
Curtiss Motorcycles представиха машина, която може да бъде описана като steam-punk круизър. Това обаче е идеален пример, как външният вид може да заблуди. „The One“ е много повече от това, което първо изглежда на пръв поглед.
Идеята на Curtiss е да направи този мотор да изглежда като произведение на изкуството и да се кара като такъв.
Ако обаче се видят характеристиките на „The One“ или „Единственият“, в цялата му прелест, може да си помисли някой, че това ще бъде изключително тежък, бавен круизър. В действителност това са скромните 193 кг. Това е сериозно тегло, но за друг вид мотор, а не за такъв круизър. Производителят е спестил тегло от всякъде, където металът може да се замени с карбон.
Това, което се откроява моментално, е шасито. „The One“ се отличава с вдъхновен от самолета Triple Load Path монокок. Той използва ниско преместения „power pak“ 1задвижващ механизъм) като гръбнак на рамката и поддържа центъра на тежестта нисък. Но в резултат на това, се постига гъвкаво, тънко и леко шаси.
Този „power pak“ има радиално разположени горивни клетки, които са потопени в непроводима охлаждаща течност.
Така се поддържа безопасна работна температура за акумулаторния блок. Мощността се преобразува от мотора към задното колело чрез зъбно задвижване, без зъбни колела и съединител. Всичко това се поддържа на пътя с напълно регулируемо окачване, модули от карбон, с регулируем RaceTech моношок отпред и отзад.
Огромен плюс е регулируемият ъгъл на наклона, който дава персонализирани размери на „The One“ в зависимост от това какво е избрал ездача. Следователно регулирането на наклона между 27 до 31 градуса, впоследствие регулира междуосието от 1575 до 1625 мм, клиренса от 203 до 152 мм и височината на седалката от 736 до 787 мм. Стъпенките и кормилото също са регулируеми, придавайки на ездача „перфектно прилягане“.
Моторът е центриран както по хоризонталната, така и по вертикалната ос на шасито.
От Curtiss твърдят, че е „най-мощният двигател в света“. Това не е далеч от истината. Двигателят може да осигури пик до 217 к.с.и въртящ момент от 369 Нм. Вместо това обаче от Curtiss го ограничават до 120 к.с. (пикова мощност), 87 к.с. (стабилно) и 199 Нм (пиков) , 162 Нм (стабилно).
Всичко това говори, че производителят не е много заинтересован от изстискването на максималното от двигателя. Цената за произведение на изкуството като „The One“ е висока – 81 000 щатски долара. Доста скъпо, но пък броят на машините е ограничен на 100. Те ще се построят през 2021 г. Говори се, че моделите Curtiss ‘Two’ и ‘Three’ ще дойдат съответно през 2022 и 2023 г.
ДРУГИ
Писта София 2023: 27-ото издание на надпреварата предложи интересни сблъсъци
Испанецът Хорхе Мартин направи дубъл, като спечели и Гран при на Сан Марино в MotoGP
Баная поиска по-голяма яснота от стюардите в MotoGP
МОТО СПОРТ
В Самоков „подгряха“ за Републиканския шампионат с огнено шоу
Звезди и професионални пилоти в състезанието за издържливост “ЕКО 24 часа на България”
Марко Бедзеки триумфира в Гран при на Индия в MotoGP, драматични обрати белязоха състезанието
Педро Акоста спечели Гран при на Индия и направи нова крачка към титлата в Мото 2
Хауме Масия спечели първото състезание на Мото 3 в Индия
АВТО СПОРТ
Верстапен печели титлата преди състезанието в Катар?
Джесика Хоукинс стана първата жена от пет години насам, която тества болид от Формула 1
Статистика от Гран при на Япония във Формула 1
В юбилейното 35-то издание на рали крос “Ловеч” участваха 27 автомобилисти; Иван Живков от Криводол защити титлата си от миналата година
Макс Верстапен победи и в Япония, Ред Бул с титлата при конструкторите