Дългоочакваното представяне на новото поколение ЕНДУРО Мотоциклети на австрийския производител е вече факт. Събитието се проведе на 28 и 29 Юли в централна Италия в местността Чита ди Кастело, където на специално подготвено Ендуро трасе бяха поканени журналисти от водещи световни мото медии, както и различни пилоти, за да тестват възможностите на новите модели GASGAS.
Цялата ендуро линия е тотално нова, както за 2Т така и 4Т версии.
2Т – EC 250/300 TBI 2024
Огромна доза внимание от журналистите бе обърнато на 2Т ендуро мотоциклетите. TBI (ти би ай) бе фразата, която се чуваше от всички страни. Най-новата и модерна горивовпръскваща система е интегрирана в модела. Двигателя е изцяло променен! Характеристиките на мощността и въртящия момент, както и цялостното поведение на мотоциклета, без значение дали е на бавни и екстремно-технични очастъци или скоростни пътеки, се управляват от горивовпръскващата система ( ТВI – Transfer Body Injection) в съчетание с електронно задвижваната клапа на ауспуха. Заедно те определят много стабилен въртящ момент от ниски ,през средни към високи обороти на двигателя. С тази система двигателя много трудно може да загасне, дори и при най-бавните и технични пътеки. Посредством бутона за смяна на режимите, прехода от ниски към високи обороти може да бъде бърз или бавен в зависиомост от желанието на пилота. Трансмисията е ицяло нова, както и маховика, който е умишлено по-тежък, за да бъде мотора още по-лесен за управление при преминаване през екстремни и бавни участъци.
4T – EC250/350/450/500
Четиритактовите модели на GASGAS 2024 също са изцяло нови – двигател, рама, окачване, кори, спирачки и електронен модул. GASGAS вече има и своята тежка артилерия в лицето на големите си братя ЕС450F и EC500F – най-новото попълнение в ендуро гамата на GASGAS.
EC250/350F
Изключително добре доказалите се 250/350 кубикови машини са изцяло променени. Двигателя е изцяло нов, завъртян и позициониран е с 2 градуса назад в рамата. Буталото е уголемено за сметка на хода, увеличена е и степента на сгъстяване. Тези промени осигуряват по-висока мощност и по-голям въртящ момент разгъващ се прогресивно във високите обороти. Цилиндровата глава е напълно променена, както и трансмисията. Маховика е по-тежък. Анреа Верона доказва качествата на своя EC350F в световния ENDURO GP шампионат, заемайки челните места.
EC450/500F
Заредени с огромен заряд на мощност и въртящ момент, големите братя EC450/EC500F са безапелационни при каквито и да е обстоятелства. GASGAS вече има мотоциклет и за най-взискателните ендуро пилоти. С изключително плавно и предвидимо поведение, характерната експлозивност за този обем двигатели почти липсва при EC450/500F. Изненадващо лесен за маневриране на тесни и технични терени с брутален потенциал на бързите и отворени черни пътища. Големите машини, ще изненадат всеки пилот с лесното си управление и предвидимо поведение.
Шаси и компоненти всички EC250/300 2T + EC250/350/450/500 4T
Рамата, шарнира и задния амортисьор са изцяло нови за Ендуро линията 2024. Допълнителната мощност и въртящ момент имат нужда от по-твърда и жилава рама. Рамата за 2024 е с удебелени стени, като зоните на задния амортесьор и предната част усилени. Ъгъла на предницата е променен и това дава още по-поврътливо усещане за лесно маневриране между дървета и препядствия. Задния амортисьор е по-ниско централизиран, тялото му е удължено, като по този начин има по-голям обем масло, което от своя страна предразполага за по-стабилна работа на окачването при продължително екстремно натоварване. Събфрейма (Subframe) е изцяло променен и 100% алуминев, което го прави много здрав и стабилен, както по време на каране така и при падания. Всички знаем, че екстремното ендуро определя много падания, особено обръщания през задна гума. Алуминиевия събфрейм няма да ви предаде и ще остане здрав дори при най-тежките ситуации. Степенките са също изцяло нови с по-голяма площ и с подобрено сцепление с ботушите.
Предните амортисьори са изцяло ревизирани. ГАСГАС запазва „Open Cartridge” технологията на WP, но амортисьорите са с подмени пружини, изцяло променени настройки на клапаните (Mid Valve & Base Valve), които осигуряват много прогресивно поведения в целия ход на окачването, много стабилност в най-долната част на хода и меко усещане при преминаване през дупки и препятствия. Окачването е цялостно настроено за пилоти, които нямат време да посещават фитнеса всеки ден!
Дизайна и пластмасовите кори на моделите са изцяло нови, доста по тесни в областта на резервоара и с агресивен дизайн. Контактната площ в зоната на краката е уголемена, което прави мотоциклета много по-лесен за маневриране. Резервоара е уголемен до 9л.
Спирачките са оборудвани с най-новата система на испанския производител Braktec. Изцяло обновени с нови дискове, предразполагат супер прогресивно и стабилно усещане без значение дали е рязко агресивно спиране или продължително спускане дълбоко в планината.
Електрическите компоненти са изцяло нови. Ултра модерния контролен модул EMS на двигателя, управлява впръскването на горивото и на маслото (при 2Т ТBI) и подаването на искра изключително прецизно. Фара е оборудван с нова LED крушка, която усигорява три пъти повече светлина. OCM – (Offroad Control Modul) e добавен в електрическата инсталация е добавен за управление на всички останали процеси. Той заменя всички релета и предпазители, като освен, че намаля теглото на електрическата инсталация, елиминира възможността да дефектиране на реле или предпазител.
ДРУГИ
Световните шампиони от KTM Pro Racing обявиха отбора си за 2025 г. в EnduroGP
Елофроуд байк на CFMoto носи революция в е-мотокроса
2025 KTM EUROPE ADVENTURE RALLY ще вилнее в Румъния
МОТО СПОРТ
Гараж Мото и WP Pro обявяват програма за подкрепа за трима млади български пилоти през 2025
Коуди Уеб се сбогува с Шерко
Мотокрос календар 2025 на БФМ
КТМ има 3 милиарда евро дългове?
2025 KTM EUROPE ADVENTURE RALLY ще вилнее в Румъния
АВТО СПОРТ
Серхио Перес напуска Ред Бул след края на сезона във Формула 1
DEFENDER: Официален автомобилен партньор на Дакар от 2025 Г. и участник от 2026
Проблемите на Люис Хамилтън в Мерцедес не притесняват ръководителите на бъдещия му отбор Ферари
Верстапен заяви, че е „загубил всякакво уважение“ към Ръсел след изслушването на стюардите в Катар заради инцидента в квалификацията
Статистика след старта за Гран При на Катар във Формула 1