юни 21, 2024

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

EWC: Тотално надмощие на Honda в 8-те часа на Сузука – 1-2-3-4 на финала

Honda доминираше в надпреварата, за да спечели рекордна си 29-та победа в 8-те часа на Сузука. Марката блокира първите четири места в състезанието.

Такуми Такахаши, Тецута Нагашима и Шави Виерге заеха първото място със фабричния мотоциклет #33 HRC Fireblade след почти безапелационно каране в японската класика за издръжливост. Те победиха екипа на Toho Racing Honda с цяла обиколка.

Резултатът прави Такахаши най-успешния състезател в историята на 8-те часа Сузука с пет победи. Той се изравни с Тору Укава, след предишните му триумфи през 2010, ’13, ’14 и ’22. Това също бележи втората поредна победа на Нагашима в Сузука, както и първата за новобранеца Виерге.

От първия час на състезанието беше ясно, че фабричният пакет на Honda е с класа над останалите. Такахаши успя да се възстанови от лошия старт, за да си върне лидерството до 11-та обиколка.

Шансовете за победа на HRC бяха допълнително повишени, след като най-близкият съперник  – YART беше елиминиран от надпреварата през втория час от състезанието. Мотоциклетът #7 на  Yamaha спря не излезе от завоя Спуун поради механичен проблем.

Карел Ханика трябваше да избута мотоциклета обратно в бокса с известно съдействие от маршалите. Загубеното време при спирането и последвалите ремонти пратиха отбора на 13 обиколки от лидерството.

Honda #33 вече се радваше на предимство от близо 40 секунди, когато екипът на YART се сблъска с проблеми. Остана на разлика от 1:10 мин. пред следващия най-близък мотоциклет – Yoshimura Suzuki, след като Yamaha-а спря. HRC изтегли преднина от над една обиколка след средата на състезанието. Това се оказа решаващо, когато колата за сигурност излезе в началото на шестия час за тежката катастрофа на Мицунори Окамуру от Team Nagano BMW на правата между Спуун и 130R.

Това означаваше, че фабричният отбор на Honda успя да запази предимството си от една обиколка в последните три часа от състезанието.

Лекият дъжд в седмия час можеше да им обърка работата, но вместо това попречи на Yoshimura Suzuki на Грег Блек. Французинът падна на завой 1, докато беше на втора позиция.

Маршалите успяха да помогнат на Блек да измъкне закъсалия мотоциклет от чакълестия капан, но екипът на Yoshimura Suzuki загуби допълнително време в ремонта на мотора и излезе извън топ 10.

Тъй като Yoshimura Suzuki вече не участваше в битката, Нагашима върна Honda №33 у дома, когато слънцето залезе на Сузука. Така записа поредни победи в кръга със синя лента на Световния шампионат за издръжливост на FIM.

Второто място в надпреварата бе за отбора на Toho Racing, чиято Honda #103 беше пилотирана от бившия състезател на WorldSBK Риючи Кионари, Такума Такума Кунимине и Икихиро Енокидо. Последното място на подиума беше заето от друг отбор на Honda, SDG Honda Racing, с Наомичи Урамото, Тепей Нагое и Харуки Ногучи с #73 CBR1000RR-R.

Отборът на FCC TSR, който е в ожесточена битка с YART за титлата на EWC, завърши челната четворка, изцяло окупирана от Honda.

Действащият отбор, носител на шампионата на EWC, изпадна извън топ 10 в първия час. Тогава Майк де Мелио катастрофира на входа на последния шикан с проблем със заден сензор. Французинът и неговите съотборници Алън Течър и Таран Макензи успяха да се възстановят, за да завършат само на три обиколки от лидерите.

Най-добрият отбор извън Honda на финала беше Ube Racing Team, като Дан Линфут и Такуя Цуда завършиха пети на #76 Suzuki.

Заводското BMW на Маркус Рейтенбергер, Иля Михалчик и Жереми Гуарнони завръши 7-и. Пред тях – 6-и бяха Sakurai Honda на Казуки Ито, Дайджиро Хура и Кота Аракава.

Най-добрият мотор на Kawasaki беше екипът на Webike Trickstar, с Ранди де Пюние, Казуки Ватанабе и Грегъри Льоблан, които завършиха 13-и. Те трябваше да направят непланирано спиране в бокса на петия час, за да коригират проблем със задното окачване. Имаха и второ влизане в бокса за друг технически проблем .