юни 23, 2024

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

KYMCO AK 550 Premium или как се печелят сърца

Win ​​My Heart! Или преведено – „спечели сърцето ми“. Това е мотото, с което се роди един от най-успешните модели на  KYMCO – максискутерът AK 550. Той направи революция в гамата на тайванската марка. Сега той пристигна и у нас с последната версия на модела – KYMCO AK 550 Premium.

Представянето на машината от Motopoint за широката публика ще бъде на Moto Expo 2023. Но преди това още ще е наличен в шоурума. Премиерата съвпада с тези на AK 550 Premium в цяла Азия и в други страни на Европа – през март и април. Всъщност, моделът бе представен пред света на изложението EICMA 2022 в Милано.

Когато говорим за премиери, то би трябвало да надникнем в историята. През март 2016 г. KYMCO обяви концептуалния K50 на изложението за мотоциклети в Токио. През юни 2016 г. производствената версия на концептуалния K50 бе наречена „AK 550“. Използвано бе съкращението „Anniversario KYMCO“, което на италиански означава „годишнина на KYMCO“, защото тогава бе 50-ия юбилей. През октомври 2016 г. официално бе показан AK 550 на изложението INTERMOT Cologne в Германия. И от тогава AK 550 носи  духа на марката KYMCO „Win ​​My Heart“.

В Германия появата на скутера бе сензация, тъй като бе първият с половинлитрова кубатура на марката. Месец по-късно, на изложението в Милано фурорът бе още по-впечатляващ. Защото моделът беше един от най-технологичните сред скутерите изобщо. И така AK 550 пое по своя бляскав път, за да стигне до новия AK 550 Premium.

Той, новият, не прави изключение в технологичното си оборудване. За първи път при новия AK 550 Premium се появява иновативно многопозиционно електрическо предно стъкло. Инженерите и конструкторите са поработили доста върху външния вид на AK 550 Premium, за да се постигне по-добър аеродинамичен коефициент. В комбинация с новото електрически регулируемо стъкло, се намалява драстично аеродинамичното съпротивление. Така хем водачът има по-добра защита, хем значително се намалява шумът при високи скорости и естествено – пада разходът на гориво.

Скутерът вече е с подобрен дневен фар като конфигурация и функции. Има и един бутон за захранване вместо контролния бутон, който се намира при стандартния AK 550.

Вдъхновена от клавишите на пиано, новата централна конзола на AK 550 разполага с функционални опции, които са лесни за работа с ръкавици и са интуитивни. Тези по-големи бутони позволяват на мотоциклетистите да контролират операции, като капачката на резервоара за гориво, достъпът до мястото за съхранение на седалките, настройките на дисплея на таблото и заключванията на кормилото. Всички тези функции са невероятни улеснения при езда.

Освен това AK 550 Premium разполага със система за контрол на сцеплението (тракшънконтрол), която предотвратява буксуване на колела по мокри пътища и неравни повърхности. Други нови функции включват електронен дросел, круиз контрол и два режима на каране: Rain и Power.

В допълнение, новият AK 550 Premium е оборудван с антиблокираща интелигентна спирачна система (AIBS или Advanced Intelligent Braking System). AIBS е версията на KYMCO на ABS в завой.

Както знаем, ABS-ът помага на водача да спира по-ефективно при аварийни ситуации, като предотвратява блокирането на колелата по време на рязко спиране. Това позволява на гумите да поддържат сцепление, за да се избегне поднасяне. AIBS издига това на друго ниво, като включва сензор за ъгъл на накланяне за постоянно регулиране на спирачната сила, прилагана върху всяко колело по време на завиване, когато сцеплението вече е на предела си.

Както стана дума, AK 550 Premium е първият в света скутер с Cornering ABS. Това важи и за инерционното измервателно устройство IMU (Inertia Measurement Unit), което си сътрудничи със сложната спирачна система AIBS и естествено Cornering ABS.

Вътре в скутера има акселерометри и жироскопи, които записват всички сили, упражнявани върху скутера (накланяне, ускорения, спирачки и т.н.) в 6 оси. Всички данни преминават през процесор. Той след това дава съответните команди на системите за сигурност и регулира мощността при управление. Технологията идва от мотоциклетите с висока производителност. Така се постига резултатът от изключителната безопасност на Kymco AK 550 Premium.

Двигателят на AK 550 Premium  отдавна си е спечелил славата на високотехнологичен, производителен и икономичен, при това отговарящ на стандарта Euro5. Двигателят е двуцилиндров редови, DOHC с 8 клапана, с обем 550,4 куб. см. Диаметърът и ходът на буталото е 69 х 73,6 мм. Мощността му е 51 к.с. при 7500 об/мин и въртящ момент от 52 Нм при 6000 об/мин. С този двигател скутерът може да развие без проблем до 190 км/ч., което го прави подходящ не само за града, но и за дълъг път. Задвижването е с нов тип ремък, който е по-издръжлив, намалява разхода на гориво и шума.

Освен споменатите по-горе електронни системи и електрически регулируемото предно стъкло, AK 550 Premium е с 3-то поколение Keyless система, отопляеми дръжки, електронно заключване на кормилото. Естествено не може да мине и без последното поколение на най-модерната мултимедийна система Noodoe – специалитет изключително на марката. Трябва да отбележим, че това бе първият скутер на KYMCO, който бе оборудван с Noodoe.

Kymco AK 550 Premium има най-ниския център на тежестта в своя клас. Той има 50/50 разпределение на теглото на машината отпред и отзад, като така е постигнат перфектен баланс. Това стратегическо разположение и ниския център на тежестта осигурява максимална маневреност.

Рамата е алуминиева. Размерите (дължина, широчина, височина) са съответно 2220 х 795 х 1450 мм. Междуосието е 1580 мм, а сухата маса – 223 кг. Височината на седалката е 785 мм.

Предното окачване е с обърната хидравлична, телескопична  вилка 37 мм и ход 110 мм. Отзад окачването е с два хидравлични регулируеми амортисьора. Към това трябва да добавим спирачната система. Тя е двойна дискова спирачна Brembo AIBS, като не само поддържа скутера пъргав и стабилен в завои, но осигурява изключителна спирачна сила, когато е необходимо. Отпред има два диска 270 мм с четирибутални апарати Brembo AiBS+TCS . Отзад е един диск 260 мм AiBS+TCS.