Ducati MotoE излезе на пистата в Мизано за първи път

Стефан Илиев

Прототипът на Ducati, който ще се състезава в Световната купа Enel MotoE на ФИМ от 2023 г., завърши първите си обиколки на пистата в Мизано. Микеле Пиро, официален тестов пилот на Ducati бе първият, който кара мотоциклета.

Моторът Ducati MotoE излезе точно на пистата „Мизано Марко Симончели“, където през октомври беше обявено споразумението на компанията с Dorna Sports. От сезон 2023, производителят на мотоциклети от Борго Панигале ще бъде единственият доставчик на мотоциклети за Световната купа Enel MotoE. Това е електрическия клас на световния шампионат MotoGP.

Прототипът на електрическия мотоциклет, с кодово име “V21L”, е резултат от съвместната работа на екипа на Ducati Corse и инженерите за научноизследователска и развойна дейност на Ducati, водени от Роберто Кане, директор eMobility на Ducati. Моторът бе изкаран на пистата от Микеле Пиро, който е професионален състезател и тестов пилот на Ducati от 2013 г. Той оцени техническите характеристики и потенциала на първия електрически мотоциклет на Ducati.

Роберто Кане, директор за електронна мобилност на Ducati: „Изживяваме наистина необикновен момент. Трудно ми е да повярвам, че това е реалност и все още не е мечта! Първото електрическо Ducati на пистата е изключително не само със своята уникалност, но и за вида си. Предизвикателно е, както заради целите си за изпълнение, така и заради изключително кратките си срокове. Именно поради тази причина работата на целия екип, посветен на проекта, беше невероятна и днешният резултат ни отплаща за усилията, положени през последните месеци. Ние със сигурност знаем, че все още проектът не е завършен. Наистина знаем, че пътят пред нас е все още много дълъг, но междувременно положихме първата важна „тухла“.

Микеле Пиро, тестов пилот на Ducati: „Тестването на прототипа MotoE на пистата беше голяма тръпка, защото бележи началото на важна глава в историята на Ducati. Моторът е лек и вече има добър баланс. Освен това връзката на газта в първата фаза на отваряне и ергономията са много подобни на тези на мотоциклет MotoGP. Ако не беше тишината и фактът, че в този тест решихме да ограничим мощността само до 70% от производителността, бих си представил, че карам мотоциклета си.”

Най-важните предизвикателства при разработването на електрически състезателен мотоциклет остават свързани с размера, теглото и обхвата на акумулаторите. Целта на Ducati е да направи електрически байков, които са с висока производителност и се характеризират със своята лекота, достъпни за всички участници в Световната купа Enel MotoE. Фокусът на проекта в допълнение към по-доброто представяне, са ограничаването на теглото и последователността на доставката на мощност по време на състезанието, постигнати благодарение на вниманието при разработването на подходящата охладителна система.

Опитът на Ducati в Световната купа Enel MotoE на ФИМ ще бъде основна подкрепа за научноизследователската и развойна дейност. Целта е да се създаде, веднага щом технологията го позволява, електрическо превозно средство Ducati за пътя, което е спортно, леко, вълнуващо и способно да задоволи всички ентусиасти.


Next Post

„София райдърс“ организира седмата си „МотоКоледа“

За седма поредна година „София райдърс“ организира „МотоКоледа“ в столицата като през 2021 мотористите избраха много важна и не особено популярна кауза – да подкрепят едни малки анонимни герои, чиито […]