декември 2, 2022

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Moto 2: Арболино печели в пороя над Чанг

Пороен дъжд предизвика голяма драма в Гран при на Тайланд. Тони Арболино беше този, който беше класиран като победител в съкратеното състезание от  Moto2. Пилотът на Elf Marc VDS Racing тъкмо беше изпреварил Филип Салач (Gresini Racing Moto2) и пое лидерството в края на обиколка 8 около на пистата Чанг, когато състезанието беше спряни с червен флаг.

След два опита за рестартиране, рейсдиректорите решиха да се присъдят половината точки. Въпреки това Арболино, Салач и Арон Канет (Flexbox HP40) могат да се смятат за финиширали на подиума на GP на Тайланд. Ай Огура (Idemitsu Honda Team Asia) спечели половин точка от лидера в Световния шампионат Аугусто Фернандес (Red Bull KTM Ajo), когато бяха класирани на 6-о и 7-о място в крайните резултати.

Проливен дъжд само минути преди планираното за старт време за старт доведе до обявяването на състезанието за мокро. Екипите смениха сликовете с мокри гуми на стартовата решетка, а планираната дистанция беше съкратена от 22 на 16 обиколки.

Условията бяха изключително трудни, когато светлините изгаснаха. Заелият първа позиция Сомкиат Чантра излезе начело при излизане от завой 1, пред Алонсо Лопес (Beta Tools Speed ​​​​Up) и Ай Огура (Idemitsu Honda Team Asia).

Камерън Бобие (American Racing) изпревари Огура за трето място на завой 3 и беше втори, когато премина покрай Лопес през завой 4. Веднага щом го направи, той докосна толкова хлъзгавата зона на излизане и се разби. Арон Канет (Flexbox HP40) нахлу с щурм чак от 18-то място на стартовата решетка, за да задмине Джейк Диксън (Inde GASGAS Aspar) за четвърто място на завой 8. Когато Филип Салач (Gresini Racing Moto2) излезе на завой 12 в края на първата обиколка, Канет наследи третата позиция, а Диксън четвъртата.

Чантра подлуди публиката на домакините с първата си позиция вчера. Днес обаче още във 2-ра обиколка той загуби контрол на задната част на мотора си в завой 4 и отпадна.

Лопес беше новият фаворит след Канет, Диксън, Салач, Огура, Джо Робъртс (Italtrans Racing), Арболино и Аугусто Фернандес (Red Bull KTM Ajo). В следващата обиколка Канет опита атака срещу Лопес на завой 8. Въпреки че не можа да го направи там, пилотът на Боскоскуро предаде лидерството, когато се размина на завой 5 в 4-ата обиколка.

Салач изпревари Диксън в завой 12 в края на обиколката и ускори пред Лопес, като бе на второ място при излизане. След това в обиколка 5, чешкият пилот направи брилянтен рейд на завой 11 и изпревари Канет, преди двамата да пристигнат на завой 12. Така той излезе начело.

Имаше обаче още един пилот, който трябваше да се наблюдава.  Това беше Арболино. „Тигърът Тони“ изпревари Огура за 5-о място в обиколка 3 и измести от 4-о място Лопес в обиколка 5. След няколко опита, той изпревари Диксън за трето място в обиколка 6.

Следващият път Арболино премина пред Канет на второ място на Завой 4, в който момент изоставаше повече от секунда от Салач. После обаче атакува и чеха, на завой 12 в обиколка 8. Те едва бяха започнали следващата обиколка, когато рейсдиректорите решиха, че условията са твърде опасни, за да продължат. Бяха показани червени знамена, сигнализирайки за това, че спират надпреварата.

Канет беше трети по това време, пред Диксън, Лопес и Огура. Фернандес беше само една позиция по-назад, като се има предвид, че лидерът в шампионата не беше изпреварил Робъртс за седмо място.

Бе насрочено ново време за старт, но и то бе пропуснато. Когато условията не се подобриха достатъчно, преди състезателите да бъдат изпратени за бърз рестарт след закъснение от повече от половин час. Въпреки това, точно когато обиколиха пистата Бурирам на път за връщане към стартовата решетка, стана очевидно, че дъждът е твърде силен, за да продължи състезанието. Червените знамена бяха хвърлени отново. Така се реши, че състезанието няма да започне отново и при по-малко от две трети от завършената дистанция бяха присъдени половин точки.

Зад гореспоменатите осем, Кеминт Кубо (Yamaha VR46 Master Camp) беше класиран девети, пред Челестино Виети (Mooney VR46 Racing).