Новината беше потвърден, като и двамата производители публикуваха идентично съобщение едновременно. В него те потвърждават, че Honda ще започне да доставя на Yamaha платформи за електрически мотоциклети, базирани на вече наличните електрически мотоциклети EM1 e: и BENLY e: I клас 1.
В японската мотоциклетна индустрия мотоциклетите от клас 1 са малки, леки машини, използвани предимно в градска среда. В електрическия сектор те се отнасят конкретно за мотоциклети, които са еквивалентни на 50-кубиков мотопед или с електрически двигател, произвеждащ 0,60 kW (около 1 к.с.) или по-малко – мощността на колелото може да бъде по-висока от тази благодарение на предавката.
Новината е продължение на съобщението от 2017 г., че японската “голяма четворка” (Honda, Kawasaki, Suzuki и Yamaha) е създала Консорциум за сменяеми батерии за електрически мотоциклети. Тази работна група беше създадена, за да позволи на японската мотоциклетна индустрия да работи по-добре заедно и да разработи общ тип батерия за малки и средни електрически мотоциклети и други леки превозни средства.
Honda EM1 e: беше пуснат на пазара едва през май миналата година и има максимална мощност от 2,2 к.с., а теглото му е 95 кг (включително батерията). Пробегът му е 30 мили, а пълното презареждане отнема шест часа. BENLY e: I съществува от малко по-дълго време, като за първи път бе обявен през 2019 г. Той има малко по-дълъг пробег от 55 мили и време за презареждане от около четири часа за пълно зареждане. BENLY e: I се задвижва от двигател с мощност 3,6 к.с. и тежи 125 кг.
Докато EM1 (показан в горната част на страницата) е елегантно изглеждащ градски велосипед, BENLY e:I е изцяло полезен велосипед, предназначен предимно за малки предприятия, доставчици и куриери. Как ще изглеждат те, след като Yamaha приключи работата си с тях, предстои да разберем, макар че предвид факта, че изглежда, че голяма част от платформата на Honda ще бъде запазена в новите мотоциклети, очакваме те да останат като един, насочен към широката публика, и един – за търговска употреба.
В прессъобщението не се споменава кога ще бъдат пуснати първите мотоциклети от партньорството, въпреки че то потвърждава, че двата гиганта на японската мотоциклетна индустрия ще продължат да работят в тясно сътрудничество помежду си, тъй като и двете страни се стремят да поемат “предизвикателствата пред електрическите мотоциклети, като например пробег, време за зареждане, производителност и цена”.
ДРУГИ
Андреа Досоли е назначен за мениджър на подразделението за моторни спортове на Yamaha Motor Europe
КТМ обяви, че разширява академията си
Добрич отново ще събере през септември любители на ATV и мотоциклетния спорт
МОТО СПОРТ
Андреа Досоли е назначен за мениджър на подразделението за моторни спортове на Yamaha Motor Europe
Gold Wing трефен край Китен събра над 130 участници, Красимир Божинов разказва за мото срещата
КТМ обяви, че разширява академията си
AMA National Enduro: Първа победа за 2024 г. за Стюард Бейлър в “Wiseco Flying W National”
Ендуро Екстрийм Ботевград дадоха информация за състезанието на 21-22 септември
АВТО СПОРТ
Нови четири рекорда на драга във Видин по време на Третия кръг от Републиканския шампионат по драг рейсинг
Кърджали и Джебел стават арена на офроуд състезание в края нa септември
Белгиец спечели Рали Акрополис
Грандиозна сделка в падока: Астън Мартин обявява Ейдриън Нюи до дни
Ред Бул иска ФИА да провери предните крила на Макларън и Мерцедес