Отборът на Ducati в MotoGP представи ревизираните цветове за своя Desmosedici за 2021 г. на официално представяне на екипа. Фирмата Lenovo вече стана основен спонсор на отбора.
Ducati идва през 2021 г. с изцяло нов пилотски състав на заводския си отбор. Това са Джак Милър и Франческо Баная, които напускат Pramac. В този сателитен тим и двамата караха миналата година, като бяха подкрепяни от завода в Борго Панигале.
Машините на италианския производител за 2021 г. се отличават с леко променена, по-преобладаващо червена цветова схема спрямо тази, която бе през миналия сезон. Същевременно потвърждават дългогодишния спонсор Lenovo като свой партньор в името на отбора.
Ducati ще се стреми да защити короната при конструкторите, която спечели през 2020 г. и искат да сложат край на 13-годишното чакане за титлата на при пилотите.
През 2021 г. Ducati отново ще пусне шест мотоциклета на стартовата решетка.
Двамата пилоти от заводския отбор ще работят заедно с подкрепяните от завода Йохан Зарко и новобранецът Хорхе Мартин в Pramac, а също и с изцяло новият състав на Avintia – Енеа Бастианини и Лука Марини с GP19. Avintia стартира сезона с представянето на отбора си в Андора миналата седмица, за което вече писахме. Pramac все още не обявява плановете си за стартиране за 2021 г.
Големите промени са при пилотите. Ducati сменя и двамата си състезатели в заводския тим за първи път от присъединяването си към MotoGP през 2003 г.
Преди това Ducati винаги задържаше поне един пилот от предишния сезон за целите на приемствеността – Лорис Капироси се застъпи с Кейси Стонър, който от своя страна пое Ники Хейдън, а американеца пък прие Андреа Довициозо. Дови три пъти бе вицешампион с 14 победи в за Ducati. Съотборникът му Данило Петручи е с 2 победи.
Ducati постигна две победи през 2020 г. с Андреа Довициозо в Австрия и Данило Петручи във Франция. Зарко, Баная и Милър добавиха още шест подиума към общия брой.
Докато 26-годишният Милър и 24-годишният Bagnaia тепърва ще печелят състезания за Ducati. Австралиецът вече е бил на върха на подиума на MotoGP с Marc VDS Honda на мократа писта в Ассен през 2016 г. Въпреки че Довициозо отново завърши като най-добрият пилот на Ducati през миналия сезон с 4-о място, Милър взе най-много подиуми на марката – 4.
Джак Милър каза: „Определено имам няколко много неща да уча. Но да съм в семейството на Ducati през последните три години е невероятно. Да съм тук, носейки тези цветове, е невероятно усещане. Ще се постараем да върнем шампионата у дома.”
Световният шампион на Moto2 за 2018 г. Баная също претърпя механични проблеми, което му струваше дебютния подиум в Херес, а после получи фрактура на крака на тренировките в Бърно. Но италианецът отвърна с подиум у дома на Мизано и потърси пътя към победата седмица по-късно, но не се получи.
Генералният мениджър на Ducati Джиджи Дал’Ина каза за новия състав: „Има моменти в живота, когато има нужда от промяна. Мисля, че сега е моментът да го направим. Залагаме на двама млади пилоти, които имат много опит с Ducati и така в определен смисъл има приемственост и аз наистина вярвам в техния талант. Мисля, че и двамата са много близо до възможността да се борят за първенството.
Джак е ездач с невероятен талант, който страхотен финал на сезона. През последните две състезания за годината той според мен не направи нито една грешка. Той трябва да разбере, че може да се бори за шампионата и че понякога е по-добре да е разумен, вместо да рискува прекалено.
За мен една от най-добрите характеристики на Пеко е, че той знае как да натисне предната гума до краен предел, както много малко други ездачи са в състояние да направят. Нашата цел трябва да бъде да спечелим световното първенство при пилотите или още по-добре, и двете първенства.”
