октомври 12, 2024

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Indycar: Скорост и стратегия носят първата победа на Лундгаард в Торонто

Кристиан Лундгаард спечели Honda Indy Toronto. Той комбинира високата скорост с успешна стратегия за първата си победа в кариерата в сериите Indycar.

21-годишният датчанин Лундгараард с Vivid Clear Rx Honda финишира първи с 11.7893 секунди пред лидера в шампионата Алекс Палу с Journie Rewards Honda. Колтън Херта с Gainbridge Honda завърши трети и постигна най-доброто си класиране за сезона.

Това беше първата победа за Rahal Letterman Lanigan Racing, откакто Такума Сато спечели Индианаполис 500 през август 2020 г. Последната победа на отбора на временна писта по улиците на града бе през юни 2017 г. Тогава Греъм Рейхъл помете конкуренцията в Детройт. Сега новата победа за тима дойде на трасето с 11 завоя, и дължина 1,786 мили около Ексибишън Плейс в Торонто.

Лундгаард стана първият датски пилот, спечелил състезание от Indycar  сериите. Освен това след финала му беше връчена електрическа самобръсначка, за да обръсне мустаците, които си пусна преди сезон. Той се зарече да ги запази, докато спечели първата си победа.

Шесткратният шампион от сериите Скот Диксън (PNC Bank Chip Ganassi Racing Honda) се класира на четвърто място. Той бе най-добре класиралият се от групата пилоти, които опитаха алтернативна стратегия през втората половина на състезанието. С нея те се опитаха да се противопоставят на скоростта на Лундгаард.

Така Honda окупира не само подиума, но и първите четири места на спонсорираното от компанията състезание в Торонто.

Двукратният шампион на сериите Джоузеф Нюгардън (Snap-on Team Penske Chevrolet) допълва първите пет.

Решаващият ход дойде в 61-ата обиколка от състезанието от общо 85 в най-големия град на Канада. Лундгаард и Палу се дуелираха рамо до рамо за второ място зад лидера Диксън. Те имаха различна горивна стратегия. Тогава Лундгаард завърши атаката над Палу в завой 3.

Диксън направи последния си питстоп в следващата обиколка, предавайки лидерството на Лундгаард. Датчанинът не губи време да изпъне краката си на педала на газта под слънчевото небе в Торонто. Той отвори преднина от 3.1503 секунди до обиколка 65.

Лундгаард продължи да трупа аванс през последните обиколки и стигна до финала първи, като водеше в 54 от 85-те обиколки. Така драмата в битката за последните позиции на подиума беше между Палу, Херта и действащия шампион от серията Уил Пауър.

Трима пилоти се състезаваха по сложната, неравна улична писта за 19 от последните 20 обиколки. Стремежът на Палу да остане втори беше особено впечатляващ. Той караше последните 39 обиколки със спукан конус на носа и предно крило, изкривено от контакт със стената в инцидент, включващ също Кайл Къркууд и Елио Кастроневес в обиколка 46.

Херта не можа да намери начин да преодолее Палу и „контузената“ му кола през заключителния период. Шансът на Пауър да завърши на подиума приключи, когато той беше принуден да влезе в бокса точно преди началото на последната обиколка, за да не остане без гориво, което бе свършило.

Шампионът от сериите за 2021 г. Палу, който започна с най-ниското за сезона 15-о място, удължи поредицата си от класирания в топ пет този сезон до девет поредни състезания. Серията започна в началото на април на Texas Motor Speedway. Испанецът увеличи преднината си в шампионата до 117 т. пред съотборника си в Chip Ganassi Racing Скот Диксън. Това е повече от две състезания.

Преди заключителния период, Скот Маклафлин, Диксън и Ринус ВийКей останаха с алтернативните гуми на Firestone по-дълго от всички други пилоти. Надяваха се да натрупат достатъчно разлика и да има жълти флагове, за да откраднат победа със стратегията.

Тези надежди обаче изчезнаха, тъй като състезанието премина чисто и под зелен флаг през последните 35 обиколки. Последният жълт период бе между обиколки 46-50. Тогава Къркууд удари Кастроневес отзад в завой 11 след рестартиране. Той получи наказание за стоп и старт. Лундгаард беше сред пилотите, които направиха последните си спирания в бокса по време на този жълт период. Това се оказа успешната стратегия.

Следващите стартове от сериите са  двата поредни старта на Айова Спидуей на 22 и 23 юли. Това са първите състезания на овал за серията, откакто Нюгардън спечели 107-ото Индианаполис 500 а 28 май на Индианаполис Мотор Спийдуей.