
На започналото днес изложение EICMA 2022 в Милано, Suzuki свали покривалата на първите два модела в това, което може да се окаже изцяло ново семейство от 776-кубикови редови двуцилиндрови двигатели.
Това са два модела, с които марката от Хамамацу се надява да окаже значително влияние върху пазара на средноразмерните мотори. Става дума за новия нейкид GSX-8S и фокусираният върху приключенията V-Strom 800DE. Те ще дадат на феновете на Suzuki първите им изцяло нови модели от години. Излизат на пазара следващата пролет.
От Suzuki казват, че новият GSX-8S е насочен към празнината на пазара, като предлагат нещо с повече производителност и постижение от MT-07, но на цена и ниво на технологии, които го позиционират привлекателно под протагонистите в литровия клас. Изглежда фантастично, че марката може да се похвали с онази завършеност и внимание към детайла, които липсваха на по-евтините им мотоциклети от много години.
Моторът не може да се разглежда само като по-голям SV650. Това е мотоциклет, който е гол от раждането като нов модел на празен лист. И това си личи в изпълнението.
В основата му е изцяло нов 776-кубиков паралелен двуцилиндров мотор. Инженерите на Suzuki потвърдиха, че са експериментирали с конфигурация V-twin, за да продължат дългото си наследство от успех с двигателя 650 куб. см, но са избрали редови, заради неговата гъвкавост и предимства на архитектурата.
Въпреки че очевидно е по-широк от двуцилиндровия V-образен агрегат, инженерите смятат, че по-високият, но по-къс (отпред назад), паралелен предлага истински предимства за 8S по отношение на дължината на двигателя, разпределението на масата и цялостния контрол.
Въпреки че двуцилиндровите редови са по-прости и по-евтини за производство от V-образните, Suzuki не са направили ръбове. Главният инженер Тецуя Банджо потвърди, че най-голямото предизвикателство е елиминирането на нежеланите вибрации, което те постигнаха с помощта на двоен балансиращ вал. Той е наречен Suzuki Cross Balancer, с валове, разположени на 90° спрямо буталата. Всеки вал работи, за да отмени първичната вибрация на всяко бутало, докато техните равноотдалечени движения отменят първичната вибрация.
Междувременно интервалът на запалване от 450° (между 270° и 720°) носи предимства на и извън пътя по отношение на възстановяването на сцеплението между импулсите. Впръскването на гориво се извършва от единични инжектори с 10 отвора под високо налягане, към всеки цилиндър с покритие от SCEM (композитен електрохимичен материал на Suzuki) чрез дроселова клапа за управление.
Има и плъзгащ съединител, монтиран зад добре фрезования корпус на двигателя, съчетан с шестстепенна кутия и двупосочен куикшифтър. Suzuki са поставили 14-литров резервоар за гориво.
В основата на изцяло новия двигател стои изцяло нова стоманена рама, споделена за двата модела. Атрактивно оформен както като структурна, така и като дизайнерска характеристика, той е съчетан със закрепена с болтове задна подрама.
Инженерът по дизайна на шасито, Косуке Сугияма, потвърди, че решението за стоманена рама е водено както от мултиплатформените приложения, колкото и от опаковката. Използването на алуминиева лята или гредова рамка не би могло да осигури желаната твърдост и механични предимства при същите компактни размери. А предимствата по отношение на пропорциите (височина и ширина) и ефекта върху позицията и обема на резервоара, геометрията и комфорта на ездача далеч надвишават допълнителната маса.
8S умишлено е лишен от най-модерната електроника на пазара. Но пък има необходимото в спецификациите. Ясното и атрактивно 5-инчово TFT табло може да се похвали с автоматични и ръчно избираеми режими ден/нощ и предлага всичко по отношение на информацията, въпреки че няма възможност за свързване.
Има три режима на каране (Активен, Основен, Комфортен), предлагащи прогресивно по-меки карти от A до C; контрол на сцеплението с три режима; лесен старт; асистент за ниски обороти и двупосочен куикшифтър. Последният е програмиран за оптимална работа между 2000 об./мин и червената линия в двете посоки през скоростната кутия.
Новият V-Strom 800DE на Suzuki е готов за офроуд приключения
Прокарвайки по-приключенски път заедно със Suzuki GSX-8S е новият V-Strom 800DE. Той твърдо е насочен към сериозните приключенски ездачи, които не се притесняват от по-ангажирания терен.
Въпреки че споделя идентичен двигател с 8S, DE всъщност развива малко по-голяма пикова мощност от 83 к.с. при 8500 об/мин, благодарение на по-конвенционална изпускателна система и промени в картографирането
Освен това реакцията на газта е усъвършенствана в голяма степен за офроуд, за да се гарантира, че мотоциклетистът ще получи усещането и скоростта, от които се нуждае.
В допълнение към комплекта електроника, който съответства във въоръжението на 8S, DE получава допълнителен „G режим“ – G означава Gravel. Той дава на мотоциклетистите специален набор от опции за картографиране и тракшън контрол, които да ги подкрепят допълнително, когато асфалтът свърши. Целта на това е мотоциклетът да стане възможно най-лесен за каране на всякакъв терен, независимо от способността на водача.
Двигателят и пакетът с електроника са със същата рамка като 8S, но с по-здрава, закрепена с болтове подрама, способна да поеме по-голямо натоварване за пътници и пътувания и пълен твърд багаж с 3 куфара.
От стоманената рамка излиза алуминиево люлеещо се рамо с напълно регулируем моноамортисьор и обърната напълно регулируема Showa вилка с 220 мм ход.
Отпред е първото 21-инчово колело на Suzuki за V-Strom, което отваря по-голяма дълбочина на опциите за офроуд гуми (90/90 R21 отпред, 150/70 R17 отзад, Dunlop Trailmax Mixtour). Централно разположените джанти означават, че собствениците ще трябва да ползват вътрешни гуми, което е в основата на офроуд предназначението на DE.
В основата на проектното задание беше целта да се постигне пробег от над 400 км между зарежданията. От Suzuki казват, че с 20-литровият резервоар ще могат да се изминат 454 км с 4,5 л.
Шасито и геометрията на водача са настроени за стабилност на всякакви терени и комфорт на дълги разстояния. Височината на седалката е 855 мм, а теглото на DE е 230 кг.
ДРУГИ
Тест: Старопланински екшън с Ford Focus ST
Opel Experimental разкрива визията за бъдещето на бранда
Мото-Пфое подкрепя Планинската спасителна служба с два автомобила Ford – Transit и Ranger
МОТО СПОРТ
Теодор Кабакчиев завърши първи в Еквадор
Хорхе Мартин: Загубих битката за титлата в последното състезание
Куартараро: Няма нужда всеки уикенд да има спринт
Маркес успя да впечатли Хорхе Лоренцо
От Крупник призовават мотористите за информират преди да предпиемат каране
АВТО СПОРТ
Формула 1 обяви спринтовите уикенди за 2024 г.
След 32 години Мадрид отне от Барселона Гран при на Испания във Формула 1
Льоклер се споразумя за нов договор с Ферари до 2029 година
Тото Волф: Трудно е Ред Бул да бъдт настигнати при тези правила
Логан Сарджънт запазва мястото си във Формула 1