февруари 4, 2023

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Ducati представи новия Panigale V4 R – над 240 к.с. при 16 500 об/мин.

В четвъртия епизод от уеб серията Ducati World Première, базираният в Болоня производител представи новия Panigale V4 R. С този мотоциклет Ducati потвърждава призванието си да предложи на своите ентусиасти най-сложните и изтънчени технологични решения, които доближават шосейния суперспортен мотоциклет още повече до състезателните мотоциклети, използвани в WorldSBK шампионат.

Новият Ducati Panigale V4 R се разпознава от пръв поглед благодарение на наличието на карбонови крила и ливрея, вдъхновена от MotoGP, която интегрира белите плочи с числото “1”. За първи път мотоциклетът ще бъде произведен в номерирана серия с прогресивния номер и името на модела, показани върху алуминиевото кормилно управление.

Сърцето на Panigale V4 R е новият 998-кубиков Desmosedici Stradale R.

Двигателят може да достигне максимални обороти от 16 500 об/мин на шеста предавка и доставя максимална мощност от 218 к.с. при 15 500 об/мин. Новият Desmosedici Stradale R, въпреки всички подобрения, осигурява леко намалена производителност в сравнение с предишната версия поради ограничението, генерирано от изпускателната система, отговаряща на стриктната хомологация Euro 5. Пълният потенциал на този двигател обаче се изразява на пистата чрез монтиране на състезателен ауспух, който му позволява да достигне 237 к.с., с 3 к.с. повече от предшественика.

Разработката на двигателя на новия Panigale V4 R също включва производството на специално масло, разработено от Shell в сътрудничество с Ducati Corse. Новото висококачествено масло гарантира 10% намаление на механичното триене и води до увеличаване на максималната мощност с още 3,5 к.с., която се повишава до +4,5 к.с. при ограничителя.

Формулата на това масло се основава на използването на добавки от състезателен тип, специфични за двигатели с високи обороти, оборудвани със сух съединител.

Всъщност сухият съединител, както при двигателите MotoGP и WSBK, позволява използването на добавки, които биха направили предаването на въртящия момент проблематично при съединителя в маслена баня. Тези химически елементи се добавят към базовото масло в определени количества и проценти, за да осигурят правилния баланс между производителност и защита на двигателя.

С комбинацията от състезателен ауспух и специално масло, максималната изходна мощност на Panigale V4 R може да достигне изключителните 240,5 к.с. Тези стойности са възможни благодарение на възприемането на сложни технически решения, извлечени от състезанията.

За първи път на шосеен мотоциклет се използват титаниеви биели, пробити с пистолет надлъжно по пръта. Това решение позволява преминаването на маслото от главата към малкия край, подобрява смазването и надеждността при екстремни условия.

Отново с оглед на подобряване на представянето на пистата, Panigale V4 R приема същите предавателни числа, използвани от моторите, състезаващи се в WorldSBK. Такъв бе случаят с Panigale V4 S 2022, с удължаване на първа (+11,6 %), втора (+5,6%) и шеста предавка (+1,8%) спрямо предишния модел. В допълнение Ducati Quick Shift да работи по-ефективно, повишавайки ефективността на новия състезателен модел.

Desmosedici Stradale R във версията си за 2023 г. също е оборудван с нов сух съединител, получен от разработката на версията, използвана в WorldSBK от официалния екип на Ducati. Диаметърът и аксиалната дължина на съединителя са намалени (-24 мм) и преди всичко теглото му е намаляло с около 800 грама.

По-голямата ефективност на новия Panigale V4 R при използване на писта се получава и благодарение на приемането на всички електронни еволюции, които вече са въведени в Panigale V4, с разширяването и еволюцията на режимите на захранване, новия “Track Evo ” дисплей на арматурното табло, карти на двигателя с калибриране, посветено на всяка отделна предавка, усъвършенстване на Ducati Traction Control и системата Ride By Wire, но също и приемането на стратегията Engine Brake Control EVO 2, новата стратегия за DQS и актуализация на управлението на охлаждащия вентилатор.

За да направи Panigale V4 R още по-бърз е приета логиката на Power Mode, която вече е успешно внедрена в Panigale V4 и V4 S, естествено с калибриране, посветено на двигателя Desmosedici Stradale R.

Има четири стратегии на двигателя: пълна, висока, средна, ниска.

