IndyCar: Маклафлин побеждава в Мид Охайо

Скот Маклафлин от отбора Penske-Chevrolet водеше в 45 от 80-те обиколки в Мид Охайо и спечели победата в състезанието от сериите IndyCar. Маклафлин успя да удържи Алекс Палу и да постигне втората си победа за сезона. Съотборникът му Уил Пауър се окопити от завъртане в първата обиколка, за да спечели трето място.

Първият старт беше отложен, тъй като втората половина на решетката не бе минала на правата, а лидерите излизаха от завой 2. Състезанията от IndyCar в Мид Охайо започват на дългата „права“, която е от завой 2 до завой 4.

От първа позиция тръгна пилотът на Arrow McLaren SP-Chevrolet – Пато О’Уорд. Той направи силен старт пред Penske-Chevrolet на Скот Маклафлин. Феликс Розенквист веднага изпревари Колтън Херта от Andretti Autosport-Honda, за да стане трети и да притисне Маклафлин. Той го задържа, докато Скот Диксън и Симон Пажено бяха 5-и и 6-и.

Отпред О’Уорд не избяга от Маклафлин. Дистанцията бе само секунда до обиколка 8. Съотборникът му Розенквист вършеше добра работа на трето място на 0,8 секунди след Маклафлин и на 0,8 секунди пред Херта.

Розенквист обаче стана първият отпаднал. Шведът получи повреда и спря на следващата обиколка.

При рестарта в обиколка 11 шесткратния победител в Мид Охайо Диксън изпревари Херта, за да стане 3-и. Зад тях вреше и кипеше.

Отпред О’Уорд беше само на 0,77 сек пред Маклафлин, а Диксън само на 1,1 сек по-назад. Херта бе само на 0,9 сек зад пилота на Чип Ганаси. След 29 обиколки О’Уърд и Диксън влязоха в бокса, а Маклафлин и Маркус Ериксон и Уил Пауър останаха за следващия тур. Това обаче беше точно преди Рейсконтрола да обяви жълт флаг за цялото трасе, тъй като Къркууд, който току-що бе излязъл от бокса, спря на завой 9.

Големият облагодетелстван от това беше Палу, който направи няколко блестящи обиколки и скочи на второ място, зад Маклафлин и беше пред О’Уорд. Той от своя страна водеше на Херта, Диксън и рано спрелите в бокса Нюгардън и ВийКей. Друг пилот, който се възползва от късното спиране беше Пауър, който се беше изкачил до 18-то място, но после спечели още шест места.

При рестартирането на обиколка 36, Маклафлин, се измъкна от завой 2, което позволи на Палу да се приближи. Харви избяга на Далтън Келет от Foyt Racing.

Следващият рестарт на обиколка 40 помогна на Диксън да защитава петата позиция толкова здраво от Нюгардън през завой 4, че двамата не забелязаха, че ВиКей беше по-бърз в завой 5. Смелият пилот на ECR-Chevy караше от външната страна на Нюгардън и Диксън на завой 6, за да спечели 5-о място. Неговият щурм нямаше да спре дотук, тъй като О’Уард се бореше с повреда в двигателя – проблеми с подаването на гориво. О’Уард загуби позиция от Диксън и Нюгардън в 44-ата обиколка и от Маркус Ериксон в 45-ата. О’Уорд продължи да пада надолу в класирането.

До 50-та обиколка от 80, Маклафлин имаше една секунда преднина пред Палу. Херта избяга с 2 секунди по-назад с 4 секунди преднина от ВийКей, който бе дръпнал няколко секунди пред Диксън.

Нюгардън влезе в бокса в края на 52-ия тур, когато се отвори следващият прозорец. В отговор на неизбежния жълт флаг за Татяна Калдерон, която излезе от пистата на завой 4, останалите лидери също излязоха в бокса. Херта обаче остана. Състезанието му беше провалено, тъй като той загуби няколко места, защото имаше трафик, а боксовете бяха затворени. Питовете в бокса показаха, че Маклафлин излиза пред Палу, а също пред Пауър и Нюгардън, докато О’Уорд и Илот спряха с проблеми с двигателя.

При рестартирането Палу притисна Маклафлин и Пауър, изпревари ВийКей за 4-о място на завой 4. Съотборниците му Роси и Грожан се удариха на завой 2 и бе показан нов жълт период. Под този жълт период Херта спря и отпадна назад. След рестартирането той беше избутан на завой 2 от Грожан.

Рестартирането на обиколка 63 донесе грешка на Палу на завой 1. Той обаче задържа лесно Пауър до завой 2. Зад Пауър, ВиКей задържа Скот Диксън – който беше следван плътно от Ериксон и Нюгардън. След това се появи Кастроневес, който прехвърли Малукас и съотборника му Пажено, за да стане  8-и. 10 обиколки до края, първите трима бяха на една секунда разлика, а ВиКей на още 3 секунди.

Битката отпред беше в жестока. Палу изразходваше всичко, за да хване и изпревари Маклафлин. Той обаче имаше достатъчно скорост, за да го държи на разстояние. Сценарият бе точно както в битката му при откриването на сезона в Сейнт Питърсбърг. Тяхната битка им даде около три секунди преднина от Пауър, който сега се грижеше да запази гумите си читави до финала.

Маклафлин пресече линията с 0,5512 секунди пред Палу, за да постигне втората си победа в сериите. Така той увеличи победите на Penske в Мид Охайо на 12, една пред Ganassi.

Пауър осигури трето място от 21-во в стартовата решетка и от 27-мо в първата обиколка. Сега той е на 20 точки от лидера в шампионата Ериксон, който точно зад Диксън и пред Нюгардън. Ви Кей се задоволи с 4-о място, след като изпревари Диксън и Нюгардън.