февруари 1, 2023

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

IndyCar: Победа на Нюгардън на овала в Гейтуей

Джоузеф Нюгардън спечели прекъснатото от дъжд състезание Bommarito Automotive Group 500 на овала World Wide Technology Raceway. След като надмогна проблемите, създадени от забавянето заради метеорологичните условия, той се доближи до лидерството в шампионата на IndyCar. Надпреварата бе прекъсната с червен флаг за два часа и девет минути поради силен дъжд и светкавици.

Нюгардън, от Нешвил, Тенеси с PPG Team Penske Chevrolet, стигна до петата си победа за сезона. Той финишира на 0,4708 сек. пред новака Дейвид Малукас HMD Honda, който загуби малко след подновяването на състезанието. Все пак това е най-доброто му класиране в кариерата досега. Това беше и третата поредна победа на Нюгардън в този овал от 1,25 мили в Гейтуей.

Двукратният шампион на сериите Нюгардън се измъкна на три точки от съотборника си и лидер в серията Уил Пауър, само с две състезания преди края на шампионата. Пауър, който стартира от първа позиция за 67-и път в кариерата си, поведе с рекордните за състезанието 128 обиколки, но завърши шести със своя Verizon Team Penske Chevrolet.

Трети, след Нюгардън и Малукас финишира Скот Маклафлин с Odyssey Battery Team Penske Chevrolet. Въпреки че води при рестарта с 37 оставащи обиколки, той не можа да удържи позицията.

Пато О’Уорд завърши четвърти с Arrow McLaren SP Chevrolet. След него 5-и беше двукратният победител в Индианаполис 500 Такума Сато с Nurtec ODT Honda, който постигна най-добрия си резултат този сезон.

Шампионската надпревара остава напрегната. Седем пилоти все още имат математически шансове да спечелят титлата. Само с 58 точки, само четири повече от максимума, дадени в едно състезание, разделят лидера Пауър от седмия Power от седмия О’Уорд.

Следва Гран при на Портланд на 4 септември  на пистата Portland International Raceway. Сезонът завършва в Монтерей, на 11 септември на легендарната писта Лагуна Сека.

Официалната дистанция на това състезание беше 260 обиколки, но забавянето заради дъжда част от дистанцията 213 обиколки бяха на дневна светлина, а 47 обиколки за трофея бяха на осветление.

Когато състезанието беше подновено в 21:05 ч. местно време, условията на пистата се бяха променили значително. Дъждът беше почистил асфалта и имаше по-добро сцепление поради по-ниските температури след залез слънце.

Маклафлин дръпна, когато зеленият флаг се развя в обиколка 224. Но Нюгардън не губи време, пъхвайки веднага под скоростната кутия на Маклафлин отзад и се гмурна под съотборника си в завой 3 в обиколка 225. Така още в първата пълна обиколка след рестарта, той поеме лидерството до финала.

Маклафлин остана на около шест десети от секундата от своя съотборник през следващите 34 обиколки, но не можа да задържи позиция. Междувременно Малукас направи най-вълнуващото каране в кратката си кариера, за да напредне от пето до второ място на финала. Роденият в Чикаго Малукас стана 3-и, като изпревари О’Уорд в обиколка 245 и след това насочи поглед към Нюгардън и Маклафлин.

Въпреки че не застраши Нюгардън, Малукас изпревари Маклафлин за второ място в последната обиколка със смела атака отвън в завой 1. Той бе подпомогнат от допълнителното сцепление на по-ниските температури и чистата писта. Предишното най-добро постижение на Малукас беше 8-и миналия месец във второто състезание от двойната надпревара на овала на Айова Спидуей.