

Mercedes дава на заден ход по отношение на електрическата мобилност: първоначално производителят си беше поставил за цел до 2025 г. половината от автомобилите, които продава, да бъдат изцяло или частично електрически (т.е. Рlug-in хибриди). В момента обаче делът на този тип МПС в продажбите е само десет процента. Намаляващият интерес към електромобилите сега принуждава шефа на Mercedes Ола Келениус да смени курса. И според информация на „Ханделсблат“ най-сериозната стъпка в тази посока, която смята да предприеме, е да спре разработката на новата платформа за големи електромобили – т.е. за E- и S-класата. На запитване от AFP от Mercedes заявяват, че „пазарните условия и желанията на нашите клиенти“ определяли „темпото на трансформацията“.
Новата платформа „MB.EA-Large“ трябваше да бъде готова през 2028 г., за да могат новото поколение на S- и E-класата да я използват. Става въпрос за широкомащабна инвестиция за десетки милиарди, която би довела преди всичко до намаляване на общото тегло – защото MB.EA-Large щеше да позволи инсталацията на плоски батерии под пода, които имат нужда от по-малко място и се характеризират с по-ниско тегло. В същото време по-старите платформи щяха да бъдат изпратени в пенсия. Според първоначалния план трябваше да има три платформи за електромобили. А според новите решения сега планът е актуалната платформа за електромобили EVA2, на която са базирани EQS и EQE, да бъде усъвършенствана.

На годишното общо събрание на компанията миналата седмица Келениус разкри новата стратегия пред акционерите на Mercedes. „През следващите години ще има и двете: изцяло електрически автомобили и ултрамодерни двигатели с вътрешно горене с електрификация“, каза Келениус на конференцията. Така вместо в гамата да има само три платформи, вероятно ще продължат да се използват и някои архитектури на двигатели с вътрешно горене. Конвенционалната A-класа, базирана на платформата MFA2, ще се произвежда до 2026 г. – първоначално беше планирано моделът да бъде спрян още през тази година. Според съобщения в медиите, други модели с двигатели на вътрешно горене като GLC, E-класа и GLS щели да бъдат запазени в рамките на максимум десет години, а техниката им щяла да бъде модернизирана посредством фейслифтове.
От Mercedes първоначално отказаха коментар на последната публикация. Но изпълнителният директор Келениус потвърди още през февруари 2024 г., че в компанията имали притеснения поради намаляващото търсене на електромобили. Тогава високопоставеният мениджърът обяви, че клиентите щели да могат да купуват Mercedes-и на двигател с вътрешно горене дори след 2030 г. Други гиганти от германската автомобилна индустрия като Bosch и Mahle също наскоро излязоха с изявления, че трансформацията към електрическата мобилност нямало да стане толкова бързо, колкото се предполагаше първоначално. Поради това компаниите призовават забраната на ЕС върху двигателите с вътрешно горене от 2035 г. да бъде оттеглена. Наскоро производителят на масови модели Ford също обяви, че щял да запази двигателите с вътрешно горене по-дълго от планираното.
ДРУГИ
Peugeot Sport и Capgemini разширяват партньорството си за иновации и устойчивост
GASGAS ДОБАВЯ ЩИПКА ВЪЛНЕНИЕ ВЪВ FACTORY EDITION МОТОЦИКЛЕТИТЕ ЗА 2025 С ИЗЦЯЛО НОВ ВЪНШЕН ВИД!
Аугусто Фернандес става тестпилот на Ямаха
МОТО СПОРТ
Тим Гайсер триумфира с шампионска титла и доминиращо представяне в Монтеварчи
Валин, Февр, Жонас, Гарсия и Канън в дискусия за бъдещето на френския елит
Теодор Кабакчиев завърши втори на Basella Race в Испания
Енергично каране донесе на Чейс Секстън от RED BULL KTM подиум в Детройт
Гайзер и шест титли
АВТО СПОРТ
Елфин Еванс поведе след първия специален етап в рали Швеция
Шестима пилоти получават уникален шанс през новия сезон
Никола Цолов с две класирания в топ 5 на „Херес“
Ще има и 12-и отбор във Формула 1
Маршрутът за дебюта на Канарските острови в WRC е готов