EQS е първият изцяло електрически луксозен седан на Mercedes-EQ. Това е и първият модел, който се базира на модулната архитектура на луксозни и бизнес клас електрически автомобили на Mercedes-Benz. Премиерно на пазара ще бъдат представени EQS 450+ с 245 кВт и EQS 580 4MATIC с 385 кВт.
У нас премиерата на модела ще бъде през есента от генералния дистрибутор на марката в страната Силвър Стар.
Mercedes мисли за утрешния ден: новият EQS е проектиран да отговаря на всички очаквания за устойчивост. Автомобилите се произвеждат по въглеродно неутрален начин, като се използват материали, пестящи ресурси като например килими, изработени от рециклирана прежда. Това е така, защото Mercedes-Benz преразглежда цялата верига на производство – от продуктовото развитие и мрежата на доставчиците до собственото си производство.
С пробег до 770 км (WLTP) и мощност до 385 кВт, силовото предаване на EQS отговаря на всички очаквания за прогресивен седан в сегмента на S-класата. Планира се и версия с мощност до 560 кВт. Всички модели на EQS имат електрическо силово предаване (eATS) на задния мост, а моделите с 4MATIC имат такова и на предния мост.
EQS бележи начало на използването на ново поколение батерии със значително по-висока плътност на енергията. По-голямата от двете батерии има използваемо енергийно съдържание от 107,8 киловатчаса. Това е с около 26% повече от EQC 400 4MATIC. Иновативният софтуер за управление на батерии, собствена разработка, позволява актуализации от разстояние (over-the-air).
EQS може да се зарежда с до 200 кВт на бързи станции за зареждане с постоянен ток. Заряд за изминаване на още 300 километра (WLTP) се зарежда само за 15 минути. У дома или на обществените станции EQS може да бъде зареден удобно с до 22 кВт с променлив ток, използвайки бордовото зарядно устройство.
Навигацията с Electric Intelligence може да планира най-бързия и удобен маршрут, включително и спиранията за зареждане въз основа на множество фактори и да реагира динамично на задръствания или промяна в стила на шофиране например. Нова функция на EQS е визуализирането в инфотеймънт системата MBUX, което показва дали наличният капацитет на батерията е достатъчен, за да се достигне без презареждане крайната точка на пътуване.
Предната част на автомобила се комбинира в „черен панел“. Иновативните предни фарове, свързани със светеща линия и дълбоката черна радиаторна решетка оформят отличителното лице на EQS. Ексклузивният изглед с централно разположената звезда на Mercedes може да бъде индивидуализиран допълнително: с триизмерна звезда като опционално оборудване. Дизайнът стъпва върху оригиналната звезда на Daimler-Motorengesellschaft, която е регистрирана като запазена марка през 1911 г.
EQS е първият Mercedes, който предлага възможност за активиране на напълно нови функции на автомобила чрез актуализации от разстояние (over-the-air) в много функционални области. На разположение още в самото начало ще са две специални програми за шофиране за млади водачи и персонални шофьори, някои малки игри и демо програмата „Най-доброто или нищо“.
С ENERGIZING AIR CONTROL PLUS, Mercedes-Benz прилага цялостен подход към качеството на въздуха в EQS. HEPA филтърът има много високо ниво на филтрация, което му позволява да улавя фини частици, микрочастици, цветен прашец и други вещества, които влизат с външния въздух в автомобила. Серният диоксид, азотните оксиди и миризмите също се намаляват благодарение на покритието с активен въглен. Нивата на вредните частиците отвън и вътре в превозното средство са изобразени в MBUX.
Опционално EQS може да бъде оборудван с автоматични врати. Когато водачът се приближи до колата, дръжките на вратите излизат навън. Когато се приближи още повече, вратата на водача се отваря автоматично. Използвайки MBUX, водачът също така може да отвори задните врати, за да позволи на децата пред училище да се качат например.
Като изключително интелигентен автомобил, EQS разполага с до 350 сензора в зависимост от оборудването. Те отчитат дистанция, скорост и ускорение, осветеност, валежи и температури, заетост на седалките, както и мигване на очите на водача. Тази информация се обработва на база алгоритми, за да се вземат решения със светкавична скорост. Това може да се каже е мозъкът на автомобила.
Стандартното управление на задната ос е с ъгъл на завой до 4,5 градуса и така допринася за удобното и динамично представяне на EQS. То може да бъде надградено до 10 градуса, като се поръча допълнително или се активира от разстояние. Това позволява радиус на завоя от 10,9 метра, което се равнява на този при компактен автомобил.
MBUX Hyperscreen е основната революция в интериора. Този голям извит екранен модул е разположен от едната A-колона до другата A-колона. Три екрана стоят под покривно стъкло и изглежда, че се сливат в един 141-сантиметров дисплей.
ДРУГИ
Версията 2025 година на най-мощната Kia вече и в Европа
Световните шампиони от KTM Pro Racing обявиха отбора си за 2025 г. в EnduroGP
Елофроуд байк на CFMoto носи революция в е-мотокроса
МОТО СПОРТ
Готов е календарът на 2025, актуализира се с връщането на Португалия и Великобритания
AIT Racing Team търси механици за 2025
Успешна среща на организаторите на MXGP в Палма де Майорка за подготовката на 2025 година
Британският шампионат Kawasaki Superteen се завръща през 2025
Официално: Алфредо Гомес в екипа на Beta Factory
АВТО СПОРТ
Iron Dames включва изцяло женски екипаж в Световния рали шампионат догодина
Екипът на Monster Energy Honda 2025 Рали Дакар е потвърден
Тото Волф ще подкрепя Хамилтън и във Ферари
В тима на „Ферари“ се надяват, че пристигането на Люис Хамилтън ще им помогне да спечелят отново титлите във Формула 1
Испанецът Карлос Сайнс: „Не беше лесен уикенд за мен, знаейки, че е последен с „Ферари“