септември 23, 2023

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Indycar: Алекс Палу триумфира в Детройт

Alex Palou celebrates winning the IndyCar Detroit Grand Prix auto race in Detroit, Sunday, June 4, 2023. (AP Photo/Paul Sancya)

Алекс Палу стартира от първа позиция и с плавния си стил на шофиране, успя да триумфира в Chevrolet Detroit Grand Prix. Това е едно от най-трудните трасета в сериите  Indycar по улиците на Детройт. Испанецът Палу (Ridgeline Lubricants Honda) на Chip Ganassi Racing запази лидерството по време на два късни рестарта и победи Уил Пауър (Verizon Team Penske Chevrolet) на финала с 1.1843 секунди.

Това беше шеста победа в кариерата за шампиона от сезон 2021 Палу и втората му в последните три състезания през този сезон. Той спечели и GMR Grand Prix на 13 май в пистовата версия на трасето Indianapolis Motor Speedway.

Феликс Розенквист (Arrow McLaren Chevrolet) завърши трети и това му е най-добър резултат за сезона. Той се пребори със съотборника си Александър Роси (DATA Arrow McLaren Chevrolet) по време на оспорван дуел в последните обиколки на временната улична писта с девет завоя и дължина 1,7 мили (2,74 км). Шесткратният шампион от сериите Скот Диксън (PNC Bank Chip Ganassi Racing Honda) завърши четвърти, като постави две коли CGR в първите четири. Роси завършва челната петица в No. 7 NTT DATA Arrow McLaren Chevrolet.

Палу поведе след падането на зеления флаг в състезанието от 100 обиколки под слънчево небе. Той увеличи предимството си до 9,1 секунди до обиколка 21, след като стартира с алтернативни гуми Firestone, чиято по-мека смес има по-добро сцепление, но по-малко издръжливост. Пауър стартира седми с твърдите гуми на Firestone и използва по-дългото им износване, за да намали преднината на Палу до 1,5 секунди до 29-та обиколка.

В този момент Chip Ganassi Racing избра да повика Палу в бокса за твърдите гуми, същите като на Пауър. Шест обиколки по-късно Пауър влезе в бокса за първи път, като избра задължителното си каране с алтернативните гуми на Firestone, които използват устойчив каучук от храста гуаяла. Така той предаде лидерството обратно на Палу.

След като Пауър се върна в състезанието след питстопа, Палу постепенно увеличи преднината си до четири секунди. Тази празлика се изпари в обиколка 43, когато Пато О’Уорд (Arrow McLaren Chevrolet) катастрофира в завой 9.

Палу задържа Пауър при рестарта в обиколка 49, но жълт флаг се появи веднага след зеления за  рестартирането, когато новобранецът Стинг Рей Роб навлезе дълбоко в зоната за сигурност в завой 3.

Последвалото рестартиране в обиколка 56 беше единственото, което притесни Палу през целия ден. Колата на Палу сякаш спря на изхода на завой 3, очевидно поради проблем, който го принуди да премине през аварийния режим на електрониката на волана. След това нормалното обслужване на електрониката на колата беше възстановено.

Действащият и двукратен шампион от серията Пауър се отдръпна с преднина от 2,8 секунди пред Палу две обиколки след това рестартиране. Но Палу обаче се концентрира, съсредоточи се и атакува в завой 3 на обиколка 65, за да си върне лидерството.

След като всички преминха през последните си спирания в бокса, Палу поведе с близо пет секунди, когато Ромен Грожан (DHL Honda) катастрофира в завой 4 на обиколка 82, задействайки още един жълт период. Палу задържа лидерството си при  това рестартиране в обиколка 87 и в другото в тур 91, след като Дейвид Малукас (HMD Trucking Honda) катастрофира по време на предишното рестартиране. Последния рестарт бе на обиколка 96 след като Сантино Феручи (Sexton Properties/AJ Foyt Racing Chevrolet) и колата на Роб излязоха в зоната за сигурност на завой 3, докато се бореха за позиция.

Имаше много здраво каране и контакт през последните пет обиколки, включително и на Диксън, който се удари в задната част на колата на Пауър при последното рестартиране. Имаше и енергични, агресивни размени на позиции от съотборниците на Arrow McLaren Розенквист и Роси. Палу оцеля сред хаоса и стигна до победата, водейки 74 от 100-те обиколки.

Следващото състезание от сериите е на Роуд Америка, на 18 юни в Елкхарт Лейк, Уисконсин.