декември 2, 2022

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Ducati разширява гамата Monster с версията SP – още по-спортна и по-забавна

Във втория епизод от уеб серията Ducati World Première 2023, компанията представи новия Monster SP. Това е версия, предназначена да подобри забавлението, благодарение на перфектен пакет от техническо оборудване за тези, които обичат спортното каране.

Представен през 2021 г., Monster представя цялата същност на Ducati във възможно най-компактната, основна и най-лека форма. Рецептата е оригиналната от 1993 г. – спортен двигател, но перфектен за използване по пътищата, комбиниран с рамка, базирана на Superbike. Всичко, от което се нуждаете, за да се забавлявате всеки ден.

Сърцето на Monster е двигателят Testastretta 11°, 4-клапанов двуцилиндров с течно охлаждане със 111 к.с. и десмодромно разпределение. Предната му рамка, вдъхновена от тази на Panigale V4. Тя е изключително лека и компактна алуминиева рамка, фиксирана директно към главите на двигателя. Това е модерната интерпретация на рецептата, която даде живот на нийкид сегмента на мотоциклетите, която сега кара новите поколения Монстеристи да се влюбват в нея.

Концепцияята, толкова проста, колкото и ефективна, прави още една крачка напред с пристигането на Monster SP. Този модел се характеризира със серия от висококачествени компоненти, които правят мотоциклета още по-лек, по-ефективен и забавен при спортно каране, както и по-агресивен от естетическа гледна точка.

Спортната природа на Monster SP може да се види веднага благодарение на ливреята, която включва цветовете 2022 на Desmosedici GP на отбора Ducati Lenovo, златното анодиране на вилката Öhlins NIX30 и наличието на одобрен от Termignoni шумозаглушител като стандарт. Особено висококачествени детайли са червеното седло, което е интегрирано с опашката в страничния изглед, логото Monster SP върху капака на пътническата седалка и логото на Ducati върху резервоара за гориво, по-голямо и вдъхновено от графиката Panigale V4.

Monster SP дава възможност за по-голяма ефективност при спортно каране. Тази версия има по-добри спирачни характеристики, намалено прехвърляне на натоварването, повишена способност за затваряне на траектории и по-голяма прецизност във всички фази на каране.

Напълно регулируемото окачване Öhlins, с вилка, която е с 0,6 кг по-лека от тази, използвана при Monster и Monster+, увеличава усещането, както и клиренса и следователно ъгъла на накланяне. Системата на окачването може да разчита и на по-спортно калибриране, което подобрява динамичните качества на Monster SP при каране по смесени пътища и отваря възможността за забавление дори върху бордюрите на пистата.

Също в тази насока, надграждането на спирачната система с апарати Brembo Stylema и алуминиеви фланци за 320 мм предни спирачни дискове (0,5 кг по-леки от оборудването на Monster) прави Monster SP по-ефективен при спиране, но в същото време , по-пъргав благодарение на намаляването на инерцията отпред.

Общото осветление на мотоциклета също идва с приемането на литиево-йонна батерия, което води до общото спестяване на тегло до около 2 кг в работно състояние в сравнение със стандартния модел (вече еталон в категорията за лекота), въпреки добавянето на компоненти като амортисьора на кормилното управление и предното стъкло.

Спортният потенциал на Monster SP е допълнително подсилен от амортисьора на кормилото, който подобрява стабилността при ускорение и завиване. Като оригинално оборудване са гуми Pirelli Diablo Rosso IV, водещото предложение на производителя за спортно каране на пътя.

В допълнение, електрониката е с общо прекалибриране на всички режими на каране и следователно на всичко, свързано с електронния контрол. Така ездачът се възползва максимално от промените, направени в шасито, и добавянето на новия режим на каране Wet (мокро), проектиран да предлага по-голяма безопасност на байка на мокри повърхности.

Електронният сектор на Monster е на върха на сегмента. Стандартното оборудване включва ABS Cornering, Ducati Traction Control и Ducati Wheelie Control, всички регулируеми за различни нива на намеса. Спортният характер на новия Monster SP е подчертан и от Launch Control, който осигурява светкавично бързо стартиране. Това мотоциклетно оборудване от най-висок клас позволява на Monster SP безопасно да изрази пълната си производителност.

Режимите Sport, Touring и Wet Riding позволяват на ездача да оформи характера на Monster според вкусовете и нуждите. Всичко се управлява лесно чрез контролите на кормилото и 4,3-инчовото цветно TFT табло, включващо състезателна графика, която повтаря тази на Panigale V4, с голям оборотомер и пълен набор от информация отляво, включително тази за включената предавка.

Ducati Monster SP ще пристигне в дилърите от януари 2023 г. Ще има също и версия с намалена мощност за каране с категория A2.