Новият Jaguar F-PACE е с впечатляващ обновен екстериор, красиво изработен изцяло нов интериор, последно поколение информационно-развлекателна система на Pivi Pro и избор от редови четири и шестцилиндрови двигатели. Сред тях включително са тези с PHEV и MHEV технология. Така новият F-PACE е по-луксозен, свързан и ефективен. Четирицилиндровият, 404 к.с. PHEV може да измине до 53 км изцяло на електричество.
Новият екстериорен дизайн придава на F-PACE по-изчистено и сигурно присъствие, с нов изваян преден капак и по-гладки повърхности. Предният капак разширява визуално предната част на автомобила. Уголемената решетка разполага с „диамантено“ изображение на логото на Jaguar.
Обновените тънки LED фарове с характерни дневни светлини, се предлагат и опционално с Pixel LED технология и осигуряват увеличена разделителна способност и яркост. Технологията Adaptive Driving Beam, която оценява пътя напред и автоматично адаптира светлината, за да освети насрещното движение или пътните знаци, може да създава различни модели светлинни лъчи, като избира различни LED сегменти, за да оптимизира видимостта и да минимизира риска от заслепяване на другите водачи.
Премиум LED технологията е стандартно оборудване за цялата гама и се предлага с Auto High Beam Assist при SE и HSE моделите. Технологията използва предна камера, за да превключва автоматично между дълги и къси светлини, като намалява риска от заслепяване на насрещните автомобили. Анимирани мигачи са налични и при всички модели, когато са монтирани като част от допълнително опционално оборудване.
Обновените задни фарове имат двойна графика на Jaguar – за първи път използвана на изцяло електрическия I-PACE – за да се подчертае ширината на автомобила. Новият дизайн на бронята и изваяната задна врата също добавят визуална драматичност и придават по-уверен външен вид на модела.
При нивото на оборудване R-Dynamic новият F-PACE разполага със серия от различни дизайнерски елементи за динамичен външен вид, а всички модели се предлагат и с пакет Black Exterior, който осигурява още по-динамичен външен вид с елементи, завършени в черен гланц.
Изцяло обновен интериор
F-PACE разполага с изцяло обновен интериор, който предоставя повече лукс, подобрена свързаност и по-голямо спокойствие и изисканост. Новият дизайн на купето е по-дързък, по-динамичен и с по-голям фокус върху водача. Новата централна конзола включва опция за безжично зарядно устройство и повече пространство за съхранение.
В основата на новия интериор е централен 11,4-инчов HD сензорен екран с извито стъкло в елегантен корпус от магнезиева сплав, чрез който се контролира новата информационно-развлекателна система Pivi Pro.
Новият селектор на скоростите – един от многото красиви детайли – разполага с горна секция, завършена с шевове, а долната част е изработена от фин метал.
Обновеният дизайн на вратите осигурява по-лесен достъп и повече пространство за съхранение на бутилки и други предмети. Бутоните на електрическите стъкла са преместени по-надолу за по-лесно достигане от пътниците. Новите седалки се отличават с по-широки облегалки, нови функции за масаж и подобрено покритие на отопляемите и охлаждащите зони.
Мощност и производителност
Новият F-PACE се предлага с двигател P400e PHEV, както и с най-новите четирицилиндрови и редови шестцилиндрови бензинови и дизелови двигатели Ingenium. Технологията Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV) също се предлага при избрани мотори за първи път. Моделите F-PACE разполагат с интелигентно задвижване на всички колела и осемстепенни автоматични трансмисии. Пълната гама дизелови двигатели включва:
163 к.с. MHEV 2.0-литров четирицилиндров турбо
204 к.с. MHEV 2.0-литров четирицилиндров турбо
300 к.с. MHEV 3,0-литров шестцилиндров турбо
300 к.с. 3,0 литров шестцилиндров турбо
Гамата на бензиновите е:
- 250 к.с. 2.0-литров четирицилиндров турбо
- 340 к.с. MHEV 3,0-литров шестцилиндров електрически суперчарджър и турбо
- 400 к.с. MHEV 3,0-литров шестцилиндров електрически суперчарджър и турбо
- 404 к.с. PHEV 2.0-литров четирицилиндров турбо
Всички автомобили, независимо от двигателя са с осемстепенна автоматична скоростна кутия и AWD.
