Ducati DesertX – роден, за приключенска тръпка и да сбъдне най-смелите мечти

Стефан Илиев

В шестия и последен епизод на Ducati World Première 2022, беше представен новият DesertX. Това е мотор с интензивна офроуд нагласа, който ефективно разширява границите на това, което може да се направи с Ducati. Пустинни дюни, тесни офроуд пътеки, чакълести пътища и планински завои.

С модела DesertX, от Борго Панигале влизат в недотам позната за тях територия – адвенчър мотоциклетите. Но смятат да превземат и този сегмент. Ducati DesertX е с 21” предно колело и 18” задно, като е проектиран да се справи дори с най-взискателните офроуд изпитания. Специално насочената към офроуд разработка, съчетана с ценния опит на Ducati от шосетата, дава живот на отзивчив, лесен за достъп мотоциклет, удобен по всеки маршрут и асфалт.

Проектът DesertX се роди през 2019 г., когато Ducati представи едноименната концепция.

Тя бе приета положително от мотоциклетисти по целия свят. Тази важна обратна връзка даде на базирания в Болоня производител решителния тласък да трансформира концепция в този функционален, компетентен и ефективен мотоциклет.

Дизайнът на DesertX представлява съвременна интерпретация на линиите на мотоциклетите Enduro от 80-те, създадени от Ducati Centro Stile в съответствие с критериите за същност и здравина. Байкът визуално е съставен от 3 макроелемента: уникален обем, който включва резервоара и страничните щитове, седлото и предното стъкло, което въплъщава отличителния двоен фар и допълнително подсилва уникалността на този мотор. Стилистичният акцент се дава и чрез използването на черни и бели зони.

Оформлението на шасито на DesertX включва нова стоманена рамка, която работи в комбинация с окачване с дълъг ход със специални настройки, за да осигури ефективна работа дори при най-взискателните офроуд условия. Оптимизацията на всички компоненти доведе до ефективен мотоциклет с 202 кг сухо тегло. Изборът по отношение на шасито прави DesertX лесен за каране и предлагащ правилната доза усещане и безопасност на всяка повърхност. Освен това, моторът предлага страхотен капацитет да абсорбира несъвършенствата на пътя.

Отпред окачването на DesertX се откроява с първокласното си монтиране.

То е с обърната вилка Kayaba с диаметър 46 мм с 230 мм ход и моноамортизатор Kayaba. И двата елемента са регулируеми при компресия, отскок и предварително натоварване. Моноамортисьорът Kayaba е идеално съчетан с алуминиевото подвижно рамо и дава ход на задното колело 220 мм. В допълнение, просветът е 250 мм и е подходящ за по-екстремни приключения извън пътя.

Новият DesertX разполага с безпрецедентен размер на гумите за Ducati: 21” отпред и 18” отзад Pirelli Scorpion Rally STR, 90/90-21 и 150/70 R18.

Както всички мотоциклети Ducati, спирачната система на този нов байк е с функцията ABS за завои. Предната част включва моноблокови радиални апарати Brembo M50 с четири бутала с диаметър 30 ​​мм, аксиална помпа с регулируеми лостове и двойни 320 мм дискове с алуминиеви фланци. Отзад има един диск с диаметър 265 мм с двубутален плаващ апарат Brembo. Настройката на спирачната мощност е замислена да предлага голяма модулност при езда извън пътя, както и на хлъзгави настилки. Естествено, работи отлично и на асфалтов път.

Ергономията на новия DesertX е разработена по време на дълги и взискателни офроуд и на асфалт тестови сесии.

Комбинацията: седло, стъпенки и ръкохватки, дава най-доброто при каране в изправено положение и предлага добро ниво на комфорт дори при каране по пътя. Резултатът е мотор с перфектно свързани повърхности, които гарантират на ездача максимален контрол и управление. Седлото е високо 875 мм. Комбинацията от особено тясна вътрешна извивка и първоначално съответствие на окачването, осигурява добър контакт със земята.

Подходящият обхват за по-дълги пътувания е гарантиран от резервоара за гориво с обем над 21 литра. Като аксесоар се предлага възможност за монтиране на втори резервоар в задната част, добавяйки още 8 литра гориво. Прехвърлянето на бензин от задния към предния резервоар се активира, когато горивото в главния резервоар падне под определено ниво и може да се включи от арматурното табло.

