Ford представя свързаната, електрифицирана и целеустремена нова Fiesta

Стефан Илиев

Ford представи днес за първи път новата Fiesta, отличаваща се с обновен уверен стил и пакет подобрени технологии, и задвижвана от усъвършенствани меки хибридни силови агрегати, които подготвят компактния хечбек за бъдещето по-добре от всякога.

Дързък, отличителен екстериор издига изразителния дизайн на Fiesta на следващо ниво, с повече присъствие на пътя и по-голямо разграничаване между вариантите в широката гама на модела. Всеки от вариантите Trend, Titanium, ST-Line и Active се възползва от уникални стилизиращи елементи редом с разширена гама екстериорни цветове, дизайни на джантите и тапицерии. Гамата Fiesta е разширена и с новите пакети за оборудване Vignale, които подчертават индивидуалността на Titanium, ST‑Line и Active с луксозни характеристики, в допълнение към силно специфичните варианти X.

Технологиите от най-ново поколение спомагат новата Fiesta да бъде по-добре оборудвана от всякога с цел интелигентно, свързано изживяване при шофиране. LED фаровете присъстват за пръв път при всички варианти на Fiesta, със съвременната технология Matrix LED, която предлага функцията Дълги светлини без заслепяване и може също да адаптира светлинния лъч за по-добра видимост при неблагоприятни условия.

Новата Fiesta въвежда също 12,3-инчов дигитален инструментален дисплей, който помага на водачите да бъдат информирани и допринася за спокойни пътувания. Предупреждения за локална опасност и за грешна посока присъстват за първи път при Fiesta заедно с набор от усъвършенствани технологии в помощ на водача.

Електрифицираните силови агрегати ще помогнат на водачите на новата Fiesta да спестят гориво и да намалят емисиите, като същевременно увеличат максимално забавлението зад волана. 48-волтовата мека хибридна технология Ford EcoBoost Hybrid спомага за оптимална икономия на гориво, като едновременно с това подобрява признатата динамика на задвижване на Fiesta с отзивчиво ускорение. Технологията работи съвместно с опционалната 7-степенна автоматична трансмисия Powershift на Ford за бърза, плавна смяна на предавките и най-удобното, вдъхващо увереност изживяване зад волана на Fiesta.

Новата Fiesta предлага изтънчено, отзивчиво и икономично шофиране с гамата 48-волтови меки хибридни и бензинови двигатели EcoBoost. Проектирани да намаляват експлоатационните разходи, като същевременно увеличават забавлението, което е в основата на привлекателността на Fiesta, моделите със силов агрегат EcoBoost Hybrid разполагат с вграден, задвижван с ремък стартер/генератор (BISG) вместо стандартния алтернатор. Това позволява възстановяване и съхраняване на енергията, която обикновено се губи при спиране и движение по инерция, за да се зарежда 48-волтовата литиево-йонна батерия с въздушно охлаждане.

BISG действа и като мотор, като се интегрира с двигателя и използва съхранената енергия, за да осигурява допълнителен въртящ момент и ускорение при нормално шофиране, както и да управлява електрическите помощни системи на автомобила. Технологията може да рестартира двигателя само за 350 милисекунди, което позволява на системата Auto Start-Stop да изключва двигателя при движение по инерция до спиране със скорост под 25 км/ч, дори когато автомобилът е на предавка при натиснат педал на съединителя с цел още по-голяма икономия на гориво.

1,0-литровият двигател EcoBoost Hybrid на новата Fiesta се предлага с мощност 125 к.с. и 155 к.с., в комбинация с 6-степенна механична трансмисия. Разходът на гориво от 4,9 л/100 км и емисиите на CO2 от 111 г/км 2 по WLTP представляват подобрение с 5% в сравнение с нехибридния 1,0-литров двигател EcoBoost с мощност 125 к.с., като спестяването достига 10% при шофиране в града според данните на Ford.

EcoBoost Hybrid с мощност 125 к.с. се предлага и със 7-степенна автоматична трансмисия Powershift с двоен съединител, осигуряваща плавна смяна на предавките за оптимизиран финес и разход на гориво от 5,2 л/100 км и 117 г/км CO2 по WLTP.

Трансмисията Powershift спомага да се поддържа двигателя с оптимални обороти с цел ефективност, както и да се позволи задействане на системата Auto Start-Stop при шофиране в града под 12 км/ч, с цел подобрена икономия на гориво. Удоволствието от шофирането също е увеличено, като автоматичната трансмисия позволява тройно понижаване на предавката за по-бързо изпреварване, когато водачите се нуждаят от максимално ускорение.

1.0-литровият EcoBoost двигател на Ford се предлага с мощност 100 к.с., със спецификации от 5,2 л/100 км и 118 г/км CO2 по WLTP. Подобно на варианта EcoBoost Hybrid, двигателят използва директно впръскване на горивото под високо налягане, двойно независими променливи фази на газоразпределение и аксиално изместване на коляновия вал за по-прецизна работа. Предлага се с 6-степенна механична трансмисия.

Завладяващите усещания зад волана на Fiesta могат да бъдат променяни с технологията за избираеми режими на шофиране – Normal, Sport и Eco Drive, която позволява на водачите да регулират реакциите на горивния дросел, системата ESC, контрола на сцеплението, както и времето за смяна на предавките при моделите с автоматична трансмисия, за да адаптират реакциите и динамиката спрямо условията на шофиране. Fiesta Active има също режими на шофиране Trail и Slippery.

Ford представи днес и новата Fiesta ST, разработена от Ford Performance. „Горещият хечбек“ е усъвършенстван с нови Matrix LED предни фарове, нови, вътрешно разработени седалки Performance, спортни детайли в дизайна, включващи нова предна решетка в цвят Chrystaline Grey и впечатляваща опция за екстериорната боя Mean Green – както и 10% усилване на пиковия въртящ момент до 320 Нм.



Next Post

MotoGP: Морбидели отива в Yamaha Factory Racing за 2021-2023 г., Довициозо се връща с Petronas Yamaha SRT

Yamaha Motor Co., Ltd. Обяви днес, че Франко Морбидели става пилот на заводския тим Yamaha Factory Racing MotoGP за оставащите състезания през 2021 г., а сщо и за 2022 и […]