септември 13, 2024

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Honda и Yamaha започват да работят заедно за повече електрически мотоциклети

Новината беше потвърден, като и двамата производители публикуваха идентично съобщение едновременно. В него те потвърждават, че Honda ще започне да доставя на Yamaha платформи за електрически мотоциклети, базирани на вече наличните електрически мотоциклети EM1 e: и BENLY e: I клас 1.

В японската мотоциклетна индустрия мотоциклетите от клас 1 са малки, леки машини, използвани предимно в градска среда. В електрическия сектор те се отнасят конкретно за мотоциклети, които са еквивалентни на 50-кубиков мотопед или с електрически двигател, произвеждащ 0,60 kW (около 1 к.с.) или по-малко – мощността на колелото може да бъде по-висока от тази благодарение на предавката.

Новината е продължение на съобщението от 2017 г., че японската “голяма четворка” (Honda, Kawasaki, Suzuki и Yamaha) е създала Консорциум за сменяеми батерии за електрически мотоциклети. Тази работна група беше създадена, за да позволи на японската мотоциклетна индустрия да работи по-добре заедно и да разработи общ тип батерия за малки и средни електрически мотоциклети и други леки превозни средства.

Honda EM1 e: беше пуснат на пазара едва през май миналата година и има максимална мощност от 2,2 к.с., а теглото му е 95 кг (включително батерията). Пробегът му е 30 мили, а пълното презареждане отнема шест часа. BENLY e: I съществува от малко по-дълго време, като за първи път бе обявен през 2019 г. Той има малко по-дълъг пробег от 55 мили и време за презареждане от около четири часа за пълно зареждане. BENLY e: I се задвижва от двигател с мощност 3,6 к.с. и тежи 125 кг.

Докато EM1 (показан в горната част на страницата) е елегантно изглеждащ градски велосипед, BENLY e:I е изцяло полезен велосипед, предназначен предимно за малки предприятия, доставчици и куриери. Как ще изглеждат те, след като Yamaha приключи работата си с тях, предстои да разберем, макар че предвид факта, че изглежда, че голяма част от платформата на Honda ще бъде запазена в новите мотоциклети, очакваме те да останат като един, насочен към широката публика, и един – за търговска употреба.

В прессъобщението не се споменава кога ще бъдат пуснати първите мотоциклети от партньорството, въпреки че то потвърждава, че двата гиганта на японската мотоциклетна индустрия ще продължат да работят в тясно сътрудничество помежду си, тъй като и двете страни се стремят да поемат “предизвикателствата пред електрическите мотоциклети, като например пробег, време за зареждане, производителност и цена”.