EICMA 2021: Нова Ninja – флагманът на Kawasaki – H2 SX с големи промени за 2022 г.

Стефан Илиев



Четвъртият от голямата японска четворка – Kawasaki също изкара пред света на изложението EICMA 2021 впечатляваща гама от нови модели. Обявени бяха и новини за бъдещи планове. Те са свързани с амбициозни прогнози за растеж на новосформираната компания Kawasaki Motors, Ltd. Тя стартира наскоро и концентрира енергията си изключително за мотоциклети, офроуд четириколесни превозни средства, лични плавателни съдове JetSki и двигатели.

След обявяването на новия завод в Мексико, от Kawasaki обявиха на EICMA, че възприемат River Mark като лого за глобална корпоративна идентичност. Амбициозната цел на Kawasaki Motors, Ltd. е да представи 10 EV или хибридни мотоциклета до 2025 г. Плановете са също така в ход за разработване на пет нови усъвършенствани горивни офроуд четириколесни превозни средства в рамките на същия период от време.

Моделите за 2022 г. на щанда на Kawasaki на EICMA са най-новия модел Retro Sport на компанията – Z650RS. На щанда беше истински „Zed Fest“, като компанията показа и новите Z900SE и Z900RS SE „Yellow Ball“ плюс винаги популярния Z900 в нов бял цвят.

Естествено най-впечатляващ беше новия Kawasaki Ninja H2 SX с компресор. Мотоциклетът е с редица ревизии, включително и е първата японска машина, използвала усъвършенстваната радарно насочвана електроника на Bosch. От Kawasaki казват, че това е „най-изчерпателно специфицираният спортен турър, създаван някога“. H2 SX, представен за първи път през 2018 г., заедно със своя брат SE, вече може да се похвали с 200 к.с. и с още по-високи спецификации и цял списък от актуализации за 2022 г. Акцентът е новата електроника, насочвана от радар, но има и по-усъвършенствано TFT табло, нов преден обтекател за поместване както на предния радарен сензор, така и на нов дисплей, ревизирана ергономия, усъвършенствано запалване без ключ, подобрени спирачки и др.

Разработената от Bosch радарна система ARAS (Advanced Rider Aid System) използва не един, а два радарни сензора отпред и отзад, които дават както на SX, така и на SE набор от нови електронни помощни средства, включително адаптивен круиз контрол (ACC), предупреждение за преден сблъсък (FCW) и системи за откриване на мъртви петна (BSD). Освен това има и нова функция за помощ при задържане на автомобила и сигнал за аварийно спиране.

Новото табло е голям, 6,5-инчов, пълноцветен TFT дисплей, който е съвместим с новото базирано на смартфони приложение за информация и развлечения на Kawasaki, „Kawasaki SPIN“, неговата нова система за безключово запалване (KIPASS) и новата система за наблюдение на налягането в гумите (TPMS). Има нов преден обтекател за поместване както на сензора за таблото, така и на радара, който също е стилизиран така, че да напомня повече на спортния мотоциклет Ninja H2 и се предлага в комплект с историческото лого „River Mark“. Седалките на водача и пътника вече са по-широки и по-удобни.

Чудовищният мотор с компресор получава модификации, включително нови гърбици на вала и по-голям ауспух, за да премине през Euro5. Спирачките са подобрени с нов главен цилиндър с радиален монтаж на Brembo. Освен SX, Kawasaki предлага и версия на SE с по-високи спецификации, представена за първи път през 2019 г. SE има всички характеристики на SX, но също така и полуактивно, задвижвано от Skyhook окачване, наречено KECS (Kawasaki Electronic Control Suspension ) и подобрени спирачни апарати Brembo Stylema.

Популярният двуцилиндров универсален модел на Kawasaki, Versys 650 също е значително променен. Той е с нов, по-голям преден капак и екран, предназначени да осигурят както по-добра защита от вятъра, така и да приличат повече на по-големия си брат с 1000 кубика. Това включва нов LED фар, задни светлини и мигачи, а също е с ново 4,3-инчово цветно, съвместимо със смартфон TFT табло. Моторът е двупосочна версия на системата за тракшън контрол на Kawasaki – KTRC. Достъпният, гъвкав Versys е с непроменен двуцилиндров редови двигател – 649 кубика, 69 к.с.





Next Post

EICMA 2021: Benelli тръгва към приключения с TRK 800 и към забавления с Leoncino 125

Два нови мотора представи Benelli на изложението в Милано – приключенския TRK 800 и Leoncino 125 в леката категория. TRK 800 е чист адвенчър, предложен  от производителя със седалище в […]