Husqvarna Mobility продължава да разширява гамата си от електрически мотоциклети, като представи вълнуващия и изцяло нов Pioneer. Уличната машина е предназначена предимно за офроуд употреба и се захранва от 5,5 kWh Li-Ion батерия, която предлага WMTC пробег до 137 км и време за работа до три часа. Заедно с двигател с мощност 11 kW, който осигурява максимална мощност от 19,2 kW и въртящ момент от 37,6 Nm, Pioneer разполага с шаси, разработено специално за новия модел, за да осигури ненадминато изживяване при каране.
Pioneer е майсторски изработен около хром-молибденова рамка за гарантирана издръжливост и производителност. Уникалният дизайн на шасито включва двигателя и батерията като носещи компоненти, което от своя страна намалява общото тегло и допринася за прецизно изчислената геометрия и характеристики на огъване на новата машина.
Избираемите режими на шофиране допълнително подобряват изключителното изживяване при шофиране, което предлага Pioneer. С три опции, които отговарят на различните способности и на терена, към задното колело винаги се подава перфектното количество мощност. Освен това контролът на сцеплението може да се активира заедно с всеки режим на каране, а за батерията са налични три нива на възстановяване на енергията. Всички опции се включват лесно с помощта на кубчето за превключване, монтирано на кормилото.
Електрическият двигател с мощност 11 kW, използван за задвижване на Pioneer, е проектиран и разработен от Husqvarna Mobility. Без съединител или скоростна кутия Pioneer предлага на начинаещите лесно въведение в карането на мотоциклети, като същевременно позволява на тези с повече опит да овладяват с лекота по-технични терени. Към простотата на каране на машината се добавя и задната спирачка, която се управлява с лост от лявата страна на кормилото ProTaper.
Литиево-йонната батерия с капацитет 5,5 kWh осигурява до три часа работа и при необходимост може да се замени с напълно заредена резервна в рамките на 10 минути. С помощта на доставеното 660 W зарядно устройство пълното презареждане може да се постигне за осем часа, като се използва стандартно битово захранване. Тъй като Pioneer е проектиран за движение извън пътя при всякакви условия, батерията, двигателят и всички свързани компоненти са с клас IP 67, което ги прави напълно прахо- и водоустойчиви.
Регулируемото окачване WP, предлагащо 250 мм ход отпред и 240 мм ход отзад, гарантира, че всички колоездачи могат да персонализират настройките според своите изисквания. Вилките WP XACT са снабдени с пневматична пружина, а Pioneer се доставя с помпата, необходима за регулиране на налягането. Освен това компресията и отскокът могат да се регулират с помощта на леснодостъпните кликари. Задният амортисьор WP XPLOR PDS предлага регулиране на компресията, отскока и предварителното натоварване при високи и ниски скорости, за да осигури максимален комфорт и сцепление.
За да се подчертае качествената спецификация на вълнуващия модел Pioneer, машината е оборудвана с кормило ProTaper, спирачки Braktec и гуми Michelin за ендуро.
ДРУГИ
2025 KTM EUROPE ADVENTURE RALLY ще вилнее в Румъния
Борба за титлата на AMA West Hare Scrambles в Уилсивил
Историческата офроуд марка OSSA се завръща през 2025 с електрически ендуро велосипед?
МОТО СПОРТ
Гараж Мото и WP Pro обявяват програма за подкрепа за трима млади български пилоти през 2025
Коуди Уеб се сбогува с Шерко
Мотокрос календар 2025 на БФМ
КТМ има 3 милиарда евро дългове?
2025 KTM EUROPE ADVENTURE RALLY ще вилнее в Румъния
АВТО СПОРТ
Серхио Перес напуска Ред Бул след края на сезона във Формула 1
DEFENDER: Официален автомобилен партньор на Дакар от 2025 Г. и участник от 2026
Проблемите на Люис Хамилтън в Мерцедес не притесняват ръководителите на бъдещия му отбор Ферари
Верстапен заяви, че е „загубил всякакво уважение“ към Ръсел след изслушването на стюардите в Катар заради инцидента в квалификацията
Статистика след старта за Гран При на Катар във Формула 1