Kymco направи три премиери на новите си модели F9, DT X360 и KRV виртуално, в Тайпе. Като един от най-големите и авторитетни производители в света, компанията последва инициативата на други грандове в бранша, за да покаже новите си модели онлайн. Глобалната презентация бе в Тайпе под надслов “Time to Excite” или „Време за вълнение“.
Съвсем точно е определението, свързано вълнението. Новите модели на Kymco за следващата година наистина предизвикват вълнение с иновационните технологии, съчетани с футуристичен дизайн.
Kymco показа два електрически байка в две поредни години на EICMA. Първият беше състезателен суперспорт SuperNEX през 2018 г. и после, през 2019 г. електрически стрийтбайк – RevoNEX. За 2021г. Kymco се гмурка в дълбините на електрическите скутери с модела си Kymco F9, за да отговори на електрическата градска мода. Другата премиера на Kymco бе също градска машина – KRV.
Истинската сензация обаче е DT X360 – първият в света „Adventure Crossover“ или иначе казано – първият офроуд скутер. Тук има малък конфликт с модела X-ADV на Honda, който пусна второто си издание за 2021 г. За него вече писахме. Но X-ADV се води SUV, докато DT X360 си е чист скутер с висока проходимост.
Както споменахме, електрическият F9 е логично продължение на високоволтовата инвазия на Kymco.
У нас електрическите машини тепърва прохождат, но в големите градове по целия свят се харчат здраво. Особено скутерите. F9 е малко по-различен от типичните си събратя. Дори само да вземем факта, че електрическите двигатели почти веднага след стартиране получават максимален въртящ момент, за разлика от тези на конвенционалните, си заслужава. Да не говорим, че са тихи, чисти, практични… Е, трябва им контакт за зареждане, но…
F9 има ускорение от 0 до 50 км/ч само за 3 секунди, а максималната скорост, която може да развие е 110 км/ч. това се постига с мощност от 9,4 кВт и въртящ момент от 30 Нм. F9 е с батерия 96V 40Ah, която издържа 120 км. Това е съвсем достатъчно за два дена усилено градско каране.
Kymco направи двата споменати по-горе електрически байкове с 6-степенни механични скоростни кутии. И F9 не прилича на тролей. Той е с първата двустепенна автоматична скоростна кутия, специално разработена за електрически скутери. По този начин се подобряват ефективността на двигателя както и мощността му.
Другата „далавера“ електроскутера е малкото му тегло. Той тежи само 107 кг, като от тях 10% или 17 кг е батерията. Тя е интегрирана по уникален начин в шасито. Инженерите на Kymco на направили по уникален начин дизайна на шасито. Така то интегрира самата батерия като част от структурата на рамката. А, ето откъде идват скромните 107 кг. Горе-долу колкото един конвенционален 50-кубиков скутер. На всичко отгоре е внедрен методът на зареждане „Fast Charge“, успяващ да зареди до 100% батерията само за два часа.
Комбинирайки футуристичният дизайн на шасито с 14 инча ширина на гумата, F9 предлага високо сцепление на завоите, поддържайки високо ниво на стабилност – характерна черта на Kymco като цяло.
Характеристики
Модел | Kymco F9 |
Вид скутер | Електрически |
Максимална мощност | 9,4 кВт |
Максимален въртящ момент | 30 Нм |
Тип на батерията | Литиево-йонна |
Капацитет на батерията | 96V/40Ah (fixed battery) |
Тегло на батерията | 17 кг |
Общо тегло | 107 кг |
Дължина Х Ширина Х Височина (мм) | 1831 х 714 х 1085 |
Височина на седалката (мм) | 790 |
Междуосие (мм) | 1236 |
Предна гума размер | 110/80-14 |
Задна гума размер | 140/70-14 |
Офроудърът макси скутер DT X360 може да се кара в крада, по магистралата и по планината.
Това от Kymco наричат първият Adventure Scooter. Той е мощен, стабилен, върши страхотна работа, защото освен на асфалт, се държи отлично на черни, каменисти и прашни пътища. Вече си мислите как би паснал и по нашите градски и междуградски, уж асфалтови, надупчени като сирене Ементал пътища.