DesertX също има отлична товароносимост – почти 120 л обем. Специфичният избор на безкамерни гуми е функционален за пътуването и безопасността. Позволява комбинация от по-голяма надеждност, по-голяма безопасност в случай на спукване и по-лесен ремонт.

Възхитителният двигател Testastretta 11° Desmodromic с течно охлаждане с обем 937 куб.см е сърцето на новия DesertX.

Характеризира се с отлична надеждност. Той има 110 к.с. при 9250 об/мин и максимален въртящ момент от 92 Нм при 6500 об/мин в конфигурация Euro5. Двигателят се ползва от всички подобрения, които са наблюдавани при Monster и Multistrada V2, включително изключително лек и компактен 8-дисков съединител и скоростна кутия, оборудвана с барабан, монтиран на лагери. Така се намалява триенето и се подобрява прецизността и плавността при превключване. Намалява се и общото тегло на двигателя от 1,7 кг в сравнение с предишната версия.

За да предложи най-доброто представяне при каране извън пътя и при различни приложения, Testastretta 11° е специално оптимизиран. Всъщност скоростната кутия има различни специални съотношения, които са съкратени като цяло на всички предавки до 5-а. Първата и втората предавка, по-специално, са много по-къси, за да се улеснят фазите на шофиране с ниска скорост на определени трудни терени извън пътя. 6-а предавка е дълга, за да улесни управлението на магистрала, като същевременно поддържа ниски обороти на двигателя. Така се пести гориво и се дава висок комфорт.

Най-съвременните електронни системи предлагат първокласна производителност и безопасност за ездача.

Новият DesertX всъщност идва с 6 режима на каране, работещи в комбинация с 4 режима на мощност – пълен, висок, среден, нисък – които променят мощността и отзивчивостта на двигателя Testastretta. Основните нови функции са специфични настройки за Enduro Riding Mode и въвеждането на новия Rally Riding Mode, в допълнение към Sport, Touring, Urban и Wet. Enduro Riding Mode, благодарение на намалената мощност и специално разработените настройки за управление, позволява на ездача да се справя с най-взискателните черни пътища. Улеснява карането извън пътя за по-малко опитни потребители. Rally Riding Mode, от друга страна, с пълна мощност на двигателя и намалени електронни контроли, е предназначен за по-опитни карачи, които искат да се възползват максимално от офроуд представянето на DesertX.

Всеки режим на каране, също благодарение на наличието на Bosch IMU, може да промени характера на байка в зависимост от въведеното от ездача. Действа върху нивата на намеса на различните електронни контроли: управление на спирачките на двигателя (EBC) , Ducati Traction Control (DTC), Ducati Wheelie Control (DWC), Ducati Quick Shift (DQS) Up & Down и ABS за завой. ABS-ът за завой може да бъде настроен на 3 нива, за да може да се адаптира към всяка ситуация и умения на ездача. В режимите на каране, предназначени за офроуд (Enduro и Rally), ABS за завой може да се деактивира със специален бутон.

Арматурното табло на DesertX, е вертикално ориентирано и позиционирано така, че да предлага ясна информация и при изправено каране.

Разполага с 5-инчов TFT цветен дисплей с висока разделителна способност. Инструментите са предразполагащи към интегриране на мултимедийната система Ducati. Ездачът може да избира между два стандартни информационни режима: Standard и Rally стандартен и рали.

Премиум технологичните характеристики са представени и от осветителната система, която е изцяло LED. Двойният преден фар има два полиелипсоидни модула с двойна функция с дневни светлини (DRL). Проектиран е да гарантира отлична видимост, особено важно за мотоциклет, който пътува при всякакви условия. Задната светлина е оборудвана със спирачна светлина на Ducati. Специалната система в случай на внезапно спиране автоматично активира мигането на задната светлина, за да предупреди превозни средства отзад.

DesertX ще се предлага в дилърските центрове на Ducati от май 2022 г. Мотоциклетите ще се предлагат и във версия за притежатели на категория A2. Компанията предлага изключителна гаранция “4Ever Ducati”, валидна за 4 години с неограничен пробег.

 


Next Post

Верстапен зададе темпото на старта на решителния уикенд във Формула 1

Лидерът в световния шампионат във Формула 1 Макс Верстапен записа най-доброто време в първата свободна тренировка преди решителния за сезон 2021 старт за Гран При на Абу Даби тази неделя. […]