февруари 1, 2023

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Extreme E: X44 Vida Carbon Racing печели титлата, ABT CUPRA XE с първа победа на X Prix

NOVEMBER 27: Sebastien Loeb (FRA), Team X44, and Cristina Gutierrez (ESP), Team X44, celebrate winning the team championship, as well as finishing 3rd in the race during the Punta del Este on November 27, 2022. (Photo by Sam Bagnall / LAT Images)

Отборът X44 Vida Carbon Racing завърши на трето място в последното състезание от електрическата офроуд надпревара Extreme E. Те изостанаха с половин секунда от победителите в Uruguay Natural Energy X Prix, но си осигуриха шампионската титла. На финала в уругвай първа победа спечели ABT CUPRA XE.

Екипът на Люис Хамилтън влезе във финал, в който липсваха три от първите четири отбора в класирането на шампионата, включително лидерите RXR. Това бе големият шанс.

Докато най-близките им съперници наблюдаваха от падока, Себастиен Льоб и Кристина Гутиерес си осигуриха класирането на подиума. Това бе необходимо и достатъчно за първата им титла в Extreme E. Те са само на две точки пред бившите шампиони RXR на Нико Розберг в класирането. Това стана, след като спечелиха важни пет точки от Continental Traction Challenge в квалификациите 2.

NOVEMBER 27: Klara Andersson (SWE) / Nasser Al-Attiyah (QAT), Abt Cupra XE, 1st Position, Emma Gilmour (NZL) / Tanner Foust (USA), NEOM McLaren Extreme E, 2nd Position, Cristina Gutierrez (ESP) / Sebastien Loeb (FRA), Team X44, 3rd Position during the Punta del Este on November 27, 2022. (Photo by Sam Bagnall / LAT Images)

Алехандро Агаг, основател и главен изпълнителен директор на Extreme E, добави: „Мисля, че финалът на сезона беше невероятен. Като влакче в увеселителен парк. Всичко беше отворено! Имаше невероятно завръщане от X44 Vida Carbon Racing и лош късмет за Rosberg X Racing, които направиха някои невероятни неща този сезон. За пореден път шампионатът се реши в края на сезона. Така че сме готови за фантастична надпревара през следващата година!”

Залозите бяха високи и от самото начало беше ясно, че няма да е лесна задача за X44 Vida Carbon Racing. Насър Ал-Атия от ABT CUPRA XE и Кевин Хансен от Veloce Racing заобиколиха Льоб, докато триото наближаваше началната серия от завои по трасето.

Фантастична атака на Льоб бе причина да се предположи, че французинът ще поведе. Той пренесе скоростта си през по-широка линия, докато Ал-Атия не влезе отвътре, за да открадне първото място.

С обходната линия Льоб запази ABT CUPRA XE в обсега си, но докато водещите отбори се бореха за надмощие, Танер Фоуст от NEOM McLaren Extreme E използва перфектно времето на атаката си. С нея той взе второ място от X44 Vida Carbon Racing.

Шампионската слава се изплъзваше все повече и повече от претендентите. Тими Хансен успя да преодолее разбудилия се Льоб, за да осигури трето място за Genesys Andretti United Extreme E. Последва майсторска защита, като Хансен държеше Льоб на разстояние, докато отборите наближаваха Зоната за смяна. Там Кристина Гутиерес щеше да започне битката с Кейт Мънингс.

Наказание от пет секунди бе наложено за Veloce Racing. Причината – Хансен удари флаг при влизане за своя престой. Това премахна напрежението на екипа на X44 Vida Carbon Racing, но пък екшъна бе насочен към изпреварване на Genesys Andretti United Extreme E.

Гутиерес атакува със своя ODYSSEY 21 във всеки завой, но се бореше да спечели достатъчно място от Мънингс. Испанката беше разследвана за сблъсък с Моли Тейлър от Veloce Racing, за което по-късно получи наказание от пет секунди.

Точно когато изглеждаше, че времето изтича за X44 Vida Carbon Racing, наказанието от седем секунди дойде за Genesys Andretti United Extreme E за превишена скорост в Зоната за смяна.

Това беше спасителният пояс, от който Гутиерес се нуждаеше, докато се бореше да остане достатъчно близо до Genesis Andretti United . Испанката пресече линията на четвърто място, но в рамките на две секунди от Мънингс, като по този начин си осигури третото място на подиума и шампионската титла за X44 Vida Carbon. Екипът бе само с две точки пред RXR.

След тях премереното шофиране на  Клара Андерсон задържа Ема Гилмор, докато състезателката на NEOM McLaren преследваше първи подиум за отбора. Гилмор си осигури второ място. Отличното представяне на Андерсон и Ал-Атия спечели на ABT CUPRA XE първата им победа в X Prix и последователни подиуми по време на първата Extreme E кампания на двойката.

Зад битката между Гутиерес и Мънингс стоеше Veloce Racing. Петото място бележи впечатляващ обрат за отбора и невероятно завръщане от Моли Тейлър към шампионата на Extreme E.

Резултати: 1. ABT CUPRA XE 10:26.537, 2. NEOM McLaren Extreme E +3.427, 3.

X44 Vida Carbon Racing +10.467 (наказани), 4. Genesys Andretti United +11.029 (наказани), 5. Veloce Racing +15.094 (наказани).

Крайно класиране: X44 Vida Carbon Racing: 86 т., Rosberg X Racing: 84 т.,
ACCIONA | SAINZ XE: 66 т., No.99 GMC HUMMER EV Chip Ganassi Racing: 63 т., NEOM McLaren Extreme E: 52 т., ABT CUPRA XE: 46 т., Genesys Andretti United Extreme E: 45 т., XITE ENERGY Racing: 33 т., JBXE: 27 т., Veloce Racing: 18 т.