Днес екипът на Monster Energy Yamaha MotoGP представи виртуално екипа си за новия сезон 2021 в MotoGP. Така тимът започна официално кампанията си през 2021 г. Темата #InItToWinIt на събитието отразява мисленето на екипа от двама млади състезатели – Маверик Винялес и Фабио Куартараро.
Тази година се отбелязва 60-ата годишнина на Yamaha от първото участие в Гран При. Екипът на Monster Energy Yamaha MotoGP се готви да започне световния шампионат, като през новия сезон тимът ще има нов състав. Екипът намери иновативен начин да отвори вратите си за феновете и медиите. Използвайки най-новите технологии, те изнесоха представяне във виртуална реалност, за да покажат своите млади пилоти Винялес и Куартараро. Показаха и мотоциклета на Monster Energy Yamaha MotoGP YZR-M1 за 2021 г. Представени бяха и близките отношения на екипа със спонсора на заглавието Monster Energy Company.
Винялес се присъедини към заводския тим на Yamaha през 2017 г. и веднага взе две победи.
През тази година стана 3-и в класирането при пилотите. Въпреки че следващият сезон се оказа тежък, испанецът запази високата си мотивация и спечели състезанието на Филип Айлънд. Той завърши 2018 г. на 4-о място, само на пет точки зад съотборника си Роси, който бе на трета позиция. През 2019 г. Винялес спечели още две победи в Гран При, една в Асен и една в Сепанг. Стана още веднъж трети в края на сезона. 2020 г. беше друга предизвикателна година. Въпреки че испанецът се бореше за шампионската титла две състезания преди края, той в крайна сметка завърши на шесто място.
Куартараро е новото попълнение в заводския тим на Yamaha.
Той обаче има сериозна слава сред феновете на MotoGP, благодарение на успешните си години като част от екипа на Petronas Yamaha Sepang. В дебютната си 2019 г. в MotoGP той взе общо седем подиума (пет втори места и две трети места), за да завърши първия си сезон с машината YZR-M1 на пето място. Спечели титлата „Новак на годината“. Младият французин стартира 2020 г. с гръм и трясък, като взе първата си победа във висшия клас в първия старт в Херес и повтори доминиращото си представяне отново на следващата седмица на същата писта. Третата му победа дойде в Каталуния, но не успя да сложи своя отпечатък в края на сезона. Той завърши осми в общото класиране за 2020 г.
Цветовата схема на мотоциклета Monster Energy Yamaha MotoGP остава същата за 2021 г., като YZR-M1 на екипа, питбоксът и кожените овъроли на ездачите са с „Monster Energy black“ до „Yamaha Factory Racing blue“ градиенти. Перфектната комбинация между естетиката на Yamaha и незабавно разпознаваемата марка на ноктите на Monster Energy е представена и в логото на екипа на Monster Energy Yamaha MotoGP и в дрехите на тима.
Yamaha има дългосрочно глобално партньорство със спонсора си Monster Energy Company.
То се гради въз основа на взаимната им страст към състезанията. Многогодишно споразумение за основен спонсор на тима с екипа на Yamaha Factory Racing MotoGP е подписано през лятото на 2018 г. Това е естествено, тъй като Monster Energy Company спонсорира множество отбори на Yamaha (сред тях екипът на Yamaha Factory Racing MotoGP от 2013 г.) и състезатели, включително Винялес и Куартараро, в различни състезателни класове.
Екипът обяви, че мотоциклетът ще продължи да съдържа слоганите на Thai Yamaha Motor Co., Ltd. и Yamaha Motor Philippines, Inc., като се започне от официалния тест в Катар, проведен на 6-7 март и 10-12 март 2021 г.
Новият тестов пилот на Yamaha Factory Racing MotoGP е Кал Кръчлоу. Той ще се присъедини към Винялес и Куартараро на пистата Лосаил в Катар. След седемгодишно прекъсване, изключително опитният британец, ще се върне към машината YZR-M1 на 5 март 2021 г. в шейкдаун теста.
Заедно с представянето стана ясно, Yamaha Motor Co., Ltd. са подписали договор с притежателя на търговските права и промоутър на сериите Dorna Sports S.L.
Така те ще продължат участието си в MotoGPна ФИМ за още пет години – от 2022 до 2026 г. Новината бе официално потвърдена от директора на Monster Energy Yamaha MotoGP и управляващ директор на Yamaha Motor Racing Лин Джарвис по време на днешното изявление за медиите.
