KTM навлиза в моделната година 2024 с набор от изцяло нови едноцилиндрови модели DUKE. Те имат повече мощност, подобрено управление и ясно разграничаване на отношението между работните обеми.
Накратко, изцяло новата гама DUKE предлага повече мотоциклети за парите на клиента. Възприемайки цялостно, безкомпромисно отношение, изцяло новите модели за 2024 г. представляват най-голямата промяна спрямо модела DUKE с капацитет под 500 кубика, след KTM 125 DUKE, показан през 2011 г. Резултатът е пълен редизайн, с нови двигатели, изцяло нова концепция на шасито и нов стил, който засилва типично агресивния дизайнерски език на KTM DUKE.
За 2024 г. има нов дизайн на рамката от 2 части. Съставен е от изцяло нова основна рамка от стоманена решетка с подрамка от лят под налягане алуминий. Това подобрява динамиката чрез увеличаване на устойчивостта на усукване. Също добавя подобрени пъргавина и обратна връзка от шасито, с нови тройни скоби и преработени настройки. Така се подобряват характеристиките на управление и се дава на водачите по-голям контрол и стабилност.
Рамката сега също е съчетана с изцяло ново извито леко люлеещо се рамо. То е около преместения заден амортисьор. Монтирано е извън центъра, за да позволи по-голям дизайн на въздушна кутия. Същевременно намалява общата височина на седалката. Намалената височина на седалката е целенасочено проектирана в новия дизайн на DUKE, за да позволи по-голяма достъпност, без компромис със стабилността или управлението.
Изцяло ново поколение леки, компактни едноцилиндрови двигатели осигуряват сериозен удар. Наречена LC4c, гамата от двигатели се състои от по-малък 125-кубиков, 250 куб. см двигател за отделни пазари и по-голям 399 куб. см агрегат. Той е за KTM 390 DUKE. Въз основа на опита, натрупан с предишното поколение, тези силови агрегати са напълно преработени. Те са с нови оптимизирани цилиндрови глави и скоростни кутии. Отговарят на стандартите за съвместимост EURO 5.2.
Гамата 2024 KTM DUKE също поставя еталон за технологичен напредък в реалния свят в сегмента нейкид с малък обем. Всички модели в гамата разполагат с най-новата версия на избираема Supermoto ABS, 5-инчови арматурни табла и свързаност със смартфон като стандарт, с възможност за монтиране на опционален Quickshifter+.
Гамата на DUKE, освен нов метален резервоар за гориво и висококачествени повърхностни покрития, за 2024 г. DUKE възприеха собствената си идентичност с визуални разлики в гамата.
KTM 390 Duke
Визуално, KTM 390 DUKE за 2024 г. с право е лидер на групата с ключови разлики от останалата част от едноцилиндровата гама. Цветовете на DUKE – Signature Electronic Orange и Atlantic Blue доминират визуалното въздействие, с по-дълги спойлери на резервоара с изпъкнали въздухозаборници, по-големи капаци на радиатора и външни LED светлини за позициониране, допълващи пакета.
За мощността се грижи изцяло нов лек 399-кубиков едноцилиндров двигател LC4c. Той не само е по-лек и по-мощен от предишното поколение, но също така носи EURO 5+ съвместимост.
KTM 390 DUKE има 43 мм предна вилка WP APEX Open Cartridge с 5 възможности за настройка на отскок и компресия. Задният амортисьор с разделено бутало е с регулируем отскок и предварително натоварване. Това означава, че управлението може да бъде персонализирано така, че да отговаря идеално на нуждите на водача.
Когато се седне на новата седалка и ще се забележи изцяло нов 5-инчов TFT дисплей с избираеми режими на каране. Настройката по подразбиране е с режимите STREET и RAIN. Както подсказва името, може да се избира при неблагоприятни метеорологични условия за по-малко агресивна реакция на газта и Cornering MTC като стандартно оборудване.
Екранът TRACK е наличен за KTM 390 DUKE за първи път. Тази стандартна функция отключва свят на бързина и скорост. Тя има увеличен дисплей за обороти, лаунчконтрол, за перфектен старт и дори таймер за обиколка. Ненужната информация се свежда до минимум.
KTM 250 Duke
KTM 250 DUKE за 2024 г. хвърля тънка и компактна сянка, благодарение на по-малките спойлери на резервоара в сравнение с 390 DUKE. Те са подравнени с боядисани рамки на фаровете и по-ниска височина на седалката. Нов 5-инчов LCD дисплей, LED фарове и изцяло нови цветови опции Electronic Orange и Ceramic White го отличават от останалата гама.
2024 KTM 250 DUKE също се отличава с подобрено съотношение мощност-тегло в сравнение с предишното поколение, с нов дизайн на единична горна гърбица (SOHC), който е по-лек и по-прост с по-малко компоненти, ride-by-wire и много дисков съединител.
За окачването се грижи нерегулируема 43 мм WP APEX Open Cartridge голяма бутална вилка със 150 мм ход. Отзад е амортисьор WP APEX Emulsion с възможност за регулиране на предварителното натоварване отзад.
KTM 125 Duke
Въпреки че може да стои на началното ниво на нейкид гамата на KTM, 125 DUKE доминира в сегмента на двигателите с малък обем. Мощен 125-кубиков двигател, изключителна електроника и WP APEX окачване издигат KTM 125 DUKE до нови висоти.
Визуално, 125 DUKE се отличава от останалата част от гамата на DUKE с малък обем, с изцяло нови цветови опции Electronic Orange и Atlantic Blue, боядисана рамка на фаровете с ултра-ярки LED фарове и компактни спойлери на резервоара.
Електронно, 125 DUKE за 2024 г. споделя своя 5-инчов TFT дисплей с 390 DUKE, с избрана опция за TRACK екран и Cornering ABS като стандарт. Усъвършенствана система ride-by-wire и автоматично нулиране на мигачите допълват пакета.
Най-малкият DUKE също така разполага с 43 мм WP APEX Open Cartridge нерегулируема предна вилка със 150 мм ход отпред. Отзад е WP APEX отделен бутален амортисьор с регулируемо предварително натоварване.
ДРУГИ
Първи поглед: Stark Varg EX – уличен ендуро модел
Първи поглед: AXP Racing Xtrem за Stark Varg
Първи поглед: 2025 KTM 350 XC-F Factory Edition Johnny G Replica
МОТО СПОРТ
Екипът на MRT RACING BETA подрежда Бен Уотсън и Том Кох за новия сезон
Triumph Racing и Боби Хюит се разделят по взаимно съгласие преди началото на сезона 2025 г.
Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing набира сили преди SMX 2025
RED BULL KTM FACTORY RACING се впуска в сезона на световния шампионат 2025 SMX
Готов е календарът на 2025, актуализира се с връщането на Португалия и Великобритания
АВТО СПОРТ
MotoGP обяви изненадващо ново състезание
Нова точкова система за 2025 в WRC
Iron Dames включва изцяло женски екипаж в Световния рали шампионат догодина
Екипът на Monster Energy Honda 2025 Рали Дакар е потвърден
Тото Волф ще подкрепя Хамилтън и във Ферари