декември 4, 2024

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Husqvarna Mobility добавя изцяло новия Pioneer към гамата си електрически задвижвани мотоциклети

Husqvarna Mobility продължава да разширява гамата си от електрически мотоциклети, като представи вълнуващия и изцяло нов Pioneer. Уличната машина е предназначена предимно за офроуд употреба и се захранва от 5,5 kWh Li-Ion батерия, която предлага WMTC пробег до 137 км и време за работа до три часа. Заедно с двигател с мощност 11 kW, който осигурява максимална мощност от 19,2 kW и въртящ момент от 37,6 Nm, Pioneer разполага с шаси, разработено специално за новия модел, за да осигури ненадминато изживяване при каране.

Pioneer е майсторски изработен около хром-молибденова рамка за гарантирана издръжливост и производителност. Уникалният дизайн на шасито включва двигателя и батерията като носещи компоненти, което от своя страна намалява общото тегло и допринася за прецизно изчислената геометрия и характеристики на огъване на новата машина.

Избираемите режими на шофиране допълнително подобряват изключителното изживяване при шофиране, което предлага Pioneer. С три опции, които отговарят на различните способности и на терена, към задното колело винаги се подава перфектното количество мощност. Освен това контролът на сцеплението може да се активира заедно с всеки режим на каране, а за батерията са налични три нива на възстановяване на енергията. Всички опции се включват лесно с помощта на кубчето за превключване, монтирано на кормилото.

Електрическият двигател с мощност 11 kW, използван за задвижване на Pioneer, е проектиран и разработен от Husqvarna Mobility. Без съединител или скоростна кутия Pioneer предлага на начинаещите лесно въведение в карането на мотоциклети, като същевременно позволява на тези с повече опит да овладяват с лекота по-технични терени. Към простотата на каране на машината се добавя и задната спирачка, която се управлява с лост от лявата страна на кормилото ProTaper.

Литиево-йонната батерия с капацитет 5,5 kWh осигурява до три часа работа и при необходимост може да се замени с напълно заредена резервна в рамките на 10 минути. С помощта на доставеното 660 W зарядно устройство пълното презареждане може да се постигне за осем часа, като се използва стандартно битово захранване. Тъй като Pioneer е проектиран за движение извън пътя при всякакви условия, батерията, двигателят и всички свързани компоненти са с клас IP 67, което ги прави напълно прахо- и водоустойчиви.

Регулируемото окачване WP, предлагащо 250 мм ход отпред и 240 мм ход отзад, гарантира, че всички колоездачи могат да персонализират настройките според своите изисквания. Вилките WP XACT са снабдени с пневматична пружина, а Pioneer се доставя с помпата, необходима за регулиране на налягането. Освен това компресията и отскокът могат да се регулират с помощта на леснодостъпните кликари. Задният амортисьор WP XPLOR PDS предлага регулиране на компресията, отскока и предварителното натоварване при високи и ниски скорости, за да осигури максимален комфорт и сцепление.

За да се подчертае качествената спецификация на вълнуващия модел Pioneer, машината е оборудвана с кормило ProTaper, спирачки Braktec и гуми Michelin за ендуро.