февруари 4, 2023

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Extreme E: Veloce Racing печелят квалификацията в Уругвай

NOVEMBER 26: Molly Taylor (AUS) / Kevin Hansen (SWE), Veloce Racing, leads Klara Andersson (SWE) / Nasser Al-Attiyah (QAT), Abt Cupra XE, and Hedda Hosas (NOR) / Fraser McConnell (JAM), JBXE during the Punta del Este on November 26, 2022. (Photo by Charly Lopez / LAT Images)

Veloce Racing се радваха на огромен обрат в съдбата с новата си пилотска двойка в Уругвай.  Те завършиха на върха в квалификациите за първи път по време на последното състезание за сезона – Uruguay Natural Energy X Prix.

След като завършиха на второ място в квалификация 1, Моли Тейлър и Кевин Хансен запазиха силния си старт, като спечелиха квалификация 2. Те победиха в серия 2 след наказание за победителите на трасето ABT CUPRA XE. С победата отборът прескочи ACCIONA | SAINZ XE до върха на квалификацията и до полуфинал 1.

В другия манш с пет автомобила Лая Санс и Карлос Сайнц старши премина линията втори за испанския дует. По петите на победителите от серията  Genesys Andretti United Extreme E, за да заеме второ място в общите квалификации и място в полуфинал 2.

Състезанието предсказва наистина кулминационен финален ден в Пунта дел Есте, Уругвай.

Сблъсък за лидерите в шампионата Rosberg X Racing ги отстрани от състезанието в серия 2 и в надпреварата Crazy Race. Те са там, заедно с най-близките и преки свои конкуренти – X44 Vida Carbon Racing. Това са първите два отбора в преследването на титлата, които се озоваха в долната част на двете квалификации.

В квалификации 2 беше оспорвано от стартовата линия за петте отбора в Серия 1. ACCIONA | Sainz XE Team на Карлос сайнц и и Тими Хансен от Genesys Andretti United Extreme E преминаха колело до колело през началните завои. Шведът излезе начело, докато завъртането на дебютанта на XITE ENERGY Racing Езекиел Компанк на трето място позволи на Себастиен Льоб да го заеме за X44 Vida Carbon Racing.

Французинът беше плътно следван от Ар. Джей. Андерсън на 4-о място при дебюта си за HUMMER EV Chip Ganassi Racing. Нещата се преобърнаха, тъй като Льоб рискува и падна в задната част на трасето. Така получи чистия въздух, от който се нуждаеше, за да поеме Continental Traction Challenge.

Смелата тактика на Льоб се ​​отплати. Колата на X44 Vida Carbon Racing се класира с половин секунда по-бързо от най-близките съперници в сектора, Genesys Andretti United Extreme E.

Хансен водеше до края на своя престой, натрупвайки преднина от пет секунди, след като предаде на съотборника си Кейти Мънингс. Именно тук, в Switch Zone, екипът получи наказание от пет секунди за нарушение. Зад волана на ACCIONA SAINZ XE седна Лая Санс.

Тя започна  преследване на Genesys Andretti United Extreme E и изглеждаше, че ще намали разликата достатъчно бързо. Въпреки натиска отзад, Мънингс запази хладнокръвие и поддържаше достатъчно голяма преднина, за да осигури победата за своя отбор, въпреки наказанието и място на полуфинал 2.

Към полуфинал 1 се насочи и прототипът на Chip Ganassi Racing, като Сара Прайс пресече линията трета. Възстановяването на  Кристина Гутиерес от X44 Vida Carbon Racing бе причина испанката да открадне 4-о място от Тамара Молинаро, въпреки че и двата отбора ще участват в утрешното лудо състезание. Екипът на Луис Хамилтън ще се изправи срещу него в Crazy Race, като ще изтърпи наказание от пет секунди в зоната за смяна, заради ремонт, извършен след след катастрофата им в квалификация 1.

Във серия 2 началото бе вълнуващо. И петте коли вървяха в пакет към първата точка. Насър Ал-Атия избута водачеството за ABT CUPRA XE, Йохан Кристоферсон пренесе скоростта си през завоя, за да се зареди отвътре за RXR. Водещата двойка продължи да се дуелира, а точно на опашките им беше дебютантът на JBXE Фрейзър Макконъл, който показа рали крос опита си, когато се захапа с Кристоферсон.

Шведът се върна на второ място пред Макконъл, с Кевин Хансен от Veloce Racing на четвърто място и Танер Фауст на пето място за NEOM McLaren Extreme E. Пилотът от Ямайка беше зад гърба на ABT CUPRA XE и RXR, докато се опитваше да открадне преднината на JBXE. Лидерът в шампионата Кристоферсон пробива отново атака от вътре на Ал-Атия.

Докато погледът на Макконъл беше насочен към ODYSSEY 21 отпред, Хансен се възползва от шанса си за Veloce Racing. Хвана пилота на JBXE неподготвен, за да изпревари бившия си отбор и да си осигури 3-о място.

Отпред Ал-Атия се приближи до Кристоферсон, като  гледаше да го изпревари от външната страна. Катарецът обаче влезе в контакт със задната част на колата RXR, завъртайки шведа. Това прати RXR на четвърто място, докато Ал.Атия излезе отвън през следващия завой, отваряйки вратата за Хансен. Той скочи от 3-о на първо място в хаоса.

Хансен дръпна напред, я битката се водеше между Ал-Атия и Макконъл. Последният се опита да вземе второ място за JBXE. Отборите влязоха в зоната за смяна.

Моли Тейлър тръгна и се задържа първа за Veloce Racing, докато Клара Андерсон направи добър старт, за да дръпне на Хесда Хосас от от JBXE. Андерсон поддържаше високо темпо през цялата си обиколка, докато затваряше разликата до Тейлър отпред. Направи два пъти опит за изпревари австралийката, за да поведе за ABT CUPRA XE.

Шведката запази преднината си до финалната линия, но 30-секундно наказание за сблъсъка на Ал-Атия с Кристоферсон остави ABT CUPRA XE на четвърто място. Така бе проправен пътя на Veloce Racing да оглави общото квалификационно класиране. Двата отбора ще се борят за надмощие в 1-вия полуфинал.

Наказанието на ABT CUPRA XE прати NEOM McLaren Extreme E до 3-о място в манша и шести като цяло. Те са в полуфинал 2 заедно с ACCIONA | SAINZ XE Team и Genesys Andretti United Extreme E.

Наказанието на ABT CUPRA XE също изстреля JBXE на второ място, но отборът на Дженсън Бътън все пак ще трябва да участва в утрешното Лудо състезание.

Снимки Extreme E