Full и Low са с нов дизайн, докато конфигурациите High и Medium са преработени. Режимът на пълна мощност позволява на двигателя да изрази пълния си потенциал с криви на въртящия момент без електронни филтри, с изключение на първа предавка. За режимите на средна и висока мощност е разработена нова система за управление на картата Ride by Wire със специално калибриране за всяка от шестте предавки, което гарантира, че мотоциклетистът винаги получава оптимално задвижване всеки път, когато се отвори газта. Режимът с ниска мощност, от друга страна, е проектиран за каране по пътя или за повърхности с ниско сцепление, като ограничава максималната мощност на мотоциклета до 160 к.с.

Параметрите на работа на мотоциклета могат да се видят още по-ефективно благодарение на новата графика на таблото, която се различава с преработено разпределение на функциите на предупредителните светлини извън екрана. Най-важната промяна в Panigale V4 R, вече въведена във V4 S, се отнася до интерфейса, който се развива чрез включването на нов информационен режим, разработен от мотоциклетистите на MotoGP и е наречен “Track Evo”.

За да подобри стабилността, прецизността и насочеността във фазите на спиране и влизане в завои и да позволи на ездача да определи по-точно най-добрата електронна конфигурация на двигателя на всяка верига, Panigale V4 R също така приема системата за управление на спирачката на двигателя (EBC) EVO 2. Тази електронна спирачка на двигателя системата за управление разполага с различно калибриране на предавка по предавка на всяко от трите избираеми нива. Стратегията е разработена за оптимизиране на интензитета на спирачката на двигателя като функция от натоварването на задната ос.

Panigale V4 R възприема нова стратегия за Ducati Quick Shift (DQS), която подобрява плавността на превключването при всяка степен на отваряне на дросела, както когато последният е частично отворен, така и когато е напълно отворен, справяйки се с двете различни ситуации по различен начин.

В допълнение към тези промени има и актуализация на стратегията за управление на охлаждащия вентилатор, която вече може да предложи по-добро управление на работните температури, като същевременно намалява натрупването на топлина, типично за приключването на сесиите на пистата.

За тези, които използват Panigale V4 R само на пистата, базираната в Болоня компания е разработила специфичния софтуер Ducati Performance DTC EVO 3 за сликове и гуми за дъжд.

За да се подобри усещането на водача при отваряне и управление на дросела, е прието ново управление на дросела, което е 50% по-компактно и се характеризира с радиални и аксиални хлабини, намалени до минимум, както и практически без първоначален ход на празен ход.

Както при състезателните мотоциклети, има Pit Limiter за ограничаване на скоростта при изхода и влизането на питлейна.

Panigale V4 R продължава с оформлението, базирано на “Front Frame” и едностранно алуминиево люлеещо се рамо на фамилията Ducati Panigale. Има възможност за регулиране на височината на задния шарнир на люлеещото се рамо в 4 позиции на стъпки от 2 мм.

За да увеличи пъргавината, усещането на водача и сцеплението, шасито на Panigale V4 R също следва еволюционната посока, проследена от Panigale V4/V4 S с модела 2022, като същевременно поддържа напълно механично регулиране на окачването. Отпред вилката под налягане Ohlins NPX25/30 увеличава хода си с 5 мм в сравнение с предишната “R”. Това техническо решение, съчетано с амортисьор Ohlins TTX36, чието центрово разстояние варира от 312 до 316 мм и стандартно регулиране на въртящия се шарнир до позиция +1, увеличава височината на задната част с 20 мм. По този начин се постига по-висок център на тежестта и следователно по-голяма пъргавина при влизане в завой и смяна на посоката. За да се ускори и опрости калибрирането, задният амортисьор е оборудван с хидравличен регулатор за предварително натоварване.

Използван е резервоар от полиран алуминий с увеличен до 17 литра обем и профил.

Той предлага по-добра опора за ръцете и краката на водача при спиране и при завиване. Промените в резервоара се добавят към по-плоско седло, с различно покритие.

При Panigale V4 R аеродинамичният пакет също е ревизиран с оглед на по-голяма ефективност: новите двуелементни крила (гарантират същото аеродинамично натоварване, но са по-компактни и по-тънки.

За да подобри охлаждането на двигателя, стабилизирайки неговата производителност при екстремна употреба на пистата, обтекателят е модифициран в оформлението на екстракторите в долната зона и отговаря на разпоредбите на Световния шампионат по супербайк. Също така в долната част, от лявата страна, има въздухозаборник за охлаждане на сензора на Ducati Quick Shift.