декември 12, 2024

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Honda CB125F за 2021 г. с 11 кг по-лек

Популярният CB125F на Honda, с който мнозина могат да започнат пътя си в мотоциклетизма е станал чисто нова машина за 2021 г. Най-важното – той е по-лек с 11 кг. Неговият двигател eSP с ниско триене (enhanced Smart Power)  значително подобрява икономията на гориво, като същевременно поддържа производителност и вече разполага с ACG стартер. Ревизираната каросерия отнема стилистични реплики от по-големите модели на CB. Новото оборудване включва LED фарове, централна стойка и цифрово табло с ECO метър.

 

Като 125-кубиков мотоциклет за начинаещи,  това трябва да бъде многостранна машина. За някои това е най-икономичният начин за преминаване от А до Б, както по отношение на достъпност, така и на текущите разходи. За тези мотоциклетисти той трябва да е издръжлив, лесен за управление и икономичен.

 

 

За много нови мотористи, 125-кубиковият е началото на тяхното мотоциклетно приключение, първият им „истински“ мотор. Той трябва да достави всичко, изброено  по-горе, плюс останалото, което му трябва на мотоциклетиста – вълнението, свободата и удоволствието, което пътуването на две колела внася в ежедневието. За начинаещия моторът трябва да е лесен за управление, докато се учи, но да има качество на изработка и стил, които внушават осезаема гордост на собствеността.

 

За всеки производител е важно да приветства и въвежда нови мотористи при тяхната марка. Правилното първоначално изживяване може да доведе до асоцииране за цял живот. CB125F отдавна е изпълнил тази функция за Honda – здрав, лесен за употреба мотоциклет, който предлага перфектното първо стъпало на стълбата. CB125F беше ново име на модела за Honda през 2015 г . Той запази предишната основна сила на CBF125 – здравина, лекота на каране. Но изгради върху тази здрава основа качество, лекота на използване и стил.

 

За 2021 г. CB125F се подновява отново, което го прави още по-желан и рентабилен. Новият CB125F е страхотен мотор, който просто ще ви отведе там, където трябва да бъдете. Или откъде да започнете пътуването през целия си живот.

 

 

Новият въздушно охлаждан 124-кубиков 2-клапанов SOHC едноцилиндров двигател eSP е със спецификация EURO5. Този двигател е проектиран от създаването си, за да поддържа оптимална производителност по оживени градски улици. Заедно с това да има допълнителна, сериозна икономичност и изключителна надеждност.

 

Максималната мощност от 8 кВт се доставя при 7500 об/мин., с върхов въртящ момент от 10,9 Нм при 6 000 об/мин. Това е различно от предишния – 7,8 кВт при 7750 об/мин и 10,2 Нм при 6250 об/мин. Диаметърът и хода на буталото са 50 х 63,1 мм, а степента на сгъстяване 10,0: 1. Стартовото ускорение на над 200 м е 12.4 сек. По-важното е, че ефективността на горивото е значително подобрена. Скокът е от 51 км/л на 66.7 км/л. Това  дава потенциален пробег от над 800 км с резервоара за гориво от 11 л.

 

Honda е разработила своите eSP двигатели- и инженеринга, който се включва в тях, за нарастваща гама от 125-кубикови скутери през последните 5 години. Фокусът е върху вграждането на технология с ниско триене до всеки елемент на двигателя. eSP двигателят на CB125F се възползва изключително много от натрупаното 8-годишно ноу-хау.

 

Тук се оказва най-голямото отслабване на мотора. Новият дизайн на eSP е със 7 кг по-лек от двигателя, който замества. Цилиндърът му е изместен, намалявайки триенето между буталото и отвора. Самото бутало се охлажда от маслена струя отдолу, като отново се намалява триенето. Работата на клапана се осъществява чрез ролкови ролкови рамена, оборудвани с иглени лагери.

 

Генератора на променлив ток (ACG) също е част от формулата eSP. Той комбинира производството на електроенергия със стартова ефективност. Така спестява тегло, като същевременно опростява формите. Усилията, необходими за стартиране на двигателя, се намаляват благодарение на система за въртене назад. Връща вала в позицията си преди всмукване на въздух, като  дава на двигателя „работещ“ старт. Има и механизъм за декомпресия, който отрича устойчивостта на манипулиране поради компресията. При употреба ACG стартерът е изключително тих. Скоростната кутия е 5-степенна, а крайното задвижване е чрез верига.

 

Новата тръбна рамка използва в своята конструкция стомана с висока якост и е с 1,7 кг по-лека. Тя закрепва двигателя със здрав централен стълб и се отличава с геометрия, която осигурява най-добрия баланс между комфорта на возене и стабилността на права линия. Дава фокус към лекото управление на кормилото и спортното усещане при всички завои. Междуосието е от 1280 мм, а мокрото тегло е 117 кг. Така мотора е с цели 11 кг по-лек от предишната си версия.