EICMA 2021: Kymco с авангардни решения за мобилност

Стефан Илиев



Kymco вече е известен като лидер в производството на скутери. Разработва нови платформи за мобилност с особено внимание към околната среда и здравето на хората, които живеят в градовете. Тази година на EICMA Kymco донесе много иновации, които предвиждат тенденциите, които се развиват в този период на силна промяна.

Kymco се фокусира внимателно върху пазара и разработва своите машини, като се опитва да отгатне нуждите на пътуващите на две колела. Компанията покрива всички продуктови гами и инвестира в технологичното развитие. Това са различни решения за мобилност, както за тези, които трябва да пътуват по няколко километра на ден и са внимателни към околната среда, така и за тези, които ежедневно пътуват на дълги разстояния със скутер.

Върхът в гамата на Kymco е AK 550, спортистът, който постави тайванския производител сред най-добрите световни играчи в сегмента. Той представи изкуството и много високото ниво на планиране, постигнато от Kymco. Новата версия ST – Sport Touring, която от 2022 г. ще се присъедини към AK 550, е ​​предназначена за тези, които искат да пътуват на дълги разстояния с максимален комфорт, без изобщо да се отказват от спортния дух на AK.

Kymco AK550 е изключително успешен през годините от създаването си през 2018 г. Скутерът е силно оценен заради своята технология и спортен характер, с над 10 000 регистрирани броя само в Италия. AK 550 ST има по-туристическа ориентация, характерна с нов профил на щита за повече защита при дълги пътувания и по-високо електрическо предно стъкло, което лесно се регулира чрез натискане на два бутона на кормилото.

Отличната техническа база на AK 550 се потвърждава и от ST, следователно хоризонталният двуцилиндров двигател от 550 куб. см и 8 клапана, способен да развие 51 к.с. и максимална скорост от 160 км/ч. за допълнително намаляване на шума и удължаване периодите на поддръжка.

Ускорителят е оборудван със системата за управление на ETS – Electronic Throttle System, известна още като Ride by Wire, която сега се използва за управление на новия TCS контрол на сцеплението. Това е важна техническа иновация, която подобрява безопасността при шофиране. Контролът на сцеплението (тракшънконтрол) прави своя дебют на AK 550 ST заедно с круиз контрола, които доставят истинско удоволствие за пътника с поддържането на постоянна скорост чрез натискане на бутон. Така дългите пътувания стават по-релаксиращи.

Отличното шаси, което направи AK печеливш скутер, също се потвърждава: алуминиевата рамка, към която двигателят е централно фиксиран и към която е свързана 41 мм двойна хидравлична телескопична вилка отпред и едностранно люлеещо се рамо от алуминий отзад.

Инструментите са обновени. Те са съставени от 3 цифрови дисплея, имат по-висока яркост и дефиниция за четене при всякакви външни светлинни условия. Данните са добре подредени и границата на дисплея променя цвета си според избрания режим на задвижване. Централният кръгъл дисплей винаги съдържа усъвършенстваната система за навигация и забавление Kymco Noodoe – оборудване, посветено на най-добрите превозни средства от гамата Kymco. То се развива през годините и позволява да се свържете с вашия смартфон и да имате навигация на дисплея.

Ключовите блокове на кормилото са преработени, за да контролират новите функции. Всички бутони са добре разположени, за да бъдат достъпни, без възможност за грешка. Стартирането винаги става с интелигентен ключ, но роторът на стартера изчезва и се заменя с практичен централен бутон за запалване, който автоматично отключва електрическото заключване на волана. Старите опции, са заменени от отделни практични бутони.

Отопляемите ръкохватки, които заедно с високото предно стъкло, сега електрически управлявано, позволяват да се пътува при всякакви външни температури, са потвърдени като стандартно оборудване. Пристигането на AK 550 ST се очаква през първата половина на 2022 г., като цената ще бъде определена.

Последният роден от дълголетното семейство Dink  е X 125. Моделът присъства повече от 20 години и сред първите скутери на Kymco.

Dink X 125 е компактен GT скутер, подходящ за трафика на мегаполиси по целия свят. Той има 13-инчови колела с дискови спирачки с ABS като стандарт. Двигателят е 125-кубиков, четиритактов инжекционен с 8,5 кВт мощност или 11.5 к.с., което обещава много нисък разход.

Широкото и ниско седло е подходящо за ездачи от всякакъв размер, отделението под седалката може да побере две каски, едната от които е интегрална. Има и второ товарно отделение в предния тунел. Максимална практичност за ежедневна употреба и много добре оборудван, той има USB гнездо, защитено с магнитен капак в центъра на кормилото и точни цифрови инструменти, настроени за навигационната и развлекателна система Kymco Noodoe.





Next Post

62 коли заявени за старт този уикенд на писта „Дракон“ в Калояново

Масова атака от заявки на автомобили и пилоти се получи за последния кръг от пистовия шампионат. Заявени са 61 участника в четирите серии на шампионата. Надпреварата носи името „Хасково“, защото […]