
HONDA CELEBRATES 25 YEARS OF THE CIVIC TYPE R
Емблематичният модел Civic на Honda празнува две годишнини през 2022 г.: 50 години непрекъснато производство и 25 години от високопроизводителния вариант Type R. Това е автомобил, роден от състезанията, който пренаписа правилата за това какво трябва да бъде един хотхеч. Въпреки че са родени като Type R, вариантите на Civic въплъщават философията на тази версия, благодарение на изящното инженерство и завладяващата динамика.
В продължение на шест поколения формулата е еволюирала, за да достави на клиентите най-добрия хечбек с преден двигател и задвижване на предните колела. Такъв автомобил може да се ползва при всекидневното пътуване от понеделник до петък, преди да се изпъчи на пистата през уикендите.
EK9 (1997-2000): Достъпен Type R за всички
Табелката с името Type R може да бъде проследена до Honda NSX Type R от 1992 г., която вдигна летвата по отношение на производителността и динамичните способности. Тази кола обаче беше налична само в изключително ограничен брой. Прилагането на философията Type R към Civic следва подобна инженерна етика към Integra и NSX, за да предложи ангажиращо, емоционално шофиране. EK9 се предлага само на японския пазар и има спецификация от висок клас; включително ръчно сглобен 1,6-литров DOHC VTEC двигател, който произвежда впечатляващите 116 к.с. на литър. Колата е с лек корпус със заварени шевове, който допринася за общо тегло на превозното средство от само 1050 кг. Монтиран е спирален диференциал с ограничено приплъзване (LSD), и уникални компоненти на окачването, за да се трансформира напълно изживяването при шофиране. Лансиран с изключителни отзиви, EK9 поставя началото на преследването на най-добрия хечбек с преден двигател и задвижване на предните колела.
EP3 (2001 – 2005) Европейски поглед върху Type R
В резултат на огромния успех на автомобила от първо поколение, второто се предлага в цяла Европа. Отчасти благодарение на това, че вече се произвежда в Обединеното кралство. Кола представя изцяло нов и вече емблематичен 2.0-литров DOHC i-VTEC двигател от серия „K“. Той предефинира това, какво може да направи един двулитров двигател с нормално пълнене. Колата има подобрени спирачки, прецизна шестстепенна трансмисия с къси предавки, и черупка, която използва восокоякостна стомана, за да увеличи статичната устойчивост на усукване с 80% в сравнение с EK9. Окачването е с носачи за контрол на рамената отпред и с двойни напречни носачи с реактивни връзки отзад. Това е съчетано с ново електрическо сервоуправление (EPS) и променливо предавателно отношение (VGR) за изключително усещане при управление и обратна връзка.
FN2/ FD2 (2007-2011) Type R – два начина
Третото поколение Civic Type R е уникално с това, че европейският и японският модел се различават драматично. Европа получи базирания на FN2 хечбек, който запази доказания 2,0-литров двигател, но представи ново шаси, което премести резервоара за гориво под предните седалки, за да подобри вътрешното пространство и гъвкавостта. Вместо това, на японските клиенти беше предложен седан FD2, който предлага още по-фокусирано шофиране благодарение на допълнителни елементи като по-мощен двигател K20A, спирален LSD и мощни спирачки Brembo. Увеличеното тегло е компенсирано от широкото използване на структурни лепила, вместо заваряване и алуминий както в шасито, така и в панелите.
FK2 (2015-2017) Представяне на VTEC TurboA

FK8 (2017-2022) Най-добрият спортен хечбек

FL5 (2022-) Ultimate Sports 2.0


ДРУГИ
Продажбите на мотоциклети в България или Големият скок!
Много нови мотоциклети и скутери на ново място ще видим на Moto Expo 2023
Рубриката на LINSON MOTO: През 2023 година италианската марка Alpinestars ще ни представят един нов техен проект в състезателните среди на MotoGP.