Yamaha стартира своите състезателни активности в Гран при през 1961 г. Затова този сезон японският производител празнува 60 години на пистата. По време на участието си в MotoGP, Yamaha е постигнала общо 511 победи в Гран При, 38 титли при пилотите, 37 при производители и пет тройни корони.
№20 Фабио Куартараро (Франция)
Роден в Ница на 20 април 1999 г., тежи 66 кг, висок 177 см. Първа GP – Катар 2015. Стартове 100 – 33 в MotoGP, 36 в Moto2, 31 в Moto3. Победи 4 – 3 в MotoGP, 1 в Moto2, първа 2018 Каталуня, Moto2. Подиуми 14 – 10 в MotoGP, 2 в Moto2, 2 в Moto3, първи 2015 Америкас, Moto3 . Първи позиции 13 – 10 в MotoGP, 1 в Moto2, 2 в Moto3, първа 2015 Испания, Moto3. Най-бързи обиколки 5 – 4 в MotoGP, 1 в Moto2, първа 2018 Каталуня, Moto2 .
Фабио Куартараро: „Развълнуван съм да започна новия сезон, особено защото съм в нов отбор. През цялата си кариера винаги съм преминавал от отбор в отбор. Това ми харесва. Вълнуващо е да работя с нови хора и да се уча на нови неща. Очаквам с нетърпение теста за Катар и искам той да може да дойде много бързо! Най-накрая ще пробвам за първи път моят мотоциклет Monster Energy Yamaha YZR-M1. Видях доста версии на фотошоп на моя номер на фабричния мотоциклет Yamaha в социалните медии€ Но колкото и добре да са направени, нищо не се сравнява с чувството, което имах, когато видях истинската машина за първи път. Нямам търпение да започна да карам!“
№25 Маверик Винялес (Испания)
Роден във Фигуерес на 12 януари 1995 г., тежи 64 кг, висок 171 см. Първа GP – Катар 2012 г. Стартове 175 – 105 в MotoGP, 18 в Moto2, 35 в Moto3, 17 в 125 сс. Победи 24 – 8 в MotoGP, 4 в Moto2, 8 в Moto3, 4 в 125 сс, първа 2011 във Франция, 125 сс. Подиуми 66 – 26 в MotoGP, 9 в Moto2, 22 в Moto3, 9 в 125 сс, първи 2011 във Франция, 125 сс. Първи позиции 23 – 12 в MotoGP, 1 в Moto2, 7 в Moto3, 3 в 125 сс, първа 2011 Германия, 125 сс. Най-бързи обиколки 21 – 9 в MotoGP, 5 в Moto2, 3 в 125 сс, 4 в Moto3, първа 2011 в Холандия, 125 сс. Титли – 1 в Moto3 за 2013 г.
Маверик Винялес: „Миналата година беше луда за всички нас. Оставихме това след себе си и ще се съсредоточим върху това, което предстои. С отменените два теста в Сепанг ще трябва да изчакам още малко, за да карам отново М1. Зимната почивка беше доста дълга. Така че се чувствам нетърпелив да отида пистата и да започна работа. След като се насладихме на малко време за почивка между двата сезона, всички сме развълнувани да започнем работа отново. Нямам много възможности за тестване – само в Катар. Така че, веднага ще трябва да участваме в нашата A-игра.“
ДРУГИ
Гараж Мото и WP Pro обявяват програма за подкрепа за трима млади български пилоти през 2025
Коуди Уеб се сбогува с Шерко
КТМ има 3 милиарда евро дългове?
МОТО СПОРТ
Гараж Мото и WP Pro обявяват програма за подкрепа за трима млади български пилоти през 2025
Коуди Уеб се сбогува с Шерко
Мотокрос календар 2025 на БФМ
КТМ има 3 милиарда евро дългове?
2025 KTM EUROPE ADVENTURE RALLY ще вилнее в Румъния
АВТО СПОРТ
Екълстоун продава колекцията си от коли от Формула 1
Серхио Перес напуска Ред Бул след края на сезона във Формула 1
DEFENDER: Официален автомобилен партньор на Дакар от 2025 Г. и участник от 2026
Проблемите на Люис Хамилтън в Мерцедес не притесняват ръководителите на бъдещия му отбор Ферари
Верстапен заяви, че е „загубил всякакво уважение“ към Ръсел след изслушването на стюардите в Катар заради инцидента в квалификацията