Легендарният американски производител на мотоциклети Harley-Davidson също се изпъчи с нов модел за 2021 г. Вчера компания представи дългоочаквания адвенчър Pan America. Многофункционалният мотор е мощен, високотехнологичен и функционален, готов за приключения.
Този мотор е проектиран в Милуоки от нулата. И според мнението не само на хората от Harley-Davidson, приключенският Pan America има потенциала да събори короната от главата на GS-а на BMW. Pan America не е само един от най-модерните Harley-Davidson, създавани някога. Той е може би един от най-модерните адвенчър мотоциклети създавани някога. На всичко отгоре от Милуоки не са пуснали само един модел, а два – Pan America и Pan America Special.
В сърцевината на тази нова машина стои 1252-кубиковият Revolution Max двигател, който произвежда 150 к.с. при 9000 об/мин и има въртящ момент от 127,4 Нм при 6750 об/мин. Диаметърът и ходът на буталото са 105х72 мм. Степента на сгъстяване е 13:1.
Това значи, че Harley-Davidson са построили изцяло нов двигател.
Самата архитектура на двигателя се е променила значително. Склонността на Harley към дълъг ход, сега е променена в полза на къс ход. Това означава, че границата на оборотите на Revolution Max е два пъти по-голяма от тази на Milwaukee-Eight.
Двигателят има също елегантна система с променливи клапани, която помага да се повишат както мощността, така и въртящият момент. Като елемент за намаляването на теглото, моторът е от съществено значение. Така общото тегло на стандартния модел е намалено до 245 кг, а на Special до 258 кг.
Рамката е стандартна стоманена тръба, като предната, средната рамка и подрамката се закрепват директно към двигателя. Предимството на това е, че ако мотоциклетът излезе извън пътя, което е целта му, моторът е здрав и подрамката може да се регулира.
Harley наистина са мислили за офроуд, защото те са проектирали мотора така, че да изпитва върху себе си грубости и несгоди.
Всички дренажни болтове например са вдлъбнати, така че нищо не може да се разруши от среден по размери камък. Дори новият фар тип „пощенска кутия“ е проектиран да е здрав и да хвърля широк лъч напред. Спирачният педал също може да се регулира без инструменти за превключване между седнала и изправена позиции за каране. Капачката на резервоара с обем 21 л е поставена точно отпред, така че не е нужно да се сваля чантата от него, за да се зареди гориво.
Размерите на мотора са: дължина – 2265 мм, широчина 965 мм, височина 1510 мм. Междуосието е 1580 мм. Клиренсът е 210 мм
Pan America изобилства от различни електронни системи за безопасност в завой, повишават сцеплението с пътното покритие, спирането. Спирачната система е с електронна връзка на механизмите и подобрява поведението на мотоциклета в завоите (Cornering Enhanced Electronic Linked Braking). Антиблокирашата система къщо подобрява поведението на мотора в завой (Cornering Enhanced Antilock Braking System). Естествено има и тракшън контрол (Cornering Enhanced Traction Control System), а също и контрол на приплъзването на колелата при повишаване на оборотите (Drag-Torque Slip Control System). След като е офроудър, задължително има и система за потегляне на наклон (Hill Hold Control).
Pan America 1250 Special има полуактивно передно и задно окачване с електронно управление. Има и нова система, само за Pan America – адаптивно регулиране на височината. За първи път Harley-Davidson са монтирали тази система, с която окачването автоматично спуска мотоциклета при спиране и го повдига на оптимална височина, когато е в движение.
Базово новият Pan America 1250 е с напълно регулируемо окачване SHOWA. Ходът отпред и отзад е 190 мм. Отпред е 47 мм обърната вилка SHOWA 1 by 1. Отзад е амортисьор SHOWA с хидравличен регулатор.
Спирачките за мотора са специално разработени между Harley-Davidson и Brembo. Те са с нови радиални моноблокови апарати 30 мм с четири бутала. Отпред са два спирачни диска с диаметър 320 мм, а отзад е един 280 мм.
Мотоциклетът има 6,8-инчов сензорен TFT-дисплей с матов екран. Така информацията се вижда лесно в различни условия. Дисплеят поддържа инфо-развлекателната система, функционираща от мобилното устройство на ездача, поддържа телефонни разговори с Bluetooth. Навигацията е със специалното приложение Harley-Davidson App за iOS или Android.
Pan America 1250 има пет режима на каране – Road, Sport, Rain, Off-Road и Off-Road Plus. Четири от тях са програмирани, а един може да се настройва от ездача. В допълнение Pan America 1250 Special има още два настройващи се режима от моториста. Режимите могат да се превключват в движение.
Седалката на мотоциклета може да се регулира в две положения. В ниско тя е 789 мм, а в най-високото 850 мм. Ветровото стъкло е с 4 позиции и може да се регулира с една ръка в диапазон от 45 мм.
Версията Special има система за контрол на налягането в гумите (TPMS), централна стойка, двупозицианен педал на задната спирачка, чиято височина може да се променя без инструменти. Има ролбар за защита на радиатора от повреди, алуминиева предпазна плоча за картера, подгряващи се ръкохватки и други екстри.
Новите Harley-Davidson Pan America 1250 и Pan America 1250 Special ще се появят при дилърите през юни тази година.
ДРУГИ
Първи поглед: Stark Varg EX – уличен ендуро модел
Световните шампиони от KTM Pro Racing обявиха отбора си за 2025 г. в EnduroGP
Историческата офроуд марка OSSA се завръща през 2025 с електрически ендуро велосипед?
МОТО СПОРТ
Готов е календарът на 2025, актуализира се с връщането на Португалия и Великобритания
AIT Racing Team търси механици за 2025
Успешна среща на организаторите на MXGP в Палма де Майорка за подготовката на 2025 година
Британският шампионат Kawasaki Superteen се завръща през 2025
Официално: Алфредо Гомес в екипа на Beta Factory
АВТО СПОРТ
Iron Dames включва изцяло женски екипаж в Световния рали шампионат догодина
Екипът на Monster Energy Honda 2025 Рали Дакар е потвърден
Тото Волф ще подкрепя Хамилтън и във Ферари
В тима на „Ферари“ се надяват, че пристигането на Люис Хамилтън ще им помогне да спечелят отново титлите във Формула 1
Испанецът Карлос Сайнс: „Не беше лесен уикенд за мен, знаейки, че е последен с „Ферари“