април 16, 2024

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Katsuta: Просто трябва да бъда търпелив

Пилотът на Toyota Gazoo Racing стартира в събота сутринта на второ място в генералното класиране, на 3,2 сек. зад Есапека Лапи от Hyundai Motorsport. Катсута успя да намали изоставането си до по-малко от секунда в първия тест за деня, но катастрофата настъпи на следващия етап, когато неговият GR Yaris Rally1 се заби в снежна преспа, докато той продължаваше да натиска.

30-годишният пилот призна, че трябва да продължи да работи върху това кога да натиска и кога да намали темпото, докато се стреми към първата си WRC победа.

“Просто трябва да се науча, този голям шанс, когато всичко работи добре и се чувствам добре, просто трябва да бъда търпелив и да не бързам”, обясни Катсута. “Това е дълъг уикенд и просто трябва да намеря мястото, където определено трябва да натисна и кога трябва да жертвам темпото.”

Катсута обаче признава, че не винаги е толкова лесно да се избере моментът, в който да се натисне бутонът и кога да се изключи захранването.

“Лесно е да се каже след това, че трябва да бъда търпелив, но това е много малко нещо. Ако си прекалено търпелив и започнеш да забавяш прекалено много, нямаш темпо, така че сега трябва да намеря сладкото място – това е важно за целия уикенд.”

Близкият приятел на От Танак в миналото се е намирал в сходни позиции с Катсута, претърпявайки собствена мъка по пътя към пробивната си победа, която в крайна сметка дойде през 2017 г. в 73-ия му старт. Настоящият пилот на Hyundai смята, че е правилният подход Катсута да продължи да натиска в събота сутринта.

“Вероятно все още му липсва малко търпение”, изрази мнение Танак, но продължи: “Все пак не бих казал, че не трябваше да натиска [в събота]. Определено трябваше да натиска, защото беше в директна битка с ЕП (Лапи) и двамата се движеха с много сходно темпо, така че бих казал, че определено беше правилно да продължи да натиска.

“За съжаление, той просто допусна грешка. Всички тези неща, те са опит и той ще ги използва в бъдеще. От това можеш само да станеш по-добър.”

Шефът на екипа на Toyota Gazoo Racing Яри-Мати Латвала съчувства на своя пилот, признавайки областите, върху които все още трябва да се работи с Катсута.

“Знаех, че темпото му е достатъчно, но мисля, че той просто се развълнува прекалено много от ситуацията, защото беше с 2 сек по-бърз [от Лапи] в първия етап.

“Това е, което трябва да научим с Така в тази ситуация – че когато караш без напрежение, е по-лесно, тъй като нямаш какво да губиш. Но когато трябва да защитаваш нещо, позицията, и трябва да караш с натиск, трябва да останеш спокоен и хладнокръвен. Това е една от най-големите силни страни на Кале [Рованпера]. Трябва да работим с Така, за да запазим и да се поучим от това, което се случи тук, за в бъдеще”.

“За съжаление, той просто допусна грешка. Всички тези неща, те са опит и той ще ги използва в бъдеще. От това можеш само да станеш по-добър.”

Независимо от резултата в събота, Кацута може да бъде сигурен, че подкрепата на екипа му остава непоколебима.

“Най-важното нещо е да не обвиняваме никого. Той трябва да атакува, караше добре, трябва да видим какво можем да научим от това”.