DT X360 е вече с конвенционален бензинов едноцилиндров, 4-тактов, двигател с водно охлаждане и обем от 320,6 куб. см. Скутерът DT X360 осигурява 21,2 кВт мощност, което го прави за споменатите градски, пътни и офроуд условия. Освен това е стабилен и заради гумите си, а и заради широкото като на кросарка кормило. С това скутерът печели предимство на терен с неравна настилка.
Други благинки за пътешественика DT X360 са добилата популярност keyless система е интегрирана в макси скутера. Естествено, накъде без тракшонконтрол. Този контрол на сцеплението дава допълнително спокойствие на водача.
LED дисплеят на контролното табло прави възможно да се чете свободно дори и в най-слънчевите часове от деня. От друга страна, багажното отделение на макси скутера също не е за подценяване, тъй като има възможност да побере до две каски.
Характеристики
Двигател | Едноцилиндров, 4-тактов |
Кубатура | 320,6 см3 |
Охлаждаща система | Водно охлаждане |
Горивна система | Инжекцион |
Максимална мощност | 21,2 кВт / 7250 об/мин |
Максимален въртящ момент | 30 Нм / 5750 об/мин |
Общо тегло | 194 кг |
Дължина Х Ширина Х Височина (мм) | 2165 х 780 х 1290 |
Височина на седалката (мм) | 800 |
Междуосие (мм) | 1545 |
Вместимост на резервоара | 12,5 л |
Предна гума размер | 120/ 80-14 |
Задна гума размер | 150/ 70-13 |
Класиката KRV – само за града
За разлика от електрическият F9 и офродърът пътешественик DT X360, другата премиера e добре познатият ни гражданин. Моделът се е „свил“ в големия градски трафик и без много шум показва уникални качества за 2021 г.
Затова президентът на Kymco – Ален Ко при представянето обяви, машината е страхотен избор за тези които са свикнали да се движат на две колела из града.
В KRV е монтиран новоразработения 175-кубиков двигател с 4 клапана и течно охлаждане. Той осигурява силно и плавно подаване на мощност 12,3 кВт при 7500 об/мин. и въртящ момент от 15,68 Нм при 6000 об/мин. Така KRV предлага спортно каране, невиждано в компактните скутери.
Освен това KRV разполага с независимо люлеещо се рамо, получено от мотоциклетната архитектура на флагманския модел AK 550 на Kymco.
Седалката на скутера е с височина 795 мм и е проектирана по начин, удобен така както за самостоятелен водач, така и за водач и пътник. Под нея се събират две каски. Спирачната система е с добре познатата ABS, а допълнително има и тракшънконтрол. Kymco отново залага на LED светлини, които дават страхотна осветеност, както и на keyless системата, вече характерна за немалка част от скутерите.
Характеристики
Тип двигател | Едноцилиндров, 4-тактов |
Охладителна система | Водно охлаждане |
Система на горивото | Инжекцион |
Кубатура | 175,1 см3 |
Максимална мощност | 12,3 кВт / 7500 об/мин. |
Максимален въртящ момент | 15,68 Нм / 6000 об/мин. |
Общо тегло | 133,5 кг |
Дължина Х Ширина Х Височина | 1960 х 755 х 1115 |
Междуосие | 1400 |
Вместимост на резервоара | 7.2 л |
Предна гума размер | 110/ 70-13 |
Задна гума размер | 130/ 70-13 |
ДРУГИ
Световните шампиони от KTM Pro Racing обявиха отбора си за 2025 г. в EnduroGP
Историческата офроуд марка OSSA се завръща през 2025 с електрически ендуро велосипед?
Първи поглед: AXP Racing Xtrem за Stark Varg
МОТО СПОРТ
Гараж Мото и WP Pro обявяват програма за подкрепа за трима млади български пилоти през 2025
Коуди Уеб се сбогува с Шерко
Мотокрос календар 2025 на БФМ
КТМ има 3 милиарда евро дългове?
2025 KTM EUROPE ADVENTURE RALLY ще вилнее в Румъния
АВТО СПОРТ
Серхио Перес напуска Ред Бул след края на сезона във Формула 1
DEFENDER: Официален автомобилен партньор на Дакар от 2025 Г. и участник от 2026
Проблемите на Люис Хамилтън в Мерцедес не притесняват ръководителите на бъдещия му отбор Ферари
Верстапен заяви, че е „загубил всякакво уважение“ към Ръсел след изслушването на стюардите в Катар заради инцидента в квалификацията
Статистика след старта за Гран При на Катар във Формула 1