 г. в EnduroGP
Историческата офроуд марка OSSA се завръща през 2025 с електрически ендуро велосипед?
EICMA 2024: Новаторска концепция ICE
МОТО СПОРТ
Чейс Секстън доминира в началото на суперкроса в Анахайм
Календар на Европейския шампионат по мотокрос FIM Europe 2025
Без промяна в цветовете на номерата за новите класове в BG X-Enduro Championship
Mотокрос 2025 стартира с високи скорости и зрелищни трасета
MotoGP: Honda разчита Мир да запази мотивацията си
АВТО СПОРТ
Верстапен с наказание в първия си старт за 2025
Сена все още е пилот №1 на дъжд във Формула 1
Готвят алтернативни отсечки за рали „Швеция“
М-Спорт търси пилоти с ограничена програма
Алпин Рио Хиракава ще кара в тренировките за Гран при на Япония