Honda CRF250R за 2022 г. или мотокрос за всеки

Стефан Илиев

В средата на лятото Honda традиционно обновява своята офроуд гама. След като ви представихме четвъртлитровия CRF250RX за 2022 г., сега е ред и на CRF250R. Двете машини са много сходни, но имат и разлики. CRF250R е с шампионското шаси на MXGP модела за 2022 г. CRF450R. Има развитие на цилиндровата глава на двигателя за значително увеличаване на въртящия момент при ниски обороти. Новите радиатори подобряват ефективността, съединителят вече има 9 пластини, докато подсилената скоростна кутия има ревизирани съотношения.

За моделната 2018 г. CRF250R претърпя основен редизайн, наследил философията „Absolute Holeshot“ на CRF450R от моделната 2017 г. Споделя своята рамка от седмо поколение, преработена геометрия и окачване на Showa. Също така беше въоръжен с чисто нов DOHC двигател и превключващо се картографиране на мотора. Ергономията, фокусирана върху ездача, гарантира, че тя остава MX машина, която всеки може да използва според индивидуалните си възможности.

Само една година след тази пълна промяна на модела, през 2019 г. CRF250R получи по-добър въртящ момент при ниски обороти, чрез обширно развитие на всмукването и изпускателни газове, плюс контрол на пускането на HRC. Ревизиран беше предния спирачен апарат и регулируемата позиция Renthal Fatbars.

През 2020 г. моторът отново се придвижи напред, с промени рамката и подвижното рамо на CRF450R от 2019 г. и повече среден клас за двигателя.

Сега, за 2022 г. CRF250R получава значителни подобрения, за да стане „Най-силният някога“. Има надстройки на шасито, наследени от CRF450R за 2021 г., подобряващи гъвкавостта на машината, с по-висок въртящ момент при ниски обороти. Така се използва най-добре новото шаси и подобрената здравина и издръжливост.

За да улеснят движението, последните разработки на CRF250R, както и при  CRF450R, са фокусирани върху намаляването на умората на водача. Това помага на ездачите, не само от световна класа, но и на ентусиастите, да записват постоянни оптимални времена за обиколка.

Това, което е добро за 450, е ​​още по-добро за 250. Новата рамка на CRF250R е с 3 кг по-лека. Балансът на твърдост на подвижното рамо, в съчетание с по-строга геометрия на шасито и повишен пътен просвет, са целеви характеристики при завиване и лекота на управление. Заедно с това окачването на Showa е с чисто нов клапан, подобряващ абсорбцията, сцеплението и контрола.

Ездачите винаги са харесвали мощния CRF250R. За да се свърже със здравословния среден клас, обширната ревизия както на ефективността на всмукване, така и на изпускателната система дава много подобрено задвижване при ниски обороти. Много работа е свършена и за подобряване на точността на синхронизиране на гърбиците с висока скорост и надеждността. Съединителят с 9 пластини и оптимизираните съотношения за подсилената скоростна кутия гарантират, че нищо от ефективността на  двигателя не се губи. За моделната 2022 г. CRF250R е със същата платформа, която дебютира на серийния CRF450R за 2021 г., след интензивно развитие от HRC. И това е базова точка, която отведе Тим Гайсер до двете му поредни световни титли в MXGP.

Наред с по-силния двигател, спестяването на тегло от 3 кг, промените в геометрията и окачването подобряват конструкцията, за да създадат пакет, който е по-лесен за бързо каране. Напълно регулируемата, 49-милиметрова пружинна вилка Showa USD е версия на „фабричната“ вилка Showa, доставяна на състезателните отбори MX в японското първенство. Сега седалката е по-къса, по-лека и 10 мм по-ниска отзад. Лесно се премахва и инсталира. Междуосието е по-късо 1477 мм (преди 1486 мм). Пътният просвет се увеличава с 6 мм до 333 мм, а дъното вече е 5,1 мм по-високо на 927 мм. Собственото тегло е 104 кг, с цели 3 кг по-леко от предишния модел.

Капаците на радиатора са проектирани с изчислена динамика на потока (CFD) за максимален въздушен поток. Те вече са изградени от едно парче пластмаса, а не от две и включват по-нисък отвор, докато решетките на радиатора са оптимизирани за въздушен поток. С обем 6.3 л, титаниевият резервоар за гориво също е преработен. Кормилото може да се придвижва назад и напред с 26 мм.

249,4-кубиковият DOHC двигател на CRF250R отдавна е от най-висок клас и е един от най-добрите на трасетата. За 2020 г. агрегатът получи върхова мощност и усилване на въртящия момент в средните обороти. Подобреният въртящ момент и мощността от ниски обороти, като същевременно се запазват всички плюсове от 2020 г., стимулираха разработката на версията от 2022 моделна година. И кривите на дино теста ясно демонстрират значително увеличение.

Изходната мощност идва по-рано в диапазона на оборотите. Тя е гладка и линейна, докато въртящият момент се увеличава при значително по-ниски обороти. Като цяло има до 10% повече мощност и 15% въртящ момент в обхвата на оборотите.

Диаметърът и ходът на буталото остават 79 х 50,9 мм, с изместване на цилиндъра 4,5 мм за намаляване на триенето и степента на компресия от 13,9: 1. Клапаните са титанови 33 мм всмукателен и 26 мм изпускателен. Единичен ауспух замества двойните ауспуси на машината от 2021 г. Тръбата позволява право изпускане на отработените газове. Той е по-компактен, с по-тънко тяло и спестява 1,7 кг спрямо предишния дизайн.

В следващите дни ще ви запознаем подробно и с още нови машини от офроуд гамата на Honda с по-малка кубатура.



СЛЕДВАЩА

Наказаха Валтери Ботас заради верижната катастрофата в Унгария

Валтери Ботас получи наказание от пет места на стартовата решетка за следващата Гран При на Белгия заради катастрофата, която предизвика […]