Новият 2.0-литров четирицилиндров модел PHEV има обща системна мощност 404 к.с. и 640Нм от бензиновия си двигател и 105kW от електрическия мотор. Усъвършенстваният електродвигател се захранва от 17.1kWh литиево-йонна батерия и отделя едва 49 г./км. емисиите на CO2 и разход на гориво от 2.2 л./100 км., както и ускорява от 0-100 км./ч. за впечатляващите 5,3 секунди.
Когато е напълно зареден, новият P400e може да измине до 53 км. изцяло на електричество, което позволява на новия F-PACE PHEV да извърши средното ежедневно пътуване от и до работа в режим EV, без да се изисква презареждане. Бързото зареждане (32kW постоянен ток) е в състояние да зареди от 0-80% за 30 минути, докато елетрозарядна станция в дома Ви от 7kW може да осигури заряд от 0-80% само за час и 40 минути.
Усъвършенстваната MHEV технология, предлагана при четири и шестцилиндровите дизелови двигатели и представена на шестцилиндровите бензинови двигатели, използва интегриран стартов генератор (BiSG) за събиране на енергия, обикновено загубена при забавяне и спиране. След това тази енергия се съхранява в отделна 48V литиево-йонна батерия, преди да бъде интелигентно преразпределена, за да подпомогне двигателя при ускорение, както и да предостави по-усъвършенствано спиране и потегляне.
С MHEV технологията следващото поколение 2.0-литров четирицилиндров дизелов двигател Ingenium с 163 к.с. постига емисии на CO2 от 163 г./км. и разход на гориво от 6.2 л./100 км.
Вграденият шестцилиндров дизелов двигател с мощност 300 к.с. осигурява висока производителност дори при ниски скорости, като същевременно разходът на гориво възлиза от 7.4 л./100 км., а емисиите на CO2 от 194 г./км. Освен конкурентната ефективност, производителността е също толкова впечатляваща с ускорение от 0-100 км./ч. за 6,4 сек.
Новият дизелов двигател отговаря на строгите изисквания за вредни емисии, включително Euro 6d-Final, благодарение на редица съвременни технологии – последователни турбота и усъвършенствана система за последваща обработка, които го правят един от водещите дизели в света.
Клиентите, които предпочитат бензинови двигатели, могат да избират между 340 к.с. или 400 к.с. на 3,0-литровия редови шестцилиндров двигател, произвеждащи съответно 480 Нм и 550 Нм въртящ момент. И двата модела се отличават с най-новите технологии, включително електрически суперчарджър, подпомаган от twin-scroll турбо чарджър и система за плавно променяща се височина на повдигане на клапаните (CVVL). С мощност от 400 к.с. новият F-PACE е способен да ускори от 0-100 км./ч. за 5,4 секунди.
2,0-литровият четирицилиндров Ingenium бензинов двигател с мощност от 250 к.с. произвежда 365 Нм въртящ момент, осигуряващ ускорение от 0-100 км./ч. за 7,3 секунди и емисии на CO2 от 209 г./км. с разход на гориво от 9.3 л./100 км.
Всички двигатели са снабдени с осемстепенната автоматична скоростна кутия на Jaguar, която може да се управлява с помощта на пера на волана за допълнително удоволствие и ангажираност на водача.
Иновативни технологии
Новият F-PACE разполага със системата Electronic Vehicle Architecture на Jaguar, наречена EVA 2.0, която поддържа редица нови технологии, за да се гарантира, че автомобилът е винаги свързан и актуален.
До най-новата информационно-развлекателна система Pivi Pro се достига чрез изцяло новия 11,4-инчов извит стъклен HD сензорен екран. Основните предимства включват подобрена яснота, а опростената структура на менюто позволява на водачите да имат достъп или да преглеждат до 90% от най-често използваните функции от началния екран с две докосвания или дори по-малко.