Мениджърът на отбора Паоло Чиабати добави: „Джак и Пеко бяха ездачи на отбора на Pramac и двамата бяха въведени в официалния отбор. Така че аз вярвам, че решението за освежаване на екипа чрез добавяне на нови ресурси е правилният избор за бъдещето.“
Поради мерките за спестяване на разходите нзаради COVID-19, мотоциклетът на Ducati от 2021 г. (какъвто е случаят със Suzuki, Yamaha и Honda) ще бъде до голяма степен същият от 2020 г., като разработката на двигателя ще бъде замразена. След като сезонът започне, ще бъде разрешено едно аеродинамично развитие за всеки производител без концесия, докато нормалните правила за актуализация по отношение на шасито, окачването и т.н. ще бъдат разрешени.
Клаудио Доменикали, главен изпълнителен директор на Ducati Motor Holding каза: “Винаги е страхотна емоция да започнем нов състезателен сезон. С него винаги се сблъскваме отдадени и с невероятна страст. Водени сме от подкрепата на Дукатистите по целия свят. Започваме силно, след спечелването на световната титла при конструкторите миналата година, въпреки сложността, която ни принуди да преодолеем препятствия и ситуации, които никога не сме имали досега.
През 2021 г. има много новости, започвайки с пилотите. Джак Милър и Пеко Баня са млади състезатели и идват в нашия официален екип след натрупан опит с Pramac Racing. Тази година Lenovo, които са с нас от 2018 г., стават новият партньор и името ни е Ducati Lenovo Team. Заедно с пилотите на нашия фабричен екип имаме и пилоти на Ducati като Йохан Зарко и трима от най-добрите таланти, идващи от Moto2 – Енеа Бастианини, Лука Марини и Хорхе Мартин. Те са много млади и са ориентирани към бъдещето в шампионата . Очакваме с нетърпение началото на сезон 2021 на 28 март в Катар и както винаги #ForzaDucati”.
№43 Джак Милър (Австралия)
Роден в Таунсвил на 18 януари 1995 г., тежи 64 кг, висок 173 см. Първа GP – Германия 2011 г. Стартове 154 – 99 в MotoGP, 49 в Moto3, 6 в 125 сс. Победи 7 – 1 в MotoGP, 6 в Moto3, първа 2014 в Катар в Moto3. Подиуми 20 – 10 в MotoGP, 10 в Moto3, първи 2014 в Катар в Moto3. Първи позиции 9 – 1 в MotoGP, 8 в Moto3, първа 2014 в Тексас в Moto3. Най-бързи обиколки 3 – 2 в MotoGP, 1 в Moto3, първа 2014 в Австралия в Moto3. Титли – няма.
№ 63 Франческо Баная (Италия)
Роден в Торино на 14 януари 1997 г., тежи 67 кг, висок 176 см. Първа GP – Катар 2013 г. Стартове 134 – 29 в MotoGP, 36 в Moto2, 68 в Moto3. Победи 10 – 8 в Moto2, 2 в Moto3, първа в Нидерландия 2016 в Moto3. Подиуми 24 – 1 в MotoGP, 16 в Moto2, 7 в Moto3, първи във Франция 2015 в Moto3. Първи позиции 7 – 6 в Moto2, 1 в Moto3, първа във Великобритания 2016 в Moto3. Най-бърза обиколка 7 – 2 в MotoGP, 3 в Moto2, 2 в Moto3, първа във Франция 2013 в Moto3. Титла 1 в Moto2 за 2018 г.
ДРУГИ
Андреа Досоли е назначен за мениджър на подразделението за моторни спортове на Yamaha Motor Europe
Gold Wing трефен край Китен събра над 130 участници, Красимир Божинов разказва за мото срещата
КТМ обяви, че разширява академията си
МОТО СПОРТ
Андреа Досоли е назначен за мениджър на подразделението за моторни спортове на Yamaha Motor Europe
Gold Wing трефен край Китен събра над 130 участници, Красимир Божинов разказва за мото срещата
КТМ обяви, че разширява академията си
AMA National Enduro: Първа победа за 2024 г. за Стюард Бейлър в “Wiseco Flying W National”
Ендуро Екстрийм Ботевград дадоха информация за състезанието на 21-22 септември
АВТО СПОРТ
Нови четири рекорда на драга във Видин по време на Третия кръг от Републиканския шампионат по драг рейсинг
Кърджали и Джебел стават арена на офроуд състезание в края нa септември
Белгиец спечели Рали Акрополис
Грандиозна сделка в падока: Астън Мартин обявява Ейдриън Нюи до дни
Ред Бул иска ФИА да провери предните крила на Макларън и Мерцедес