За да помогне на шофьорите да имат бърз достъп до жизненоважна информация, новият F-PACE разполага и с нов 12.3-инчов HD интерактивен дисплей с подобрена графика и конфигурируемо оформление, което може да показва навигацията на цял екран с инструкции от завой до завой, дигитален циферблат, медии, списък с контакти или информация за развлечения. Работейки заедно с опционалната технология Head-up Display, новият F-PACE дава на водачите цялата необходима информация с минимално разсейване.
Интуитивната нова информационно-развлекателна система включва Apple CarPlay® като стандарт и позволява на клиентите да свързват два телефона едновременно чрез Bluetooth. Android Auto™ и Baidu CarLife също се предлагат като стандартно оборудване в зависимост от приложимостта на пазара. Опционалното безжично зареждане на устройството с усилвател на телефонния сигнал позволява на пътниците бързо да зареждат своя смартфон. Системата осигурява и по-ясни повиквания чрез помощта на външна антена.
За да даде възможност за незабавно стартиране, Pivi Pro има специален източник на захранване, така че системата е готова да се използва веднага щом клиентите се качат зад волана.
Разнообразието от нови технологии включва и възможността за обновяване на софтуера по въздух (SOTA), което гарантира, че динамичният SUV винаги ще използва най-новия софтуер. Технологията също така подсказва, че не е необходимо собствениците да посещават търговците си, за да получат актуализации на софтуера на своя автомобил.
Усъвършенстваната свързаност на Pivi Pro се осигурява от най-новата вградена dual-sim технология с два LTE модема, позволяващи на системата да изпълнява множество функции едновременно, като слушане на музика и изтегляне на актуализации чрез SOTA, без да се компрометира производителността. Авангардната свързаност осигурява също така минимални прекъсвания, причинени от мъртви точки в покритието, защото системата автоматично се свърза с мрежата с най-добър сигнал.
Технологията Active Road Noise Cancellation постоянно следи вибрациите от пътната настилка и изчислява звуковата вълна на противоположната фаза, необходима за отстраняване на шума, чут от пътниците. Това означава по-ниски нива на шум в купето за превъзходно пътуване и намалена умора, често свързани с продължително излагане на нискочестотен шум. Звукът в купето се следи, като системата непрекъснато оптимизира производителността, за да осигури възможно най-доброто изживяване за всички. Леката технология гарантира, че теглото на автомобила и характеристиките на работа остават незасегнати. Системата изолира купето от нежелания шум от двигателя, за да увеличи още повече усещането за спокойствие.
За по-голямо удобство второто поколение Activity Key може да се използва за заключване, отключване и стартиране на автомобила, без да е необходимо наличието на стандартен ключ.
Новият F-PACE също така разполага с богата гама от технологии в помощ на водача. Това включва системата Clear Exit Monitor, която може да съобщава на пътниците както отпред, така и отзад за наличието на приближаваща кола или велосипедист при излизане от автомобила. Адаптивният круиз контрол поддържа зададено разстояние от автомобила отпред.
Най-новата технология 3D съраунд камера на Jaguar предоставя разширена 3D функционалност, използвайки последните технологии, за да предостави повече детайли и избор на изгледи в реално време при маневриране на автомобила. Изборът на настройки включва Junction View, 3D Perspective View и ClearSight Plan View.
ДРУГИ
Ferrari Purosangue беше превърнато в машина за офроуд
Японски премиери в „Интер Експо Център”
Българско училище стана световен шампион при водородни модели
МОТО СПОРТ
Главиница приема поредния старт от Отворения календар по мотокрос
Кабакчиев ще гони поредно добро класиране в Турция
Пълно класиране при пилотите в MotoGP след Гран При на Япония
Полша ще бъде домакин на “FIM Enduro Vintage Trophy” през 2025 г.
Веселин Велинов и Христо Димитров на гости на STUDIO LINSON MOTO в Перник
АВТО СПОРТ
Предстои зрелищен финален кръг от шампионата по Драг Рейсинг за мотори
Toyota преговаря за завръщане във Формула 1
Враца ще е домакин на рали за ентусиасти
Нова вело писта в Казанлък
Нов състав от трима пилоти в KTM Rally Team – Husqvarna и GASGAS вече не съществуват